RAPORT 2019
Walka z ubóstwem, zmniejszanie nierówności społecznych i redukowanie negatywnego wpływu przemysłu na środowisko to tylko niektore z bolączek, z którymi mierzą się firmy w Polsce. Jak radza sobie po blisko czterech latach od ogłoszenia celów zrównoważonego rozwoju? Na to pytanie odpowiadają zaproszeni przez redakcję „Harvard Business Review Polska” przedstawiciele biznesu i fundacji korporacyjnych.
Działania na rzecz globalnych inicjatyw [DEBATA CSR]
Jaki wpływ na strategie biznesowe wywierają cele zrównoważonego rozwoju?
Dobre praktyki i punkt widzenia
Ponad 1600 godzin dobrej energii na rzecz potrzebujących
Dziś każde przedsiębiorstwo w mniejszym lub większym stopniu zapewnia zatrudnionym zawodowy rozwój i szereg benefitów traktowanych już jako standard.
Jak działa Fundacja ORLEN? [WIDEO]
Fundacja ORLEN działa już od ponad 18 lat. W 2018 roku zainaugurowała ona dwa nowe programy.
Jak budować wrażliwość społeczną wśród kandydatów do pracy
Społeczna odpowiedzialność biznesu i tak zwany zrównoważony rozwój, jest dziś odmieniany przez wszystkie przypadki niemal w każdej branży.
BONA FIDE – jedyne takie stypendium
BONA FIDE to program stypendialny Fundacji ORLEN, Umożliwia on najlepszym polskim studentom naukę za granicą, a w przyszłości pracę na rzecz Polski.
Fabryki w Bangladeszu wczoraj i dziś
Branża odzieżowa rewolucjonizuje się na naszych oczach. Do tej pory nowe kolekcje determinowały głównie zmieniające się trendy. Dzisiaj jest to również dążenie do mody przyjaznej ludziom i środowisku.
Moda na wolontariat
W 2019 r. w PKN ORLEN i spółkach Grupy Kapitałowej ORLEN zainaugurowana została nowa odsłona Programu Wolontariatu Pracowniczego, który realizuje Fundacja ORLEN.
Jak rozmawiać o środowisku w kontekście CSR? [RELACJA]
CSR zakłada nie tylko działania na rzecz ochrony środowiska, ale też nawiązywanie relacji z działającymi w tym obszarze interesariuszami. Jak dbać o aspekt ekologiczny i ekonomiczny przedsięwzięć?
Moda szyta na miarę potrzeb środowiska
Branża odzieżowa się zmienia i wszystko wskazuje na to, że coraz bardziej widoczny, również w Polsce, trend eko nie przeminie szybko.
Pierwsza „papierowa” butelka w drodze
Grupa Carlsberg ogłosiła, że jest coraz bliżej stworzenia pierwszej „papierowej” butelki - Green Fibre Bottle - wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów.
Zrównoważona moda, czyli nasza wspólna odpowiedzialność
Jaki wpływ na ekologiczną modę ma konsument? Czy istnieją tylko interesy globalne, czy może wygrywa suma indywidualnych decyzji? Czy pomiędzy potrzebami firm i otoczenia jest szansa na nić porozumienia i współpracę?
PKN Orlen w trosce o środowisko
Jednym z kluczowych filarów społecznej odpowiedzialności PKN Orlen jest środowisko. Cele wyznaczone w tym obszarze sprawiają, że koncern podejmuje szereg inicjatyw służących kształtowaniu wrażliwości ekologicznej.
LPP pierwszą polską firmą w globalnym porozumieniu New Plastics Economy
Malejące złoża surowców oraz rosnąca liczba odpadów na wysypiskach to symbole gospodarki linearnej. Odpowiedzią na narastające wyzwania środowiskowe jest model gospodarki obiegu zamkniętego.
Lafarge w Polsce: drugi raport zrównoważonego rozwoju - lokalny wkład w globalne cele
Lafarge w Polsce opublikował drugi raport zrównoważonego rozwoju, a także specjalne dodatki dokumentujące realizację celów i zaangażowanie Lafarge i WSPÓLNIE – Fundacji LafargeHolcim w działania na rzecz lokalnych społeczności.
Podsumowanie kampanii „Trzeźwo Myślę”, promującej odpowiedzialną konsumpcję alkoholu
Celem wszystkich dotychczasowych edycji kampanii „Trzeźwo myślę” jest edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu adresowana w szczególności do opiekunów małoletnich dzieci, kobiet w ciąży i kierowców.
Odnoszący sukcesy biznes to zrównoważony biznes
Redukcja śladu węglowego o ponad 5%., dotarcie do ponad 6 mln osób z przekazem społecznym, spadek liczby wypadków – to niektóre dane ujęte w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Carlsberg Polska za 2018 r.
Ruch społecznie odpowiedzialny
Staliśmy się uczestnikami i obserwatorami zmian w podejściu biznesu do społecznej odpowiedzialności – coraz więcej firm w Polsce realizuje działania CSR, które wykraczają poza obszar filantropii.
Istniejemy dla ludzi
Wolontariat pracowniczy, programy grantowe oraz program stypendialny to najważniejsze działania, jakie prowadzi Fundacja Santander Bank Polska S.A. im. Ignacego Jana Paderewskiego
Opakowanie przyszłości z przeszłości
Konsumenci coraz większą wagę przykładają do zrównoważonego stylu życia, zaś w odpowiedzi na ich potrzeby przedstawiciele rozmaitych branż wprowadzają kolejne innowacje.
Stawiamy na wiedzę
Fundacja NUTRICIA od ponad 20 lat konsekwentnie realizuje misję, którą jest ochrona, promocja i zapewnienie zdrowia poprzez żywienie.
Kierunek odpowiedzialność
Wartość firmy można budować, łącząc cele biznesowe i społeczne. Udowadnia to PKN ORLEN, działając z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju.
Z Polakami po zdrowie
W ubiegłym roku ponad 230 tysięcy Polaków uczestniczyło w różnych formach aktywności związanych z promocją zdrowego stylu życia, wspieranych przez Santander Consumer Bank.
Dialog kluczem do sukcesu
Walka z ubóstwem, zmniejszanie nierówności społecznych i redukowanie negatywnego wpływu przemysłu na środowisko to tylko niektóre z bolączek, z którymi mierzą się firmy w Polsce.
RAPORT 2018
Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju to istotny element budowania strategii każdej firmy. O wartości organizacji nie świadczą jedynie wyniki finansowe, ale również sposób działania, który przekłada się na pozytywny wpływ na środowisko, edukację czy współpracę z interesariuszami.
Kup, zużyj, nie wyrzucaj
Światowe marki, rozliczane przez klientów i media, decydują się na odejście od nieetycznych praktyk, takich jak niszczenie niesprzedanych produktów czy brak wystarczającej kontroli łańcucha dostaw.
Dobre praktyki
CSR szyty na miarę
W obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu LPP stawia na kompleksowe rozwiązania. Od projektowania, poprzez produkcję, dystrybucję, aż po sprzedaż --- w swojej działalności dba o pracowników i otoczenie.
Nadajemy nowe życie tekstyliom
Ochrona środowiska to jeden z trzech kluczowych kierunków działalności w Grupie VIVE. W ramach troski o otoczenie firma wykorzystuje przetworzone surowce do wytworzenia produktów o wyższej jakości.
Dobre praktyki
Biznes mądry przed szkodą [DEBATA]
Coraz więcej organizacji uznaje CSR za istotny element budowania przewagi rynkowej. Jakie trendy w tym obszarze są najbardziej widoczne? Co stanowi największe wyzwanie dla firm? Poznaj opinie uczestników debaty redakcyjnej.
Odpowiedzialne biura
O projektowaniu biura przyjaznego pracownikom i jego znaczeniu w budowaniu wizerunku odpowiedzialnego przedsiębiorstwa opowiada Przemysław Różowicz, dyrektor działu zarządzania markami, PR i CSR w Grupie Nowy Styl.
Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za społeczną działalność biznesu
Responsib’ALL Day jest globalnym przedsięwzięciem Grupy Pernod Ricard, którego idea opiera się na przekonaniu, że wszyscy pracownicy powinni być zaangażowani w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Etyka i CSR w Grupie Polpharma
Polityka etyczna Grupy Polpharma jest w znacznej mierze podyktowana charakterem rynku ochrony zdrowia, a zwłaszcza branży farmaceutycznej.
Walka konkurencyjna oparta na misji społecznej
Niektóre marki osiągają sukcesy dzięki powiązaniu rozwoju z misją.
RAPORT 2017
CSR to pojęcie, które ni ma jednej definicji. Jego znaczenie stale ewoluuje: od inwestowania w pożyteczne społecznie inicjatywy po tworzenie wartości wspólnej - podejmowanie się działań na rzecz społeczeństwa i środowiska przy jednoczesnym czerpaniu z tego korzyści. Jak zyskać dzięki mądrej odpowiedzialności?
Jak rozumieć tworzenie wartości wspólnej
Zależność pomiędzy sukcesami firm a rozwojem społecznym staje się coraz wyraźniejsza. Przedsiębiorstwa w Polsce i na świecie dostrzegają korzyści płynące ze zobowiązania się do fundamentalnych zmian na rzecz otoczenia i biznesu. Dziś odpowiedzialność nie może być stawiana w opozycji do interesów firmy, gdyż dbanie o dobro wspólne leży w interesie przedsiębiorców.
Nowe spojrzenie na CSR
Pobierz wydanie specjalne HBRP, w całości poświęcone zostało nowemu wymiarowi społecznej odpowiedzialności.
Z polskiej perspektywy
Nowe oblicze CSR w Polsce
Organizacje badające społeczną odpowiedzialność biznesu w Polsce nie mają wątpliwości: coraz więcej rodzimych firm stara się prowadzić swoją działalność w odpowiedzialny sposób – z troską o otoczenie i z dbałością o środowisko.
Szefem CSR powinien być prezes
W jaki sposób koncepcja CSR realizowana jest na gruncie polskim? Jaka jest zależność między sukcesami przedsiębiorstw i ich zaangażowaniem w działalność społeczną? Zapraszamy do przeczytania debaty.
Punkt widzenia i dobre praktyki
Tworzenie wartości dla biznesu i społeczeństwa
System kapitalistyczny znalazł się w potrzasku. W ostatnich kilku latach biznes poddano krytyce jako główne źródło problemów społecznych, ekologicznych i gospodarczych.
Punkt widzenia i dobre praktyki
Odpowiedzialny biznes dla najmłodszych
CSR powinien zaczynać się od troski o dzieci, które w przyszłości staną się świadomymi konsumentami i pracownikami.
Spotkajmy się przy piwie
O odpowiedzialności, jaka spoczywa na producentach piwa w sytuacji zmieniającego się rynku i trendów społecznych, mówi Andrew Highcock, prezes zarządu Kompanii Piwowarskiej.
Lotnisko – odpowiedzialny sąsiad
Działalność portu lotniczego to szansa na pracę dla osób mieszkających w sąsiedztwie, to zaangażowanie społeczne przedsiębiorstwa, wreszcie rozwój gospodarczy, nowi inwestorzy, którzy wybierają Małopolskę właśnie ze względu na bliskość lotniska.
Budowanie bez barier
Skanska tworzy swoje budynki w taki sposób, aby były maksymalnie dostępne dla wszystkich użytkowników, a jednocześnie stanowiły jak najmniejsze obciążenie dla środowiska. W ten sposób szwedzki deweloper wpisał odpowiedzialność za najbliższe otoczenie w swój model biznesowy.
Ekosystem wartości wspólnej
Czasami firmy, które chcą odnosić korzyści ekonomiczne z rozwoju społecznego, muszą łączyć siły z rządami, organizacjami pozarządowymi, a nawet z rywalami.
Punkt widzenia i dobre praktyki
Innowacje budujące wartość wspólną
Przedsiębiorstwa, które dbają zarówno o korzyści społeczne, jak i o wartość biznesową, posługują się modelem złożonym z pięciu wzajemnie wspierających się elementów.
Punkt widzenia i dobre praktyki
Szukasz inspiracji? Poznaj najlepsze książki biznesowe »