Etyka
Czym właściwie jest etyka i jakie ma znaczenie dla każdego z nas? Jak nauka o moralności wpływa na kształt biznesu? Jakimi wartościami powinny dziś kierować się przedsiębiorstwa, by działać w harmonii z otoczeniem, środowiskiem naturalnym i z własnymi wartościami?
Pokaż więcejEtyczne podejście do danych i AI ma biznesowy sens
W obliczu rosnącej roli sztucznej inteligencji i przetwarzania danych zagadnienia związane z etyką stają się równie istotne jak same dane źródłowe. Na temat wpływu AI i danych na biznes opowiada Reggie Townsend, Vice President w SAS Data Ethics Practice. Rozmawia Paulina Kostro.
Mąż zaufania zamiast sygnalisty
Najbardziej dotkliwe dla firm – zarówno polskich, jak i zagranicznych – są nieetyczne zachowania, nadużycia czy wręcz przestępstwa.
Krętacze pozostają bezkarni
Badanie Przestępczości Gospodarczej PwC oraz Indeks Percepcji Korupcji Transparency International pokazują, że nadużycia są zjawiskiem powszechnym również w polskich przedsiębiorstwach.
Etyka i CSR w Grupie Polpharma
Polityka etyczna Grupy Polpharma jest w znacznej mierze podyktowana charakterem rynku ochrony zdrowia, a zwłaszcza branży farmaceutycznej.
Kiedy usprawiedliwiamy prezenty
Badanie przeprowadzone przez EY pokazuje, że dawanie łapówek jest w dalszym ciągu w Polsce powszechnym zjawiskiem.
Sygnaliści na tropie nadużyć
Co drugi polski przedsiębiorca przyznaje, że w ciągu ostatnich dwóch lat padł ofiarą nadużycia.
Etyczny i odpowiedzialny biznes
Grupa Polpharma szczególną wagę przykłada do przestrzegania prawa i standardów etycznych w każdym aspekcie swojej działalności.
Nowe oblicze CSR w Polsce
Organizacje badające społeczną odpowiedzialność biznesu w Polsce nie mają wątpliwości: coraz więcej rodzimych firm stara się prowadzić swoją działalność w odpowiedzialny sposób – z troską o otoczenie i z dbałością o środowisko.
Polskie firmy są coraz bardziej odpowiedzialne
Różnorodność praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw powoduje, że trudno jest jednoznacznie wskazać, które z nich to zaznaczenie rodzącego się trendu, a które to tylko chwilowa moda i chęć wyróżnienia się.
Niewygodne dobre praktyki
Analiza raportów spółek pokazuje jednak, że wiele z nich ma kłopoty z realizowaniem Dobrych Praktyk oraz z informowaniem o podjętych działaniach.
Jak skutecznie wykrywać oszustwa w firmach
Ponad ⅓ badanych firm w Polsce przyznaje, że w ciągu ostatnich dwóch lat padła ofiarą nadużyć – takie wnioski płyną z raportu PwC „Ciemna strony mocy".