Coraz więcej polskich firm decyduje się na prowadzenie działań w trosce o rozmaite grupy interesariuszy i środowisko naturalne. Nic w tym dziwnego, bowiem CSR stał się istotnym elementem budowania przewagi na rynku. O tym, jakie można zaobserwować trendy w obszarze społecznej odpowiedzialności i jak mierzyć się z najpoważniejszymi wyzwaniami, opowiadali uczestnicy debaty redakcyjnej „Harvard Business Review Polska”.
Choć istotą funkcjonowania przedsiębiorstw jest przede wszystkim generowanie coraz większego zysku, to myślenie o działaniach związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu jest coraz powszechniejsze – również wśród polskich firm. Z czego wynika ta popularność? Okazuje się, że przemyślana i konsekwentnie realizowana strategia CSR może być źródłem przewagi na wielu polach, m.in. budowania marki pracodawcy, satysfakcji pracowników czy dbania o wcześniej zdefiniowanych interesariuszy. Rosnąca świadomość licznych korzyści płynących z działań na rzecz społecznej odpowiedzialności sprawia, że w poszukiwaniu najskuteczniejszych rozwiązań nie musimy sięgać do zachodnich praktyk. Ogromną wiedzę w tym obszarze możemy zdobyć, obserwując firmy działające na polskim rynku.
Zaproszeni do debaty redakcyjnej, zorganizowanej przez „Harvard Business Review Polska”, eksperci i praktycy mówili o:
najnowszych trendach w dziedzinie społecznej odpowiedzialności i wynikających z nich zmianach zachodzących w ich firmach,
założeniach, które są niezbędne do budowania skutecznej strategii CSR,
działaniach zmierzających do kształtowania gospodarki obiegu zamkniętego,
wyzwaniach, przed którymi stoją ich firmy, związanych m.in. z zapewnieniem bezpieczeństwa pracy i przestrzeganiem praw osób zaangażowanych w procesy produkcyjne poza granicami Polski czy ze skuteczną komunikacją z interesariuszami na poziomie europejskim.
Chcesz się dowiedzieć, jak budować skuteczną strategię CSR w swojej firmie? Obejrzyj debatę i poznaj opinie ekspertów.
W debacie udział wzięli:
- Andrzej Losor - Górażdże Cement,
- Krzysztof Żarnotal - Synthos,
- Dominika Bettman - Forum Odpowiedzialnego Biznesu,
- Ewelina Rozpara - Grupa VIVE,
- Anna Miazga - LPP,
- Ewelina Jabłońska - AmRest,
- Agata Szczotka‑Sarna - Interseroh,
- Rafał Mikołajczyk - Benefit Systems,
- Alina Szastok - Grupa Nowy Styl,
- Magdalena Rzeszotalska - Zakłady Farmaceutyczne Polpharma.