Społeczna odpowiedzialność biznesu zakłada nie tylko działanie na rzecz ochrony środowiska, lecz także nawiązywanie relacji z działającymi w tym obszarze interesariuszami. Jak dbać jednocześnie o aspekt ekologiczny i ekonomiczny przedsięwzięć w duchu CSR?
Podczas śniadania biznesowego ,,Harvard Business Review Polska”, które odbyło się 1 października, skupiliśmy się na kwestii: „Jak rozmawiać o środowisku w kontekście CSR?”. Naszymi gośćmi specjalnymi byli specjalista w Fundacji Santander Bank Polska S.A. Magdalena Nestorowicz, dyrektor ds. korporacyjnych i CSR Beata Ptaszyńska‑Jedynak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju Łukasz Ludwisiak z firmy Lafarge oraz Ewa Wojciechowicz, menedżerka projektów w Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Na spotkaniu eksperci dyskutowali o problemach dialogu pomiędzy firmami a organizacjami proekologicznymi. Odpowiedzieli m.in. na poniższe pytania:
Jakie jest znaczenie wolontariatów z punktu widzenia organizacji?
W jakim stopniu firmy odpowiadają za zanieczyszczenie środowiska i zmiany klimatyczne?
Jak wypracowywać porozumienia w kwestiach ekologicznych?
W jaki sposób komunikować politykę środowiskową organizacji?
Kiedy rachunek zysków i strat musi ustąpić przed ekologią?
Jak zmniejszyć wpływ działalności na środowisko, bez dodatkowych kosztów?
Jakie firmy mogą zyskać angażując się w CSR na rzecz środowiska?
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia krótkiego podsumowania śniadania i wysłuchania prelekcji zaproszonych gości.
PRZECZYTAJ TAKŻE: CSR na rzecz rozwoju »