O sztucznej inteligencji pisaliśmy w każdym wydaniu magazynu i w wielu tekstach internetowych. To bez wątpienia jeden z najważniejszych tematów na styku biznesu i nowych technologii. Podsumowując upływający rok, chcielibyśmy więc przypomnieć pięć chętnie czytanych, ale też godnych polecenia tekstów poświęconych AI, które ukazały się w MIT Sloan Management Review Polska.
1. Czy systemy monitorujące, które wykorzystują AI, mogą poprawić bezpieczeństwo miejsca pracy
Tekst pochodzi z ostatniego numeru naszego magazynu: Zima 2021. Autorzy opisują szereg zastosowań AI do monitorowania zachowania kadr przedsiębiorstw. Jeden z przykładów: wykorzystanie systemów przetwarzania i analizy języka naturalnego do monitorowania treści korespondencji pracowników i wyłuskiwania sygnałów świadczących o problemach. Sami autorzy zaznaczają, że temat jest kontrowersyjny, ale też wskazują rozwiązania, które mogą te kontrowersje załagodzić i przynieść firmom realne korzyści. Materiał premium – tylko dla subskrybentów.
2. Zaufanie do AI – nie taka prosta sprawa
Biznes czy politycy? Kto powinien zająć się opracowaniem reguł korzystania z AI, które sprawią, że użytkownicy zyskają zaufanie do tej technologii? A może powinna włączyć się w to jeszcze jedna strona? Odpowiedzi przynosi otwarty artykuł z jesiennego numeru naszego magazynu opracowany na podstawie raportu EY i The Future Society „Bridging AI's Trust Gaps. Aligning Policymakers and Companies”.
3. Sztuczna inteligencja – szansa na rozwój firmy
Istnieją trzy główne składniki niezbędne do wdrożenia w firmie rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji: dane, właściwie przygotowane algorytmy, które te dane przetwarzają, oraz moc obliczeniowa urządzeń, które będą te algorytmy stosować. Jak pokazuje praktyka, w ostatnim czasie to właśnie dostęp do mocy obliczeniowej na odpowiednio wysokim poziomie stał się wąskim gardłem blokującym często wdrożenie rozwiązań AI w świecie biznesu. Jak rozwiązać ten problem, wskazuje otwarty tekst z letniego wydania magazynu.
4. AI: Duże możliwości i nie mniejsze wyzwania
Doświadczenia zebrane przez autorów tekstu, specjalistów z McKinsey & Company, podczas wdrażania u klientów rozwiązań z obszaru sztucznej inteligencji, robotyzacji i automatyzacji pokazują jakie wyzwania napotykają firmy w tym obszarze. Tekst z jesiennego wydania stanowi zestaw cennych wskazań, jak osiągać korzyści biznesowe i zwrot środków z inwestycji w narzędzia i analityków. Materiał premium – dla subskrybentów.
5. Czy głębokie uczenie spowoduje rewolucję w obszarze prowadzenia analiz marketingowych?
Technologia głębokiego uczenia (forma sztucznej inteligencji, wykorzystywana na przykład przez asystentów głosowych, takich jak Siri) już niedługo pozwoli firmom na zintegrowanie rozmaitych baz danych i jeszcze dokładniejsze rozpoznanie, czego oczekują klienci. Następnie pomoże wykorzystać te informacje do zdobycia przewagi na rynku. To olbrzymi potencjał personalizacji – zarówno przekazu reklamowego, jak i produktów dostarczanych końcowym odbiorcom. Jak to może wyglądać w praktyce? Przedstawia to tekst pochodzący z wiosennego numeru naszego magazynu, otwarty na potrzeby tego zestawienia.