IBM udowadnia, że twórczość artystyczna i sztuczna inteligencja mogą iść ze sobą w parze. NOSPR AI, wykorzystujący rozwiązanie IBM Watson i publiczną chmurę IBM, umożliwia internautom zgłębienie wiedzy o muzyce klasycznej poprzez rozmowę z AI. Za ten projekt firma IBM otrzymała tytuł Mistrza Innowacyjnej Transformacji, w kategorii „Cyfrowa organizacja”.
Aby wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji, liderzy muszą skoncentrować starania na poprawie kultury organizacji i kompetencji decyzyjnych.
PZU, jako pierwszy polski ubezpieczyciel, wdrożył sztuczną inteligencję do analizy szkód pojazdów. Za projekt o nazwie „Morfeus” firma otrzymała wyróżnienie specjalne od redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”, w konkursie Mistrz Cyfrowej Transformacji, w kategorii „Technologia i organizacja”.
Uczenie maszynowe (machine learning) może przyspieszyć postęp w bardzo wielu różnych dziedzinach, między innymi energetyce, medycynie i planowaniu przestrzennym. Wszystkie dostępne dowody naukowe potwierdzają, że znajdowanie nowych pomysłów przychodzi nam z coraz większym trudem.
Wysiłki wkładane w rozwój sztucznej inteligencji (AI) spełzną na niczym, jeżeli organizacje nie zapewnią odpowiedniego dostępu do danych w procesie rozwoju i cyklu życia produktu.
Sieć samoobsługowych supermarketów Bio Family została stworzona z myślą o klientach, którzy cenią sobie możliwość decydowania o tym, kiedy robić zakupy – bez ograniczeń związanych z dniem czy godziną. Przed kilkoma tygodniami rozstrzygnęliśmy konkurs Mistrz Innowacyjnej Transformacji, Bio Market Polska to zwycięzca w kategorii „Technologia i rynek”.
Analizując nadchodzące trendy związane ze sztuczną inteligencją (AI), nie możemy nie zwrócić uwagi na pandemię, która zdominowała ostatni rok i ma niebagatelny wpływ na wszystkie aspekty naszego życia. Jak wynika z badań Capgemini, ponad połowa firm oferujących usługi finansowe prowadzi prawie 40% interakcji z klientem przy wsparciu AI.
Czy robot będzie lepszym szefem niż ty? To bardzo możliwe. Jeśli tylko sztuczna inteligencja opanuje zdolności miękkie – takie jak poczucie humoru – to zacznie pełnić bardziej ludzkie role i może stać się liderem, za jakim wszyscy chcieliby podążać. To nie science fiction, ta zmiana już się dzieje.
Sztuczna inteligencja to jeden z najgorętszych tematów na styku biznesu i technologii. Przypominamy pięć najchętniej czytanych tekstów, poświęconych AI, które ukazały się na naszych łamach w tym roku.
Raymond Kurzweil będzie gościem specjalnym Executive Experience Day – wirtualnego spotkania przedstawicieli zarządów międzynarodowych przedsiębiorstw i instytucji podczas konferencji Beyond Tomorrow.
Sztuczna inteligencja wymaga od zarządu większego obeznania z tą technologią oraz zwrócenia uwagi na związane z nią zagrożenia i korzyści.
Członkowie Digital Academy i laureaci prestiżowej nagrody Digital Shapers odpowiedzieli na pytanie, jak wyglądała transformacja cyfrowa w ich firmach. Przedsiębiorcy podzielili się swoimi doświadczeniami i wskazówkami, na co zwracać uwagę, decydując się na cyfryzację firmy.
Doprowadzanie autonomicznych samochodów wyścigowych do granic ich możliwości pozwala testować technologie, które ostatecznie trafiają do klientów indywidualnych.
W nowej publikacji 2 Megatrends Dominate the Gartner Hype Cycle for Artificial Intelligence, analitycy podkreślają, że COVID-19 nie zatrzymał rozwoju AI, ale uwypuklił dwa nowe trendy.
Firmy dostrzegają coraz większe korzyści z zastosowania sztucznej inteligencji. Szczególnie wtedy, gdy łączą wdrażanie technologii AI z rozwojem umiejętności zatrudnionych.
Sztuczna inteligencja ma wielki potencjał, by zapoczątkować bezprecedensowe zmiany w sposobie życia i pracy ludzi. Ale zanim ten potencjał przyniesie efekty w praktyce, trzeba pokonać kilka niełatwych przeszkód.
Przemija era silosów big data. Czas postawić na współdzielenie danych.
15 lat. Tyle wystarczyło, by całkowicie przemodelować światowy rynek największych i najbardziej wartościowych korporacji.
Analitycy Gartnera wskazali kluczowe trendy w technologiach, które warto uważnie obserwować. Niektóre z nich mogą być zaskoczeniem.
Liderzy muszą się skupić na likwidowaniu braków kompetencyjnych w obszarze sztucznej inteligencji.