Duże modele językowe mogą usprawnić pracę z danymi i nad analityką, wspierając ludzi na każdym etapie – od przygotowania danych, przez optymalizację modeli, po interpretację wyników. Rozbłysk zainteresowania generatywną sztuczną inteligencją (GenAI) grozi przyćmieniem zaawansowanej analityki. Firmy, które przeznaczają swoje zasoby na szeroko reklamowane duże modele językowe (LLM‑y), takie jak ChatGPT, mogą zaniedbać zaawansowaną analitykę o sprawdzonej skuteczności […]
Globalnie już 45% instytucji finansowych inwestuje w rozwiązania oparte na generatywnej sztucznej inteligencji – według danych EY. Natomiast jak wynika z raportu Banking on AI przygotowanego przez Accenture, technologia ta może zwiększyć produktywność instytucji finansowych nawet o 1/3. Grzegorz Chudek, dyrektor zarządzający i lider praktyki Cloud First w polskim oddziale Accenture, w rozmowie z Pauliną Kostro omawia, jak GenAI zmienia sektor finansowy, […]
Najnowsze badania pokazują, że szefowie marketingu dostrzegają korzyści ze sztucznej inteligencji w trzech kluczowych obszarach: zwiększanie produktywności sprzedaży, wzrost zadowolenia klientów i zmniejszanie ogólnych kosztów marketingu. Od tworzenia treści po kodowanie oprogramowania i segmentację klientów – gorączka wdrażania sztucznej inteligencji wciąż rośnie. Wśród licznych spekulacji mediów, analityków i kadry kierowniczej na temat wpływu AI na przedsiębiorstwa jednak nadal nie […]
Firmy z różnych sektorów gospodarki zdecydowanie kierują się ku inwestycjom w nowoczesne rozwiązania IT, które stają się centralną osią finansów, aby sprostać rosnącym wyzwaniom ze strony konkurencji i wysokim oczekiwaniom klientów. Gartner przewiduje, że cały 2024 rok będzie okresem znaczących wzrostów globalnych wydatków na IT, które wyniosą końcem roku 5,26 bilionów dolarów. Co tylko potwierdza dominującą rolę nowych […]
Rozmowa z dr. Jackiem Goliszewskim, prezesem Business Centre Club, ekspertem w zakresie controllingu, zarządzania efektywnością, optymalizacji procesów i kontroli wewnętrznej. W jaki sposób nowe technologie i transformacja cyfrowa wpływają na zarządzanie? Przede wszystkim mówiłbym tu o nowych technologiach w mniejszym lub większym stopniu wykorzystujących algorytmy sztucznej inteligencji, tj. automatyce, robotyce, przemyśle 5.0, dużych zbiorach danych, programach analityki biznesowej i predykcyjnej, chatbotach. Wszystkie te […]
Zdobycie i utrzymanie zaufania klientów oraz etyczne i transparentne wykorzystanie generatywnej AI stanowią wyzwania dla sprzedawców detalicznych. Z NOWEGO RAPORTU SALESFORCE oraz Retail AI Council wynika, że sprzedawcy chętnie stosują generatywną sztuczną inteligencję (GenAI) w celu personalizacji oraz poprawy doświadczeń zakupowych w sklepach stacjonarnych i online. Jednak prawie połowa z nich ma trudności z wykorzystaniem swoich danych, a tylko 42% łączy różne ich silosy […]
Frisco, największy polski sklep spożywczy online, reaguje na dynamiczne zmiany rynkowe, koncentrując się na zarządzaniu danymi oraz automatyzacji procesów. Dzięki temu detalista podnosi swoją efektywność operacyjną i jakość obsługi klienta, budując trwałą przewagę konkurencyjną. Na początku października 2023 roku, kiedy obejmowałem funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za obszar cyfryzacji w Grupie Eurocash, powierzono mi zadanie transformacji technologicznej i optymalizacji […]
Rewolucja w przemyśle to przede wszystkim rewolucja danych. Obecnie można monitorować, mierzyć, analizować i – przede wszystkim – optymalizować każdy aspekt procesu produkcyjnego. Zmieniające się środowisko biznesowe oraz zmiany technologiczne wymagają od przedsiębiorstw z sektorów przemysłowego i produkcyjnego konieczności zmiany sposobu postrzegania i wykorzystywania danych. Rozwiązania takie jak big data, Internet Rzeczy (IoT), uczenie maszynowe (ML) czy sztuczna inteligencja (AI) […]
Praca hybrydowa stała się nową normalnością, dlatego przestrzenie biurowe muszą zostać tak przeprojektowane, by zmiana miejsca wykonywania obowiązków służbowych była prosta, efektywna i przyjemna. W odpowiedzi na te wyzwania, z którymi musi się zmierzyć większość przedsiębiorców, powstała inicjatywa HWEC – Hybrid Workplace Experience Centre. Dziesięć firm: Bene, Jabra, Lenovo, Microsoft, Sharp / NEC, Waldmann, Colliers, Exclusive Networks, Hays […]
Nowe technologie, rozwiązania chmurowe i sztuczna Inteligencja na dobre wkroczyły do branży PR. Mnogość rozwiązań i możliwości niektórych fascynuje, innych przytłacza. Czy AI może wyręczyć, a następnie zastąpić specjalistów ds. kadr i płac? Jakie rozwiązania wybrać dla firmy, aby wspomóc jej harmonijny rozwój? Czy lepiej wybrać gotowe rozwiązanie, czy może skrojone na miarę? I w końcu – jak je wdrażać, aby […]