Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Łańcuch wartości na czas kryzysu – 5 inspiracji dla liderów

Trudne czasy wymagają od przedsiębiorców wyjątkowej elastyczności, jeśli chodzi o zarządzanie łańcuchami wartości.
Oto pięć tekstów, które pomogą z tym wyzwaniem się zmierzyć. 

1. Cyfrowy łańcuch wartości na niepewne czasy

Gruntowna przebudowa łańcucha wartości w obszarze logistyki, zarządzania kosztami produkcji, cenami i projektowaniem produktu pozwala zabezpieczyć się przed skutkami kryzysu.

2. Jak stworzyć łańcuch dostaw odporny na kryzys

Badania przeprowadzone przez MIT Scale Network pokazały, że wiele, nawet dużych firm nie jest w stanie stworzyć zasad i procedur awaryjnych dla swojej działalności podczas złożonych wydarzeń wysokiego ryzyka. Około 60% zapytanych o to menedżerów albo nie pracuje aktywnie nad zarządzaniem ryzykiem łańcucha dostaw, albo nie uważa praktyk zarządzania ryzykiem w swojej firmie za skuteczne. Tym liderom brakuje odpowiednich ram, które wskazałyby im, jak wdrożyć praktyki w zakresie zarządzania ryzykiem.

3. Scenariusze ratowania łańcuchów dostaw

Pandemia koronawirusa ujawniła konieczność usprawnienia powolnie dotychczas reagujących łańcuchów dostaw. Wykorzystując dane i współpracując z partnerami nad planowaniem scenariuszy, firmy będą mogły łatwiej dostosować się do wymogów nowej rzeczywistości.

4. Czego nie rozumiemy w niekończącym się pandemicznym kryzysie łańcuchów dostaw

Nic nie wskazuje na to, by trwający nieprzerwanie globalny kryzys łańcuchów dostaw wywołany przez pandemię COVID‑19 miał się nagle skończyć. Wszechobecne deficyty przeróżnych produktów jak nigdy dotąd obnażają problemy w łańcuchach dostaw. I chociaż dzięki temu całemu zamieszaniu zaczynamy powoli dostrzegać sedno problemu, to pojawiają się także (nietrafione) nawoływania do porzucenia filozofii zarządzania dostawami *just in time (*czyli na czas).

5. Jak przejrzystość łańcucha dostaw zwiększa wartość biznesową

Poprawa wglądu w działania dostawców wymaga wysiłku, ale może prowadzić do nowych możliwości rynkowych.

POLECAMY TAKŻE

Odnoszenie sukcesów w niełatwych czasach, gdy co chwila zza horyzontu wyłaniają się czarne łabędzie, jest łatwiejsze z solidną porcją wiedzy, którą zapewniają wydawnictwa <a href=>ICAN Institute.

Mit transformacji. Jak odnosić sukces w trudnych czasach

To książka dla liderów, którzy chcą skutecznie przewodzić w niepewnych czasach oraz przygotować siebie i swoje firmy na różne zagrożenia i gwałtowne zmiany.

Pewny zysk! Jak stworzyć biznes odporny na każdy kryzys

W swojej książce założyciel Simon‑Kucher & Partners dzieli się wskazówkami, jak zmienić w firmie podejście do zysku, co go napędza i jak dzięki niemu osiągnąć trwały sukces. To książka, którą powinni przeczytać zarówno doświadczeni przedsiębiorcy i menedżerowie, jak i osoby, które chcą dopiero nimi zostać! Jak maksymalizować zysk? Na to krótkie, choć w praktyce skomplikowane pytanie odpowiada Hermann Simon, światowy guru sprzedaży i polityki cenowej.

Paweł Górecki

Redaktor MIT Sloan Management Review Polska


Najpopularniejsze tematy