Polskie przedsiębiorstwa coraz częściej ujmują ekologie w swoje strategie oraz planują działania na rzecz ochrony środowiska. Według najnowszego raportu „Green Generation. Wspólnie na rzecz Ziemi”, zrealizowanego przez Mobile Institute, zrobiło już tak 3 przebadanych firm. Warto przy tym podkreślić, że większość z nich (61%) deklaruje, że są to ich własne inicjatywy, a nie konsekwencje zmian prawnych. Wśród tych zmian szczególne znaczenie ma tzw. dyrektywa plastikowa, uchwalona przez Parlament Europejski, w myśl której najpóźniej do 2023 roku wszystkie butelki plastikowe będą musiały być wykonane w minimum 25% z materiału pochodzącego z recyklingu. Natomiast w 2030 roku już w 30%. Warto podkreślić, że o tym, iż taka dyrektywa niebawem wejdzie w życie, wie już 24% polskich internautów.
96% badanych firm jest zdania, że działania marek mogą mieć wpływ na zmianę zachowań konsumentów, np. świadome podejście do zakupów czy podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska na co dzień.