biznes technologie innowacje
technologiczna strona biznesu
biznes technologie innowacje
najważniejsze informacje zebrane w jednym miejscu
X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Inteligencja emocjonalna w czasach AI

W erze automatyzacji i AI inteligencja emocjonalna zyskuje na znaczeniu.

Już 74% kadry kierowniczej oraz 58% szeregowych pracowników uważa, że inteligencja emocjonalna (ang. emotional intelligence, EI) stanie się obowiązkową kompetencją wszystkich zatrudnionych – wynika z raportu „Inteligencja emocjonalna – niezbędny zestaw umiejętności w czasach AI”, zrealizowanego przez Capgemini. Autorzy tego opracowania przewidują, że w ciągu najbliższych pięciu lat zapotrzebowanie na tego typu kompetencje będzie do sześciu razy większe niż obecnie. Aktualnie największy wzrost zapotrzebowania zauważamy w sektorze usług finansowych. W nadchodzących latach coraz istotniejsze będą również takie umiejętności, jak: samoświadomość, samozarządzanie, świadomość społeczna i zarządzanie relacjami.

Zostało 85% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Paulina Kostro

Redaktor "MIT Sloan Management Review Polska"