Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Zmniejszona dostępność surowców potrzebnych w produkcji układów scalonych powinna skłonić ich producentów do inwestowania w alternatywne strategie zaopatrzenia.
Trudne czasy wymagają od przedsiębiorców wyjątkowej elastyczności, jeśli chodzi o zarządzanie łańcuchami wartości. Oto pięć tekstów, które pomogą z tym wyzwaniem się zmierzyć.
Firmy produkcyjne, ale nie tylko one, mogą znacząco poprawić wydajność dzięki automatyzacji i robotyzacji procesów. Przypominamy 5 materiałów, które podpowiadają, jak podejść do tego zagadnienia z największą korzyścią dla biznesu.
Gruntowna przebudowa łańcucha wartości w obszarze logistyki, zarządzania kosztami produkcji, cenami i projektowaniem produktu pozwala zabezpieczyć się przed skutkami kryzysu.
Uwaga, spoiler: To nie zarządzanie zapasami just in time jest problemem.
Wahania podaży i popytu, ograniczone możliwości przemieszczania się oraz obostrzenia sanitarne – wszystko to sprawia, że łańcuchy dostaw wciąż nie funkcjonują tak, jak powinny. Jak to zmienić? Jak przystosować się do nowych realiów? Przypominamy pięć tekstów, które przynoszą odpowiedzi na te pytania.
Kiedy firmy nie mogą w pełni zaspokoić popytu, liderzy muszą wesprzeć klientów, tworząc przejrzyste kryteria decyzyjne i mechanizmy.
Pomimo że klimat dla biznesu pozostaje głęboko nieprzewidywalny, liderzy łańcuchów dostaw powinni już teraz zacząć kreślić scenariusze wznowienia działalności.
Globalne łańcuchy dostaw przynoszą zwiększone ryzyko destabilizacji ze strony takich zdarzeń jak klęski żywiołowe. Dzięki zrozumieniu takich zagrożeń i odpowiedniemu planowaniu firma Cisco Systems poprawiła odporność swojego łańcucha dostaw.
Wystartował w końcu polski sklep Amazona. Wejście giganta na rynek może sporo namieszać na rodzimym rynku e-commerce. Dlatego warto wiedzieć jak myśli, działa i kreuje rzeczywistość ten gigant.
Pandemia COVID-19 powinna być sygnałem ostrzegawczym dla menedżerów i zachęcić ich do rozważenia działań, które poprawią ich odporność na przyszłe kryzysy.
Rynek i rozwój produktów do wsparcia procesów logistycznych i magazynowych w przedsiębiorstwie.
Branża odzieżowa napędza e-commerce. Kolejne technologiczne innowacje mocno zmieniają kulturę zakupów przez internet
Ponoszone przez sieci sprzedaży detalicznej i producentów koszty zwalczania piractwa w erze cyfrowej rosną. Jednak umiarkowane piractwo nie jest całkiem złe.
Firmy z branży B2B mogą poszerzyć swoje przychody ze sprzedaży, naliczając opłaty za usługi, które dotychczas świadczyły za darmo.
Rozwój druku 4D wciąż jest na wczesnym etapie. Mimo to technologia ta ma potencjał przekształcenia organizacji dzięki adaptacyjnym rozwiązaniom ułatwiającym obsługę łańcucha dostaw.
Dzięki nowym narzędziom do analizy stanu zapasów i wielkości sprzedaży dostarczanie produktów tanio i szybko stało się możliwe.