Kiedy firmy nie mogą w pełni zaspokoić popytu, liderzy muszą wesprzeć klientów, tworząc przejrzyste kryteria decyzyjne i mechanizmy.
Pomimo że klimat dla biznesu pozostaje głęboko nieprzewidywalny, liderzy łańcuchów dostaw powinni już teraz zacząć kreślić scenariusze wznowienia działalności.
Pandemia COVID-19 powinna być sygnałem ostrzegawczym dla menedżerów i zachęcić ich do rozważenia działań, które poprawią ich odporność na przyszłe kryzysy.
Globalne łańcuchy dostaw przynoszą zwiększone ryzyko destabilizacji ze strony takich zdarzeń jak klęski żywiołowe. Dzięki zrozumieniu takich zagrożeń i odpowiedniemu planowaniu firma Cisco Systems poprawiła odporność swojego łańcucha dostaw.
Wizja Amazona opiera się na kilku podstawowych zasadach: skupieniu się na potrzebach klientów, ciągłym dążeniu do tworzenia innowacji, długofalowym myśleniu i ustalaniu priorytetów w działaniu. Spójność tych zasad sprawiła, że firma stworzyła bogatą różnorodność przedsiębiorstw w skali globalnej. To, co udaje się skali międzynarodowej, rozwijane jest też lokalnie. Polskie oddziały Amazona również działają w zgodzie z taką filozofią. Jak to wygląda w praktyce?
Pandemia COVID-19 powinna być sygnałem ostrzegawczym dla menedżerów i zachęcić ich do rozważenia działań, które poprawią ich odporność na przyszłe kryzysy.
Rynek i rozwój produktów do wsparcia procesów logistycznych i magazynowych w przedsiębiorstwie.
Branża odzieżowa napędza e-commerce. Kolejne technologiczne innowacje mocno zmieniają kulturę zakupów przez internet
Ponoszone przez sieci sprzedaży detalicznej i producentów koszty zwalczania piractwa w erze cyfrowej rosną. Jednak umiarkowane piractwo nie jest całkiem złe.
Firmy z branży B2B mogą poszerzyć swoje przychody ze sprzedaży, naliczając opłaty za usługi, które dotychczas świadczyły za darmo.
Rozwój druku 4D wciąż jest na wczesnym etapie. Mimo to technologia ta ma potencjał przekształcenia organizacji dzięki adaptacyjnym rozwiązaniom ułatwiającym obsługę łańcucha dostaw.
Dzięki nowym narzędziom do analizy stanu zapasów i wielkości sprzedaży dostarczanie produktów tanio i szybko stało się możliwe.