Pandemia koronawirusa ujawniła konieczność usprawnienia powolnie dotychczas reagujących łańcuchów dostaw. Wykorzystując dane i współpracując z partnerami nad planowaniem scenariuszy, firmy będą mogły łatwiej dostosować się do wymogów nowej rzeczywistości.
Wiosną 2020 roku, kiedy pandemia COVID‑19 wywróciła do góry nogami łańcuchy dostaw w wielu potężnych branżach na całym świecie i widać było, że wcale nie zamierza szybko ustąpić, większość organizacji miała słabe pojęcie o tym, jak przygotować swój biznes do dalszego działania w nowych warunkach. Ten brak jasnego kierunku wziął się ze specyficznego splotu różnych niewiadomych, między innymi kiedy pojawi się szeroko dostępna szczepionka oraz jakie kroki podejmą rządy państw w celu zapobiegania szerzeniu się koronawirusa. W miarę jak organizacje wraz z partnerami z całego łańcucha dostaw zaczęły stosować planowanie scenariuszowe, dzięki któremu mogły „dostrzec” ścieżki wyłaniające się pośród pandemicznych ograniczeń, planowanie stało się szybsze, bardziej krótkofalowe, mocniej angażujące wszystkie strony, a także cyfrowe. Nasze badania pokazują, że technologie cyfrowe, dane oraz współpraca z partnerami w ramach łańcucha dostaw są kluczowe w całym tym procesie.