Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Kluczem do sukcesu strategii ekosystemu jest zdolność tworzenia warunków do rozwoju partnerstwa cyfrowego.
Pomimo nacisku na pracę zespołową wielu pracowników doznaje poczucia osamotnienia.
Aktualizując swoje przełomowe badania, autorzy tłumaczą, jak nowe rozwiązania technologiczne pozwalają zdobywać przewagę konkurencyjną.
Sporo już napisaliśmy o czwartej rewolucji przemysłowej. Dzieje się ona na naszych oczach. Dzisiaj automatyzacja, robotyzacja czy cyfryzacja produkcji nie są już tylko wyborem – to konieczność. Zaczyna się od potrzeby. I zmiany w myśleniu.
Największym wyzwaniem dla firm tworzących aplikacje wykorzystujące łańcuch bloków nie jest technologia, lecz skuteczna współpraca z partnerami ekosystemu.
O tym, dlaczego kluczem do skutecznego przeprowadzenia cyfrowej transformacji nie jest technologia, a ludzie, mówi Gerald C. Kane, współautor książki The Technology Fallacy, której polska edycja wkrótce zostanie wydana przez ICAN Institute. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”.
Silniki rekomendacji rewolucjonizują sposoby robienia zakupów przez klientów i wykonywania zadań przez pracowników.
Przemysł 4.0 ma prowadzić do wzrostu tempa produkcji i jej efektywności. Jednak bez wykwalifikowanych kadr i wsparcia systemu edukacyjnego dla pracowników rewolucja technologiczna będzie funkcjonowała w ograniczonym zakresie i w niewielkim wycinku naszej gospodarki. Poza technologią liczą się także ludzie.
Pandemia koronawirusa ujawniła konieczność usprawnienia powolnie dotychczas reagujących łańcuchów dostaw. Wykorzystując dane i współpracując z partnerami nad planowaniem scenariuszy, firmy będą mogły łatwiej dostosować się do wymogów nowej rzeczywistości.
Wywołany pandemią koronawirusa biurowy exodus grozi osłabieniem kultury organizacyjnej, jeśli przywódcy nie podejmą działań, aby ją wspierać.
Pratt Whitney Kalisz to firma, dla której ciągłe wprowadzanie innowacji było kluczowym elementem cyfryzacji procesów. Firma od początku dostrzegała benefity wynikające z wdrożenia założeń Przemysłu 4.0 (I.4.0).
O tym, jak rozproszony model podejmowania decyzji sprawdza się w czasach gospodarki cyfrowej i co zrobić, by poszczególne zespoły nie traciły z oczu nadrzędnego celu całej organizacji.
Raporty firm badawczych są zgodne – chmura obliczeniowa stała się w polskich firmach standardem. Coraz odważniej sięgają po nią również branże regulowane, które w szczególny sposób muszą zwracać uwagę na bezpieczeństwo swoich danych. Jak się jednak okazuje, nie każdy dostawca może zapewnić pełną zgodność z szybko ewoluującymi wymaganiami prawnymi.
O tym, jak skierować biznes na zupełnie nowe tory i pozostać globalnym graczem, specjalnie dla „MIT Sloan Management Review Polska” pisze Charles Eagan, Chief Technology Officer w BlackBerry. Opracowanie: Paweł Górecki, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”.
Gotowe do działania od razu po podłączeniu (plug-and-play) systemy automatyki można błyskawicznie konfigurować – aby reagować na nagłe skoki zapotrzebowania – i równie szybko zmieniać ich konfigurację, kiedy nastąpi zmiana potrzeb.
Jak wynika z najnowszego badania EY Polska „Transformacja cyfrowa firm 2020”, obecnie z rozwiązań chmurowych korzysta 64% polskich przedsiębiorstw, a w ciągu najbliższych 12–18 miesięcy na taki krok zdecyduje się kolejne 26%.
Pandemia realnie wpłynęła na sposób funkcjonowania firm. Z badania Deloitte wynika, że aż 57% europejskich respondentów w ostatnich miesiącach przeszło w tryb pracy zdalnej. Ponadto organizacje przyspieszyły proces transformacji cyfrowej, stawiając na rozwój kanałów online.
Przedłużający się lockdown sprawił, że rozwiązania, które miały być tymczasowe, mogą zostać z nami na stałe. Dotyczy to również produktów i usług, które z fizycznych stały się cyfrowe. To szansa dla biznesu i korzyść dla klienta. Historia fikcyjnej sieci siłowni HEROS opowiada o tym, jak może wyglądać problem transferu produktów i usług do sieci.
W relacjach z klientami eRecruiter stawia na kontakt bezpośredni. Dlatego tak ważny jest dla nich odpowiedni przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi zespołami. Dzięki Salesforce i Pardot wszystkie najważniejsze dane o kliencie są dostępne w jednym miejscu – dla wszystkich działów w firmie. Z Julią Urbańską, Marketing & Customer Experience Director w eRecruiter, rozmawia Paulina Kostro.