Sprzedaż
Jak skuteczne pozycjonowanie pomoże firmie zwiększyć ruch?
Większość działań biznesowych przeniosła się do internetu. Optymalizacja stron internetowych stała się nieodzownym elementem skutecznej strategii marketingowej. Wraz z rosnącą konkurencją w sieci przedsiębiorstwa muszą podjąć odpowiednie działania, aby wyróżnić się spośród innych i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.
Zwodniczy mit masowego rynku
W spolaryzowanej kulturze pogoń za sukcesem w mainstreamie jest skazana na porażkę. Najlepszym pomysłem jest postawienie na relacje z subkulturą użytkowników, którzy uwielbiają twoją markę.
Zakupy w erze automatyzacji
Koncepcja zautomatyzowanych negocjacji, pomimo swoich korzyści, może budzić obawy u liderów firm, kupców i dostawców. Podpowiadamy, jak pokonać opór.
Czy jesteś pewien, ze właściwie zarzadzasz sprzedażą?
Wybór najważniejszych aktywności sprzedażowych oraz zapewnienie, że są one poprawnie wykonywane przez handlowców, to najlepszy sposób na realizację oczekiwanych wyników sprzedaży.
Gofry królem polskiego eksportu
Chrupiące gofry to wizytówka nadmorskich kurortów i symbol wakacyjnego wypoczynku. Mimo że ich tegoroczna cena przyprawiła turystów o zawrót głowy, to obok zapachu świeżo upieczonego gofra nie można było przejść obojętnie. Nie tylko Polacy stracili głowę dla tego pachnącego wypieku. Okazuje się, że gofry i wafle należą do ważniejszych towarów polskiego eksportu wyrobów cukierniczych.
W jaki sposób e-commerce skorzysta na generatywnej sztucznej inteligencji
Recesja, rosnące koszty, zakłócenia w łańcuchach dostaw – ostatni rok był wyjątkowo ciężki dla e-commerce. Na szczęście przyniósł również narzędzia, które umożliwiają stawienie czoła trudnościom. Z perspektywy firmy IT zauważamy, że generatywna sztuczna inteligencja otwiera nowy rozdział w rozwoju e-commerce i oferuje możliwości, które dotąd były poza naszym zasięgiem.
Logistyka jako klucz do międzynarodowego sukcesu firm e-commerce
Każdy krok ku ekspansji wymaga strategicznego podejścia i solidnego planu. Aby odnieść międzynarodowy sukces, nie wystarczy tylko dobra strategia marketingowa czy doskonałe produkty. Konieczne jest również ścisłe partnerstwo z firmami logistycznymi, które nie tylko dostarczą produkty na czas, ale także będą partnerem w rozwoju.
Jak zwiększyć sprzedaż w obliczu malejącego popytu?
Wiele osób w Polsce boryka się ze skutkami wysokiej inflacji, wzrostem rat kredytowych oraz rosnącymi rachunkami za energię. To zmusza je do odkładania zakupów na bardziej dogodny moment. Dlatego coraz więcej sklepów internetowych umożliwia kupującym dokonywanie płatności nie tylko na raty, ale także z odroczonym terminem zapłaty. Klienci oswajają się ze skutkami dynamicznie rosnących cen dzięki usłudze „kup teraz, zapłać później”.
Budowanie lojalności klientów – przyszłość CX według praktyków
Współczesny konsument jest mobilny i skłonny do zmiany swojej decyzji zakupowej. Zdobycie jego lojalności staje się ważnym, ale i trudnym celem dla firm. Jednak jego osiągnięcie może być sposobem na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Trendy i kluczowe wyzwania w tym obszarze były przedmiotem II edycji badania zleconego przez OEX i przeprowadzonego przez ICAN Institute.
Łańcuch pozytywnych doświadczeń klienta
Odbiór przesyłki w dogodnym miejscu i czasie. Śledzenie i zarządzanie nią przez aplikację. Płatności bezgotówkowe przy odbiorze. To tylko niektóre aspekty, które wpływają na nasze pozytywne doświadczenia przy dostarczaniu produktów zakupionych przez internet. A na czym polega User Experience w obszarze współpracy biznesowej w logistyce? Czy sklepy ściągające setki palet towaru lub producenci zamawiający surowce do fabryki mogą liczyć na podobne rozwiązania? Na te i wiele innych pytań odpowiadają ekspertki oraz eksperci z branży.
Mity masowego rynku
W spolaryzowanej kulturze strategia podążania za masowym rynkiem, wybierana przez marketingowców, jest z góry skazana na przegraną. Najlepszym sposobem na osiągnięcie sukcesu przez markę jest sojusz z subkulturą, która ją uwielbia.
Gdy strategia cichego marketingu przestaje działać
Wiele marek z segmentu luxury musi zmierzyć się z nasyceniem rynku i spadkiem efektywności dotychczasowej strategii marketingowej. To oznacza konieczność podjęcia pewnych kroków, które będą mieć decydujący wpływ na ich dalszą obecność szczególnie w dobie dynamicznie rozwijającego się e-commerce.
Jak równoważyć cenną tradycję z innowacyjnością
Jak unowocześnić uwielbiany produkt, aby trafił on w gusta nowych klientów?
Czy wejście na platformę sprzedażową obniży wartość marki?
Właściciele luksusowej marki odzieży alpinistycznej i narciarskiej Mountwear poszukują możliwości rozbudowania kanałów dystrybucji i skalowania biznesu bez konieczności inwestowania własnego kapitału. Rozważają dołączenie do platformy sprzedażowej marketplace premium, dzięki czemu marka będzie mogła zwiększyć zasięg i rozwinąć sprzedaż swoich produktów w kanale online.
Gdy marka premium staje na rozdrożu
Właściciele firmy stanęli przed dylematem, który dotyka wielu producentów poszukujących nowych możliwości zwiększenia swojego udziału w rynku. To wybór pomiędzy strategią szerokiej dystrybucji a konsekwentnie budowanymi własnymi kanałami sprzedaży. Warto rozważyć w tym przypadku kilka czynników, które być może naprowadzą organizację na właściwy kierunek.
Dołączyć do marketplace’u czy postawić na ekskluzywność?
Jednym z najważniejszych trendów w światowym e-commerce są platformy marketplace. Właściciele luksusowej marki odzieżowej i narciarskiej Mountwear zastanawiają się, czy dołączyć do takiej platformy i skorzystać z jej skali, czy też trzymać się ekskluzywności oraz w pełni kontrolować proces sprzedaży.
Jak zwiększyć świadomość i lojalność konsumentów wobec nowych „zielonych” marek?
Marki mogą być potężnymi instrumentami zmian, ponieważ na całym świecie są ściśle związane z konsumentami, stanowiąc część ich codziennego życia i dokonywanych przez nich wyborów.
Jak technologia zmieni sprzedaż stacjonarną?
Automatyzacja i zastosowanie różnych czujników mogą poprawić doświadczenia klientów oraz procesy analityczne.
Perfekcyjne zarządzanie doświadczeniami klientów
Zarządzanie doświadczeniami klientów jest coraz bardziej skomplikowanym procesem, nad którym firmy muszą umiejętnie zapanować, by nie pogubić się w gąszczu danych. O tym, jak budować nowoczesną kulturę organizacyjną skupioną na użytkownikach, opowiada Marek Walczak, dyrektor sprzedaży w Omnilogy.
W jaki sposób e-sklepy mogą zmniejszyć liczbę zwrotów
Z badań wynika, że liczba zwrotów zakupionych przez internet produktów maleje, jeśli klienci otrzymują je w ramach jednej zbiorczej dostawy.