Zrównoważony rozwój
Czy wiesz, jak twoje produkty wpływają na środowisko?
Nowe zasady zrównoważonego rozwoju zobowiązują marki konsumenckie do przyjęcia odpowiedzialności za skład swoich produktów. Niestety wiele firm wciąż nie znajduje drogi w tej nowej rzeczywistości.
Redukcja śladu węglowego zależy od liderów B+R
To szefowie jednostek odpowiedzialnych za badania i rozwój są kluczowi dla powodzenia działań prowadzących do neutralności węglowej.
Jak skutecznie wdrażać innowacje
Kreatywność pracowników jest jak mięsień, który można trenować. Ale nawet jeśli ją wyćwiczymy, to bez procesów innowacyjnych będzie trudno zrobić z niej użytek dla firmy. Liczy się gotowość do weryfikowania pomysłów i umiejętność ich przekształcania w realne rozwiązania. O systemowym podejściu do tworzenia innowacji w transformacji energetycznej opowiada Katarzyna Wszoła, dyrektorka ds. innowacji w Veolia Energia Polska. Rozmawia Joanna Koprowska z „MIT Sloan Management Review Polska”.
Trzy sposoby promowania zrównoważonego rozwoju
We współczesnym krajobrazie biznesowym sukces nie ogranicza się do osiągnięcia finansowego zysku. Kierowanie firmą to coś więcej niż liczenie pieniędzy. Właśnie dlatego liderzy muszą wyjść poza tradycyjne ramy i zrozumieć, jak ich przedsiębiorstwa wpływają na otaczający świat, jeśli chcą zachować swoją pozycję na rynku.
Zbudowaliśmy biznes oparty na fusach
Prowadzenie firmy w duchu ESG może być nie tylko spełnieniem wymogów środowiskowych i oczekiwań klientów, ale też fundamentem dochodowego biznesu. Udowadnia to EcoBean, start-up, który dzięki innowacyjnym technologiom wykorzystuje fusy kawy do tworzenia biosurowców stosowanych w produkcji kosmetyków, opakowań oraz ma ambitne plany dotyczące produkcji leków.
Biznes wreszcie się zazielenia
Trendy ekologiczne, odczuwalne skutki zmian klimatycznych, rosnące ceny energii, a także większa świadomość klientów, sprawiają, że zielona transformacja polskich firm nabiera rozmachu. Zmiana modelu gospodarczego na bardziej ekologiczny – a więc taki, w którym firmy redukują ilość odpadów, emitują mniej CO2, korzystają z odnawialnych źródeł energii i stawiają na zrównoważony rozwój – przestaje być już wyborem, a staje się koniecznością.
Już 86% Polaków martwi się o klimat. Jak zmienia to ich decyzje zakupowe?
Wiadomo, że konsumenci oczekują od firm działań, które będą (co najmniej) neutralne środowiskowo. Coraz więcej wiemy też o tym, w jakim stopniu wpływa to na ich decyzje zakupowe. Prawie 90% Polaków deklaruje, że obawia się kryzysu klimatycznego, a za tą obawą podążają konkretne zmiany w ich decyzjach konsumenckich.
Samotność pracownika hybrydowego. Jak jej zapobiec?
Wspierający współpracownicy są kluczem do zmniejszenia poczucia izolacji podczas pracy z domu.
Ekologiczne rozwiązania to inwestycja w konkurencyjność
Sposoby ograniczania negatywnego wpływu działalności wytwórczej człowieka na środowisko mogą jednocześnie przynosić organizacjom korzyści.
Dlaczego firmy powinny docenić bioekonomię?
Opracowanie i stosowanie materiałów przyjaznych dla Ziemi może zaowocować nowymi, bardziej zrównoważonymi modelami biznesowymi, a także przyczynić się do stworzenia solidnej infrastruktury dla odnawialnych zasobów biologicznych.
Sześć sposobów, by stać się liderem ESG
Potrzeba zrównoważonego rozwoju nigdy nie była większa. Świat stoi przed bezprecedensowymi wyzwaniami, począwszy od zmian klimatycznych po kurczące się zasoby. I choć nie ma jednego rozwiązania tych problemów, zadbanie o zrównoważony rozwój jest jedyną strategią, jeśli chcemy stawić im czoła.
Idealny rozwój bizesu - tajny sposób
Próba próba próbap róba próbapr óbaprób apróba próbapróbapr óbaprób apróba próbap róbapró bapróba to jest koniec.
Zastanówmy się, jak w innowacyjny sposób mierzyć wpływ firm na społeczeństwo i środowisko
Nowe podejście umożliwia szersze, bardziej skuteczne spojrzenie na ocenę wewnętrznych i zewnętrznych aspektów działalności społecznej i zrównoważonego rozwoju firmy.
Rusza I edycja Business for the Future, konferencji o zrównoważonym rozwoju, CSR i ESG
Już 17 listopada odbędzie się pierwsza edycja konferencji Business for the Future. Całodzienne wydarzenie jest poświęcone kluczowemu dziś tematowi zrównoważonego rozwoju zgodnie z zasadami CSR i ESG. To wydarzenie dla wszystkich przedsiębiorców i liderów, którym nieobca jest troska o środowisko naturalne i ład społeczny.
Co mogą zrobić liderzy, by dostosować się do ekologicznego stylu życia
Jednym z trendów propagowanych przez niektórych liderów biznesu jest promowanie bardziej ekologicznego życia – nastawionego na redukcję śladu węglowego oraz podejmowanie przyjaznych środowisku wyborów.
Przemysław Oczyp, KPMG: „Ambitne firmy od dawną dążą do ograniczenia śladu węglowego”
O najnowszych trendach kształtujących działania firm na rzecz zrównoważonego rozwoju i dążenia do neutralności klimatycznej Europy mówi Przemysław Oczyp, ekspert w zakresie ESG i kwestii klimatu reprezentujący KPMG.
Michał Popiołek, mBank: „Coraz więcej źródeł energii będzie zielonych. Taka przyszłość jest nieunikniona”
Jaką rolę w zrównoważonej transformacji odegrają banki? Z jakimi oczekiwaniami z ich strony będą się musiały liczyć firmy chcące pozyskać finansowanie zewnętrzne? Na te pytania oraz kilka innych odpowiada Michał Popiołek z mBanku.
Tydzień Odpowiedzialnego Biznesu 2022 zaczyna się już 24 października
ICAN Institute został Patronem Medialnym Tygodnia Odpowiedzialnego Biznesu 2022 (#TOB2022), który oferuje wszystkim interesariuszom bezpłatny udział w 5 dniach prelekcji, wywiadów i paneli. TOB2022 odbywa się 24-28.10.2022 r. w formie serii spotkań oraz warsztatów mających pomóc każdemu lepiej zrozumieć, czym jest ESG, CSR oraz jaką rolę odgrywa koncepcja zrównoważonego rozwoju w biznesie.
Albo zerowe zużycie energii netto, albo… Jaki jest alternatywny scenariusz?
Analiza możliwych scenariuszy może pomóc przedsiębiorstwom porównać koszty przejścia na zerowe emisje dwutlenku węgla netto w porównaniu z ryzykiem utrzymania status quo.
Dieta, ćwiczenia, a może przejście w tryb offline? Nowe spojrzenie na wellness pracowników
Firmy powinny wyjść poza tradycyjne świadczenia zdrowotne i sprawdzić, co mogą i czy w ogóle powinny coś zrobić, by zminimalizować wpływ mediów społecznościowych na samopoczucie pracowników.