Jako że cyfrowe technologie przekształcają organizacje i pracę, jest kilka zadań, które liderzy muszą zrealizować właściwie.
Współpraca z zewnętrznym partnerem nad wdrożeniem innowacji nie zawsze zapewnia firmie przewagę konkurencyjną. Taką działalność powinny równoważyć wewnętrzne inicjatywy.
O tym, jak potrzeba i zdolność rozumienia klienta końcowego oraz umiejętność i konieczność poruszania się w cyfrowym ekosystemie determinują optymalny model biznesowy dla danej firmy w cyfrowych czasach, mówi nam Stephanie Woerner, badaczka z MIT Sloan Center for Information Systems Research. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”.
Wydarzenia wirtualne mogą być ciekawą alternatywą dla stacjonarnych spotkań, oferując przy okazji dodatkowe wartości oraz możliwości. Historia Warszawskiego Festiwalu Filmowego „Wisła” pokazuje, jak wiele można zyskać na – przymusowej bądź nie – zmianie formatu.
Podejmowanie szybkich i trafnych decyzji nabiera znaczenia w czasach kryzysu – a w takich z pewnością dzisiaj żyjemy. Jednak gdy działamy pod presją, staje się ono również większym wyzwaniem, a najtrudniej przychodzi nam podejmować decyzje wtedy, gdy ich skutki są niepewne – a to również cechuje naszą teraźniejszość. Dzieje się tak między innymi dlatego, że w zmiennym i bardzo stresującym otoczeniu często pojawiają się decyzyjne błędy poznawcze, które wpływają na nasze wybory w szkodliwy sposób.
Dzięki danym generowanym przez internet rzeczy, dostawcy tradycyjnych produktów mogą uczestniczyć w gospodarce współdzielenia i zwiększać przychody.
Wartością dodaną na pewno mogą być spotkania online z twórcami filmów, tak zwane sesje pytań i odpowiedzi / Q&A, które bez problemu można przeprowadzić za pomocą nowoczesnych technologii wykorzystywanych do telekonferencji...
– Korzyści płynące z migracji do chmury są liczne i mierzalne, począwszy od elastycznego budżetowania, zarządzania zasobami, nieograniczonej skalowalności, dostępu do najnowocześniejszych funkcji, a skończywszy na potężnych narzędziach do zarządzania personelem – opowiada Marcin Grygielski, ekspert w dziedzinie rozwiązań Genesys Cloud.
Liderzy używają retoryki wojennej, aby zmobilizować ludzi do walki z COVID-19. Jest to problem.
Jak konkurujące ze sobą na co dzień banki połączyły siły, by stworzyć unikalny w skali świata system płatności mobilnych.
Sztuczna inteligencja ma wielki potencjał, by zapoczątkować bezprecedensowe zmiany w sposobie życia i pracy ludzi. Ale zanim ten potencjał przyniesie efekty w praktyce, trzeba pokonać kilka niełatwych przeszkód.
Rozwiązywanie problemów w czasie kryzysu wymaga przyspieszenia innowacji poprzez zmianę przeznaczenia repozytoriów wiedzy, zasobów i tych technologii, którymi już dysponujesz.
W „Strefie start-upów” prezentujemy innowacyjne polskie firmy, rozwiązujące problemy współczesnego świata za pomocą kreatywności i technologii. Tym razem przedstawiamy pięć firm z sektora medycznego, których misją jest zapewnienie przystępnej cenowo opieki zdrowotnej.
Przemija era silosów big data. Czas postawić na współdzielenie danych.
Mianem „jednorożca” określa się start-up wyceniany na co najmniej miliard dolarów. Obecnie na świecie można doliczyć się aż 490 młodych firm tego typu – najwięcej ze Stanów Zjednoczonych i Chin, ale także z Indii, Indonezji, Singapuru, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii czy Niemiec.
Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych kojarzy się w społecznym odbiorze głównie z produkcją tradycyjnych dokumentów i banknotów. Tymczasem firma dynamicznie wprowadza na rynek produkty oraz systemy IT. Są wśród nich rozwiązania zarówno dla obywateli, jak i dla biznesu. O technologicznym obliczu PWPW rozmawiamy z dyrektorem Pionu Produktów Cyfrowych spółki, Konradem Jaczewskim.
Do tej pory praca zdalna była traktowana jako rodzaj przywileju dla pracowników oraz zachęta dla specjalistów branży IT, szczególnie w przypadku międzynarodowych zespołów. Teraz stała się koniecznością. Nowa forma pracy wymaga jednak nowych rozwiązań.
O tym, jak zoptymalizować wydatki na przechowywanie danych, i o możliwościach, jakie dają macierze IBM Flash, rozmawiamy z Grzegorzem Gołdą, dyrektorem ds. sprzedaży w Cloudware Polska.
Cztery wnioski na temat używania randomizowanych, kontrolowanych eksperymentów do tworzenia wartości dla firmy i klientów.
Biorąc pod uwagę upływ czasu oraz pewne „przyzwyczajanie się” do sytuacji spowodowanej wybuchem pandemii COVID-19, jak również rozwój sytuacji z tym związanej oraz rosnące przekonanie, że kolejne ograniczenia w najbliższej przyszłości są nieuniknione, krytycznie istotne staje się długoterminowe podejście do „nowej normalności”, a raczej „nowej nienormalności”.