Zarządzanie zmianą
Cała nadzieja w AI. Zmiana pod presją rynku
Zespół marketingu LuxDesign boryka się z nadmiarem obowiązków i rosnącą presją ze strony innych działów potrzebujących jego wsparcia. Perspektywy powiększenia teamu nie są optymistyczne, jego skuteczność maleje, a dyrektorka działu stanęła przed niemałym dylematem: jak usprawnić prace i poprawić efektywność zespołu?
Pięć kroków do skutecznego wdrożenia AI
W obliczu dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji firmy z różnych branż zastanawiają się, od czego zacząć wdrożenie rozwiązań AI. Studium przypadku LuxDesign, firmy specjalizującej się w sprzedaży drewnianych mebli, rzuca światło na wyzwania i możliwości związane z implementacją sztucznej inteligencji w dziale marketingu mniejszych firm.
Liderze, ucz się albo zgiń
Każdy przywódca, aby przetrwać na stanowisku i osiągać rezultaty pracy swojej i zespołu, musi się uczyć. Bez ciekawości nowych rozwiązań, determinacji do rozwoju i eksploracji nowych możliwości trudno zachować konkurencyjność.
Ludzie są najważniejsi
Niezależnie od skali rewolucji, którą chcemy wywołać w zespole czy firmie, lider zawsze musi się przygotować na opór przed zmianami. Transformacja cyfrowa, przejście do chmury, a dzisiaj przede wszystkim wykorzystanie narzędzi AI na indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym poziomie to zmiany, które nie dotyczą wyłącznie wyboru najlepszych narzędzi do wdrożenia. Dotyczą też ludzi.
Jak firmy doradcze nie dały się zaskoczyć zmianom
Połączenie podejścia pragmatycznego z lekko paranoicznym może zapewnić doświadczonym firmom elastyczność w obliczu ciągłych zmian.
Komentarz eksperta: Trzeba wyprzedzać zmiany, aby uniknąć klęski
Firmy z branży usług profesjonalnych muszą starannie wychwytywać nawet niewyraźne sygnały dużych zmian i umiejętnie wykorzystywać je dla potrzeb swoich klientów. Tylko tak mogą pozostać atrakcyjnymi partnerami do rozwiązywania strategicznych wyzwań i uniknąć turbulencji, które mogłyby zachwiać ich przyszłością.
Osiem pytań o innowacyjność twojej firmy
Poznaj pytania i odpowiedzi, które pomogą ci przezwyciężyć większość wyzwań towarzyszących innowacjom i znacząco poprawią szansę na sukces twojej firmy.
Azja Południowo-Wschodnia – nowy kierunek dla polskich firm
Na skutek pandemii z państwami, które do tej pory były uznawane za najbliższych partnerów handlowych polskich firm, często nie ma warunków do ponownego nawiązania współpracy. Z kolei wojna w Ukrainie przerwała naturalną sieć współpracy regionalnej – Polski, Ukrainy i Rosji. Kryzysy wywołane przez wojnę na Wschodzie, jak też niekończące się kolejne fale zachorowań na COVID-19 i związane z nimi ograniczenia w życiu społecznym i gospodarczym na Zachodzie, skutecznie uniemożliwiają powrót na stare handlowe szklaki.
Prezes odchodzi. Co teraz?
Odejście CEO i płynne przekazanie sterów w inne ręce będzie łatwiejsze dzięki przeprowadzeniu całego procesu w trzech etapach.
Empatyczny marketing, nie tylko na czasy kryzysu
Empatia staje się kluczem do nawiązania głębokiej relacji z odbiorcami. Nawet jeśli stoją za nią motywacje ekonomiczne.
Jak złamać kod kulturowy udanej transformacji cyfrowej
Znajdując równowagę pomiędzy ciągłością a przemianą, liderzy mogą skuteczniej zarządzać ewolucją kultury organizacyjnej towarzyszącą transformacji cyfrowej
Zrozumieć przyszłość
Dwa lata po pandemii doszliśmy do punktu, w którym zarówno kadra zarządzająca, jak i pracownicy próbują zrozumieć, jak zmieniło ich to doświadczenie i wyobrazić sobie, co będzie dalej. Na początku lutego prowadziłam webinarium z udziałem 250 osób z ponad 100 firm z całego świata. Podczas tego spotkania wielu liderów stwierdziło, że czują się, jakby tkwili „pomiędzy” pewnikami przeszłości a niewiadomą przyszłości.
Czego nauczyły nas wcześniejsze kryzysy - 5 lekcji dla liderów
Niepewność związana z sytuacją za wschodnią granicą Polski sprawia, że wiele firm, spodziewając się zerwanych łańcuchów dostaw, wahań cen energii, niestabilności finansowej i globalnych konsekwencji sankcji nakładanych na Rosję, przechodzi w kryzysowy tryb działania. Przypominamy pięć tekstów, które pomogą liderom działającym w takim trybie podejmować właściwe decyzje.
Prowadzenie biznesu w warunkach kryzysu – 5 inspiracji dla liderów
Zerwane łańcuchy dostaw, ograniczenia w handlu, inflacja. Wciąż doświadczamy skutków kryzysu wywołanego pandemią, a już wkrótce może pojawić się kolejny, związany z rosyjskim atakiem na Ukrainę. Jak sobie z nim radzić? Przypominamy pięć tekstów, które ułatwią odpowiedź na to pytanie.
Perspektywy rozwoju marek w czasie kryzysu epidemii COVID-19
W związku ze zmianami w środowisku konsumenckim małe i średniej wielkości marki stoją w obliczu wyjątkowej szansy, by pokazać, na co je stać.
Trzy proaktywne strategie reakcji na wyzwania związane z COVID-19
Strategie reakcji dopasowane do infrastruktury organizacyjnej, przy nowych trendach rynkowych, dają ogromne możliwości.
Epidemia jako test transformacji cyfrowej
Przez lata snuto opowieści, jak to już wkrótce cała nasza działalność przeniesie się do sieci. Zakupy, spotkania, relacje towarzyskie i biznesowe. Gdy nagle – z powodu SARS-CoV-2 – opowieść faktem się stała, okazało się, że wiele się zmieniło, choć nie wszystko. Oto krótka lista sukcesów i porażek.
Czy epidemia COVID-19 to „czarny łabędź” czy nowa normalność?
Podczas gdy ciągle jeszcze próbujemy zrozumieć skalę pandemii, nie ulega wątpliwości, że nowe wyzwania, przed którymi stoimy, wskazują na konieczność wprowadzenia w naszym życiu i sposobie prowadzenia biznesu bardziej trwałych zmian.
Epidemia i praca zdalna. Z jakich narzędzi wirtualnych warto skorzystać?
Dla wielu firm praca zdalna stała się jedynym wyjściem i szansą na przetrwanie trudnych czasów.
Kiedy Agile nie wystarczy
Flow omija standardowe problemy i wyzwania. Skupia się na jednym: przepływie wartości.