Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Strach przed szefem blokuje innowacyjność w firmie KULTURA ORGANIZACYJNA Strach przed szefem blokuje innowacyjność w firmie

Milczenie pracowników podczas spotkań to często sygnał, że w organizacji panuje atmosfera lęku. Taki stan rzeczy może prowadzić do poważnych konsekwencji, zarówno dla kultury pracy, jak i dla wyników całej firmy. W tym artykule przyjrzymy się, jak lęk przed pracą, zarządzanie przez strach oraz strach przed szefem wpływają na wydajność zespołów i co możesz zrobić, aby poprawić sytuację.

Stabilność emocjonalna lidera - czy to fundament skutecznego przywództwa? PRZYWÓDZTWO Stabilność emocjonalna lidera – czy to fundament skutecznego przywództwa?

Świat liderów to arena szybkich decyzji, presji i ciągłej adaptacji. Emocje mogą być kluczowym atutem lub siłą prowadzącą do chaosu. Jak je kontrolować, by wzmacniały skuteczność przywództwa, a nie osłabiały organizację? Odpowiedź tkwi w inteligencji emocjonalnej i świadomej samoregulacji.

Aby skutecznie rozwiązywać konflikty, warto postawić na godność Kompetencje przywódcze Aby skutecznie rozwiązywać konflikty, warto postawić na godność

Cztery wzajemnie powiązane praktyki mogą wzmocnić poczucie godności u drugiej strony sporu, co sprzyja bardziej konstruktywnemu rozwiązywaniu problemów i lepszej współpracy.

Czy dasz pracownikom głos w sprawach strategicznych? Kultura organizacyjna Czy dasz pracownikom głos w sprawach strategicznych?

Wielu prezesów obawia się, że zaangażowanie pracowników w planowanie strategiczne spowoduje utratę kontroli i spowolni tempo działań. Oto nowe sprawdzone metody, które pozwolą uniknąć takich konsekwencji i cieszyć się korzyściami z włączenia pracowników w ten proces.

Najnowsze w: PRZYWÓDZTWO
jak przekazywać złe wiadomości jako lider Test przywództwa, którego nikt nie chce. Jak skutecznie przekazywać złe wiadomości

Przekazywanie złych wiadomości to jeden z najtrudniejszych momentów dla każdego lidera. Niewłaściwa komunikacja może podważyć zaufanie i osłabić zespół, ale jeśli zostanie przeprowadzona świadomie, może stać się szansą na odbudowę i nowy start. W artykule przedstawiamy cztery typy komunikatów, które pomagają radzić sobie z kryzysami i zmianami: „naprawimy to”, „odbijemy się od dna”, „zamykamy to” oraz „idziemy dalej”. Dowiedz się, jak rozpoznać, w jakim momencie się znajdujesz i jak przekazać trudne informacje, by zmobilizować zespół i zachować jego energię. Pełna wersja artykułu dostępna dla subskrybentów.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Wspólna eskalacja konfliktów
Premium
Dlaczego dobrze zarządzony konflikt pomaga podejmować lepsze decyzje

Jednostronne eskalacje zaburzają współpracę i prowadzą do słabszych decyzji. Wprowadzenie jasnych zasad wspólnej eskalacji oraz obowiązku dokumentacji prób samodzielnego rozwiązania sporu pozwala organizacjom podejmować trafniejsze, szybsze i łatwiej wdrażalne decyzje.

Walka vs ucieczka: Kiedy lęki lidera zamieniają się w gniew

Kiedy myślimy o strachu w pracy, wyobrażamy sobie ciche wycofanie. Co jednak, jeśli prawdziwą oznaką lęku u twojego szefa nie jest ucieczka, lecz… atak? Ten artykuł ujawnia, dlaczego gniew, pogarda, obwinianie i agresja to często mechanizmy obronne liderów, którzy panicznie boją się utraty kontroli, porażki lub postrzeganej niekompetencji. Dowiedz się, jak rozpoznać, kiedy gniew przełożonego jest w rzeczywistości wołaniem o pomoc, oraz jak radzić sobie w sytuacji, gdy stajesz się celem „lękliwego wojownika”.

Chcesz zrozumieć swoich ludzi? Wykorzystaj do tego „umysł początkującego”
Liderzy to często osoby, które zjadły zęby na problemach swoich organizacji. Paradoksalnie, tak zasobne doświadczenie może być również problematycznym bagażem. Nieuświadomione uprzedzenia i kierowanie się uproszczonymi schematami myślenia przy podejmowaniu decyzji mogą sprawdzić, że nie zauważą w pełni otaczającej ich rzeczywistości . Nie będą także w stanie w pełni wykorzystać potencjału swoich pracowników i zainspirować […]
Jak poczucie sprawczości pomaga pracownikom radzić sobie ze zmianą

Zmiany w organizacji często destabilizują zespoły i obniżają produktywność. Jak skutecznie wspierać pracowników w trudnych momentach? Kluczem jest poczucie sprawczości – dając ludziom kontrolę i autonomię, pomagasz im łatwiej zaakceptować transformację i szybciej wrócić do efektywnej pracy.

Dlaczego współcześni menedżerowie są bardziej podatni na pychę niż kiedykolwiek wcześniej

Sukces wzmacnia pewność siebie — ale kolejne osiągnięcia potrafią wypaczyć zdrową pewność siebie, przeradzając ją w pychę. Dzisiejsi prezesi są znacznie bardziej widoczni niż ich poprzednicy z lat 50. XX wieku. Menedżerowie z czasów naszych rodziców i dziadków – w większości anonimowi i nierozpoznawalni poza firmą – unikali kontaktów z mediami, wypowiadając się wyłącznie w zdaniach przygotowanych przez działy PR. Współcześni liderzy stanowią ich całkowite przeciwieństwo: są obecni na wszystkich platformach społecznościowych.

Więcej w: PRZYWÓDZTWO
jak przekazywać złe wiadomości jako lider
Komunikacja

Test przywództwa, którego nikt nie chce. Jak skutecznie przekazywać złe wiadomości

Dobra komunikacja w trudnych momentach wymaga zmierzenia się z pytaniem, gdzie leży odpowiedzialność za problem oraz czy sytuację da się jeszcze uratować. Każdy lider prędzej czy później staje przed momentem, którego najbardziej się obawia: musi przekazać złe wiadomości swojemu zespołowi. To test, o który nikt nie prosi, a mimo to przychodzi do każdego, kto prowadzi […]

Nancy Duarte
21 listopada 2025
Pięć cech liderów napędzanych technologią
AI SZTUCZNA INTELIGENCJA

Pięć cech liderów napędzanych technologią

Co wyróżnia menedżerów, którzy potrafią wykorzystać technologię do budowania realnej przewagi strategicznej? Warto przyjrzeć się pięciu kluczowym cechom oraz pytaniom, które pomogą ocenić, jak wypadamy na ich tle. Kiedy dyrektor generalny globalnej sieci detalicznej stanął niedawno w obliczu rosnącej presji ze strony konkurentów online, zdecydował się na niekonwencjonalny krok. Zamiast sięgać po sprawdzony wcześniej schemat, […]

Ravi Chanmugam Michael Lyman Paul R. Daugherty
12 listopada 2025
Premium
Zarządzanie zmianą

Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą

Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]

Jean-François Harvey Ravi S. Kudesia
7 listopada 2025
Wspólna eskalacja konfliktów
Premium
PRZYWÓDZTWO

Dlaczego dobrze zarządzony konflikt pomaga podejmować lepsze decyzje

Konfliktów nie da się całkowicie wyeliminować. Jednak systematyczne podejście do eskalacji sporów pomaga organizacjom sprawniej zarządzać nieporozumieniami i podejmować trafniejsze decyzje. Prezes dynamicznie rozwijającego się start-upu farmaceutycznego przesłał nam niedawno zapis swojej wymiany e-maili z dyrektorem finansowym (CFO) i dyrektorką ds. komercyjnych (CCO). Okazało się, że ta ostatnia zaskoczyła obu panów propozycją zatrudnienia zewnętrznej agencji […]

Gabriella Salvatore Jonathan Hughes
7 listopada 2025
PRZYWÓDZTWO

Walka vs ucieczka: Kiedy lęki lidera zamieniają się w gniew

Prawdopodobnie rozumiesz, że typowe reakcje na strach to walka lub ucieczka. Dwie inne opcje to znieruchomienie (freeze) i udobruchanie (fawn), które, podobnie jak ucieczka, są używane przez ludzi próbujących uniknąć lub zminimalizować przerażającą sytuację. W kontekście porad dotyczących przywództwa, mamy tendencję do skupiania się na reakcji ucieczki — lider ma skłonności do potulnego wycofywania się […]

Jim Detert
3 listopada 2025
PRZYWÓDZTWO

Chcesz zrozumieć swoich ludzi? Wykorzystaj do tego „umysł początkującego”

Liderzy to często osoby, które zjadły zęby na problemach swoich organizacji. Paradoksalnie, tak zasobne doświadczenie może być również problematycznym bagażem. Nieuświadomione uprzedzenia i kierowanie się uproszczonymi schematami myślenia przy podejmowaniu decyzji mogą sprawdzić, że nie zauważą w pełni otaczającej ich rzeczywistości . Nie będą także w stanie w pełni wykorzystać potencjału swoich pracowników i zainspirować […]

Rasmus Hougaard Jacqueline Carter
27 października 2025
ZARZĄDZANIE

Jak poczucie sprawczości pomaga pracownikom radzić sobie ze zmianą

Wspieraj zespoły w obliczu destabilizujących zmian – daj im większą kontrolę i autonomię. Nowe zjawiska w miejscu pracy – praca hybrydowa czy sztuczna inteligencja – przyniosły lawinę zmian, które często destabilizują organizacje. Wielu pracowników ma trudności z ich przyswojeniem. Zmiany wywołują wrażenie, że grunt usuwa się spod nóg. Jak więc liderzy mogą zapobiec temu, by […]

Nick Smallman
20 października 2025
PRZYWÓDZTWO

Dlaczego współcześni menedżerowie są bardziej podatni na pychę niż kiedykolwiek wcześniej

Sukces wzmacnia pewność siebie — ale kolejne osiągnięcia potrafią wypaczyć zdrową pewność siebie, przeradzając ją w pychę. Dzisiejsi prezesi są znacznie bardziej widoczni niż ich poprzednicy z lat 50. XX wieku. Menedżerowie z czasów naszych rodziców i dziadków – w większości anonimowi i nierozpoznawalni poza firmą – unikali kontaktów z mediami, wypowiadając się wyłącznie w […]

Benjamin Laker
16 października 2025
Niepewność decyzyjna
Zarządzanie sobą

Zmierz się ze stresem i odzyskaj poczucie pewności

Jednym z najbardziej zapadających w pamięć wydarzeń, które miały miejsce podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2021 r., była decyzja amerykańskiej gimnastyczki Simone Biles o wycofaniu się z kilku konkurencji, a następnie powrót na arenę i zdobycie brązowego medalu. Relacje medialne dotyczące jej decyzji przypominały te kierowane do tenisistki Naomi Osaki, gdy ta zrezygnowała z […]

Morela Hernandez
17 września 2025
PRZYWÓDZTWO

Pięć sposobów na motywowanie zespołu za pomocą empatii i autorytetu

Kryzys wystawia przywództwo i kulturę organizacyjną na próbę. W obliczu trudności powstają nowe wartości, a pracownicy zyskują nowe spojrzenie na swoją organizację i jej kierownictwo. Komunikacja jest kluczem do utrzymania ich motywacji i produktywności w okresie ogromnych zakłóceń. Pandemia COVID-19 nie jest moim pierwszym kryzysem finansowym. Bez względu na to, jak dobrze zarządzasz firmą, siły […]

Nancy Duarte
12 września 2025

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!