Reklama
Dołącz do liderów przyszłości i zdobądź przewagę! Sprawdź najnowszą ofertę subskrypcji
Więcej w: Struktura organizacyjna
płaska struktura organizacyjna
ZARZĄDZANIE

Ludzie podążają za strukturą: jak mniejsza hierarchia zmienia miejsce pracy

Przejście na samoorganizujące się zespoły i danie większej autonomii pracownikom skutkuje większym zaangażowaniem i lepszymi wynikami. Jednak nie każdemu pracownikowi odpowiada taka zmiana. Menedżerowie coraz częściej dostrzegają, że sposób organizacji firmy wpływa na jej wyniki, dlatego regularnie modyfikują strukturę, licząc na poprawę efektów. Znacznie mniej uwagi poświęca się jednak temu, jak takie zmiany oddziałują na […]

Markus Reitzig Kathrin Heiss
11 czerwca 2025
Hiperrealistyczna scena przedstawia minimalistyczne, puste wnętrze przypominające nowoczesną galerię lub halę przemysłową. W centrum kompozycji unosi się duża, przezroczysta kula z pojedynczym, świecącym punktem wewnątrz – symbolizującym kluczowy priorytet. Wokół niej zawieszone w powietrzu betonowe bryły o różnych kształtach, jakby porzucone lub zatrzymane w ruchu. Światło padające z górnych okien tworzy spokojny, refleksyjny klimat. Całość emanuje napięciem między skupieniem a chaosem, sugerując siłę świadomego wyboru w przywództwie.
STRATEGIA

Strategiczna odmowa – kluczowa kompetencja lidera MŚP

Strategiczna odmowa to dziś nieodzowna kompetencja liderów MŚP, którzy mierzą się z presją realizacji zbyt ambitnych, często nierealnych celów. Zgoda na wszystko grozi wypaleniem i utratą efektywności, a odmowa – ryzykiem niezrozumienia. Jak zachować równowagę? W artykule pokazujemy, jak odmawiać profesjonalnie i konstruktywnie, chroniąc kluczowe priorytety firmy, a jednocześnie budować autorytet lidera. Przedstawiamy dane, narzędzia […]

Jan Tarnas
5 czerwca 2025
PRZYWÓDZTWO

Jak młode pokolenie liderów zmienia styl przywództwa

Młodzi liderzy biznesu przejmują stery w czasach ciągłych zmian, redefiniując kulturę organizacyjną, podejście do strategii i fundamentalną rolę biznesu. Domagają się bardziej partycypacyjnej kultury pracy zamiast sztywnej hierarchii., stawiają na strategiczną zwinność zamiast długoterminowego planowania opartego na przewidywalności oraz kładą nacisk na odpowiedzialność społeczną i zrównoważony rozwój obok zysków firmy. Artykuł przedstawia, w jaki sposób […]

Jan Tarnas
30 maja 2025
Kiedy technologia zawodzi – frustracja lidera wobec porażki cyfrowej transformacji
STRATEGIA

Kiedy technologia nie zwiększa sprzedaży – 5 powodów porażek transformacji cyfrowej

Cyfrowe narzędzia mają ogromny potencjał, ale ich skuteczność zależy od kontekstu, w jakim są wdrażane. Zamiast realnego wzrostu, który te narzędzia miały zapewnić, firmy często mierzą się z chaosem operacyjnym, rosnącymi kosztami i brakiem spójności działań. Problem nie leży w samej technologii, lecz w braku strategii, nieczytelnych celach oraz zbyt słabym powiązaniu innowacji z potrzebami […]

Gabriela Targońska
7 maja 2025
Co kryje się w nazwie marki?
E-commerce

Co kryje się w nazwie marki?

Czy róża (rose) o innej nazwie (na przykład snose) pachniałaby równie pięknie? Badania opublikowane w „Journal of Consumer Psychology” ujawniają, że określone kombinacje głosek i liter w nazwach marek mogą wywoływać silne skojarzenia wśród konsumentów. Poprzednie badania wykazały podobny efekt dla niektórych dźwięków – na przykład te uformowane w przedniej części ust kojarzone są z małostkowością. Autorzy nowego badania jednak twierdzą, że równie ważny jest […]

Redakcja MIT SMRP
26 sierpnia 2024
Kiedy kultura decyduje o globalnym triumfie lub upadku
Kompetencje przywódcze

Kiedy kultura decyduje o globalnym triumfie lub upadku

Przedsiębiorstwa dążące do ekspansji muszą zrozumieć, że strategia i kapitał w zdobywaniu nowych rynków są ważne, ale prawdziwy sukces zależy od zrozumienia lokalnej kultury i dopasowania się do niej. W przeciwnym razie ryzykują porażkę spowodowaną własną ignorancją. KAŻDEGO DNIA firmy na całym świecie stają przed wyzwaniem zrozumienia złożoności kulturowych, na których tle rozgrywają się ich globalne ambicje. Różnice w języku, zwyczajach, […]

Paulina Chmiel-Antoniuk
19 sierpnia 2024
Nowe technologie vs. kadra zarządzająca
BIZNES I TECHNOLOGIE

Nowe technologie vs. kadra zarządzająca

Tempo wdrażania nowych technologii odgrywa kluczową rolę w konkurencyjności i efektywności organizacji. Pomimo tego badania wskazują, że kadra zarządzająca czasem wolniej adoptuje nowe technologie, co budzi frustrację wśród pracowników i prowadzi do utraty korzyści płynących z innowacji. Badanie przeprowadzone przez EY pokazuje, że zdecydowana większość pracowników – 89% – uważa, że wdrażanie nowych technologii jest korzystne dla ich firm. […]

Robert Czarniewski Materiał Partnera Polcom
6 sierpnia 2024
Najpierw rozwiąż największe problemy, potem zadbaj o talenty
Premium
Kompetencje przywódcze

Najpierw rozwiąż największe problemy, potem zadbaj o talenty

Skuteczne zarządzanie organizacją wymaga w pierwszej kolejności uporządkowania podstawowych kwestii, takich jak eliminacja mikrozarządzania i ustanowienie jasnych celów. Dopiero po naprawieniu tych nieprawidłowości można skutecznie zająć się rozwijaniem talentów. Studium przypadku wskazuje na fundamentalne dysfunkcje w zarządzaniu Buuuz Tricot, takie jak mikrozarządzanie, brak wyznaczania celów, niespójny i nieuporządkowany proces podejmowania decyzji. Ponadto historia uwypukla poważne problemy w funkcjonowaniu działu HR […]

Piotr Smoleń
1 sierpnia 2024
Jak przewodzić w erze pracy bez stanowisk
Premium
Kompetencje przywódcze

Jak przewodzić w erze pracy bez stanowisk

Na naszych oczach wyłania się nowy model organizacji pracy, który diametralnie zmieni role liderów w firmach. Tradycyjny sposób organizowania pracy i zarządzania pracownikami staje się coraz bardziej przestarzały. Obecnie kształtuje się nowy model pracy, w którym zadania są rozłożone na mniejsze projekty oraz przydzielane nie tylko pracownikom, lecz także maszynom i zewnętrznym specjalistom. W tym modelu pracownicy coraz częściej identyfikują […]

Jonathan Donner John Bourdeau
1 sierpnia 2024
Wzrost znaczenia raportowania wpływu na środowisko
Łańcuchy dostaw i logistyka

Wzrost znaczenia raportowania wpływu na środowisko

Unijne regulacje w zakresie raportowania będą oddziaływały na przedsiębiorstwa poza granicami Europy, wymagając od nich informowania o ich wpływie na środowisko daleko poza granicami UE. Amerykańskie firmy, które prowadzą działalność w Europie, stoją przed strategicznym wyzwaniem związanym z respektowaniem przepisów. Przyzwyczajone do dostarczania inwestorom informacji na temat zrównoważonego rozwoju w ramach dobrowolnych ustaleń, teraz muszą przygotować się do przyjęcia rygorystycznych […]

Brian Tomlinson Lucy Godshall
22 lipca 2024

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!