Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
„Jeśli twoi klienci starzeją się razem z tobą, z czasem przestaniesz się liczyć. Musisz nieustannie starać się zrozumieć nowych odbiorców twoich usług i przez to być wiecznie młodym” – radzi Jeff Bezos, założyciel Amazona. Dan Schulman, dyrektor wykonawczy PayPala, zdaje się z nim zgadzać. Jak twierdzi, największą przeszkodą w osiągnięciu przez firmę sukcesu w przyszłości są jej dotychczasowe osiągnięcia i wypracowane przez lata stare sposoby działania. W zmieniającej się rzeczywistości biznesowej mogą po prostu prowadzić na manowce.
Dlatego tak dużym wyzwaniem dla liderów jest nieustanna transformacja, o której nie sposób dziś mówić poza kontekstem cyfrowym. Z tego też powodu trzeci numer „MIT Sloan Management Review Polska” poświęcamy cyfrowemu przywództwu – wymaganiom, jakie przed liderami stawia stale zmieniająca się cyfrowa rzeczywistość.
Nr 3, styczeń 2020
Nabiera jej, dopiero gdy zmienia sposób działania firmy – przekonuje George Westerman z MIT Sloan School of Management. Rozmawia Paweł Górecki.
Jakie trendy dominować będą na styku świata biznesu i nowych technologii w najbliższym czasie? Zapytaliśmy o to sześcioro członków Rady Programowej „MIT Sloan Management Review Polska”, którzy uczestniczyli w pierwszym jej posiedzeniu.
O korzyściach biznesowych i zagrożeniach związanych z profilowaniem w internecie, o informacjach, które można wyczytać ze śladów cyfrowych, mówi nam Michał Kosiński, psycholog społeczny pracujący na Stanford University, gość II Kongresu MIT Sloan Management Review Polska Digital Leadership & Technology, który odbędzie się 21–22 kwietnia w Warszawie. Rozmawia Paweł Górecki
Aby umożliwić transformację napędzaną innowacyjnymi rozwiązaniami, liderzy biznesu i technologii muszą podjąć radykalne działania.
Dla polskiej spółki energetycznej Tauron współpraca ze start-upami to sposób na innowacyjny rozwój biznesu.
Członkowie rady nadzorczej z doświadczeniem w biznesie cyfrowym mogą być nowym czynnikiem wyróżniającym firmę w rywalizacji o wyniki finansowe.
Dla firm wytwórczych transformacja cyfrowa nie jest kwestią wyboru, a koniecznością. Problem jednak polega na tym, że jest to wyjątkowo trudny proces.
Historia Otomoto pokazuje, że o ile osiągnięcie pozycji lidera na konkurencyjnym rynku jest możliwe, o tyle utrzymanie się na szczycie to dużo trudniejsze wyzwanie. Sposobem serwisu na zachowanie czołowej pozycji jest umiejętne łączenie świata realnego i cyfrowego, utrzymywanie zadowolenia użytkowników oraz nieustanne dążenie do organizacyjnej zwinności.
W tworzeniu spersonalizowanej, dopasowanej do potrzeb konkretnego odbiorcy oferty warto kierować się zaawansowaną analizą danych. Nieoceniona pozostanie jednak rozmowa i wsłuchanie się w potrzeby klienta, w celu znalezienia dla niego jak najlepszych rozwiązań.
Jakie możliwości pracy z danymi daje CRM Salesforce? Które z nich są kluczowe? Przyjrzyjmy się wybranym etapom „podróży” cyfrowych informacji – od momentu gdy trafiają one do systemu.
To człowiek jest w centrum filozofii 360°, a realne potrzeby klienta można poznać dzięki technologii. A te napędzane są przez dane. Lepsze rozumienie potrzeb klienta to bardziej spersonalizowana oferta, wyższy poziom usług i szereg obustronnych korzyści
O swoich doświadczeniach we wdrażaniu zwinności organizacyjnej piszą Krzysztof Habowski i Rafał Kern z firmy RST Software Masters.
Kiedy w twojej branży zaczyna się robić niepewnie, sprawdź, jak bardzo to może cię dotknąć – i działaj.
Firma telekomunikacyjna* o ugruntowanej pozycji na rynku zaczyna obawiać się innowacyjnych konkurentów. Postanawia przyspieszyć proces transformacji cyfrowej.
Liderzy muszą dysponować mieszanką tradycyjnych i nowych umiejętności, aby skutecznie pokierować swoimi firmami ku przyszłości.
W ciągu ostatniej dekady rewolucja technologiczna nie ominęła nieruchomości, znacznie zmieniając ich wygląd i funkcje. Najbardziej widoczne jest to w przypadku biurowców, których w naszym kraju buduje się coraz więcej
Dzięki analityce firmy mogą ograniczyć koszty współpracy, takie jak przeciążenie personelu obowiązkami czy jego odchodzenie, a także zwiększyć płynące z tej współpracy korzyści.
Być może analiza danych zabija pewien romantyzm piłki nożnej, ale wciąż w centrum futbolu jest człowiek – opowiada Jerzy Dudek, były bramkarz reprezentacji Polski, FC Liverpoolu i Realu Madryt, dziś zapalony golfista, ambasador zegarków marki CITIZEN w Polsce.
Ludzie to siła każdej organizacji, jednak technologie coraz bardziej zyskują na znaczeniu
Wydaje się, że kolejne rewolucje coraz mocniej ograniczają rolę człowieka w przemyśle. Ludzie stają się intruzami w niektórych nowoczesnych procesach.
Jak skutecznie przeprowadzić proces cyfrowej transformacji i zmienić organizację w inteligentną firmę? Z pytaniami Tomasza Kulasa zmierzyli się Radosław Frańczak, prezes SID, oraz Piotr Darwaj, ekspert ds. zarządzania IT w IBM