W „Strefie Start-upów” prezentujemy innowacyjne polskie firmy, rozwiązujące problemy współczesnego świata – w tym wyzwania, z którymi mierzy się szeroko rozumiany biznes – za pomocą kreatywności i technologii. Tym razem przedstawiamy pięć firm z sektora FinTech.
Blockchain (łańcuch bloków), przez wiele osób kojarzony głównie z kryptowalutami, przede wszystkim ze słynnym bitcoinem, zmienia kolejne obszary gospodarki.
O tym, jak wykorzystać potencjał przedsiębiorczej innowacyjności mówi Jonathan Miller z MIT Innovation Initiative - zapis webinarium.
Płacenie, które nie wymaga niczego poza zeskanowaniem tęczówek w naszych oczach, nie jest już tylko wymysłem scenarzystów filmów science-fiction. Polski start-up wprowadził tę usługę do powszechnego, komercyjnego użycia – jako pierwszy na świecie.
Inwestowanie w start-upy wydaje się atrakcyjne, szczególnie w dobie przyśpieszenia technologicznego. Jednak, by inwestować z sensem, poza kapitałem potrzebne są i znajomości w branży.
Jakie są oczekiwania Polaków względem innowacyjnych rozwiązań? Jak do innowacyjności powinien podchodzić biznes?
W „Strefie start-upów” prezentujemy innowacyjne polskie firmy, rozwiązujące problemy współczesnego świata za pomocą kreatywności i technologii. Tym razem przedstawiamy pięć firm z sektora medycznego, których misją jest zapewnienie przystępnej cenowo opieki zdrowotnej.
Mianem „jednorożca” określa się start-up wyceniany na co najmniej miliard dolarów. Obecnie na świecie można doliczyć się aż 490 młodych firm tego typu – najwięcej ze Stanów Zjednoczonych i Chin, ale także z Indii, Indonezji, Singapuru, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii czy Niemiec.
Photon to niewielki robot edukacyjny już na pierwszy rzut oka wzbudzający sympatię szeroko otwartymi „oczami” i zabawnie odstającymi czułkami. Ale Photon to także młoda polska firma, uznana dwa lata temu za najlepszy start-up w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma, która rozwija i wytwarza swoje produkty w Polsce, ale sprzedaje je globalnie, skutecznie konkurując z potężnymi rywalami z Chin i USA. Dlatego jej historia – tak jak jej robot – również może mieć charakter edukacyjny.
Epidemia i kryzys z nią związany zatrzęsły rynkiem funduszy venture capital / private equity. Firmy boją się inwestować, start-upy walczą o przetrwanie. Nie brak jednak spektakularnych sukcesów.
Choć każda firma z branży e-commerce życzy sobie możliwie największych wzrostów, paradoksalnie nie zawsze idzie to w parze ze świadomością wszystkich wyzwań z tym związanych.
Wykorzystywanie najnowszych technologii, bazowanie na danych, automatyzacja, cyfryzacja i niezwykła innowacyjność – już choćby tych kilka powodów czyni z Frisco.pl inspirujący przykład modelu biznesowego, który warto lepiej poznać. Najciekawsze wydaje się jednak co innego – otwarte podejście do współpracy z innymi firmami na zyskującym coraz większą popularność rynku e-grocery. Współpracy, która w wielu kwestiach okazuje się korzystniejsza od bezpardonowej rywalizacji.
Pomysł polega na tym, by zwykły kierowca wcielił się w rolę kuriera, odzyskując co najmniej część kosztów własnej podróży.
Być może analiza danych zabija pewien romantyzm piłki nożnej, ale wciąż w centrum futbolu jest człowiek – opowiada Jerzy Dudek, były bramkarz reprezentacji Polski, FC Liverpoolu i Realu Madryt, dziś zapalony golfista, ambasador zegarków marki CITIZEN w Polsce.
– Chcemy budować skalowalne, technologiczne biznesy, a nie rozwiązania dla jednej firmy – przekonuje Tomasz Rudolf, CEO The Heart, jednej z pierwszych polskich „fabryk startupów”.
Najkrótsza historia start-upu: pomysł, rozwój, sukces (czasem gigantyczny), kryzys. Dlaczego kryzys? Czy da się go uniknąć? Jak tego dokonać? Albo konkretniej: dlaczego hulajnogi miejskie i usługi łączenia przewoźników z klientami powiązane są ostatnio z tak wieloma problemami?
Sztuczna inteligencja to dziedzina, w której specjalizuje się coraz więcej europejskich start-upów zajmujących się nowymi technologiami. Szybkiemu wzrostowi liczby firm towarzyszy jednocześnie coraz większa dojrzałość całej branży.
Gdy przywódcy firm o ugruntowanej pozycji biorą na celownik cyfryzację, często powtarzają słowa: działajmy jak start-upy. Badania prowadzone w Center for Information Systems Research na MIT potwierdzają, że naśladowanie start-upów jest mądrym sposobem na przeprowadzenie cyfrowej transformacji.