Redaktor MIT Sloan Management Review Polska. Absolwent dziennikarstwa oraz kulturoznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim, a także podyplomowych studiów Digital Media na Uniwersytecie SWPS. Doświadczenie dziennikarskie zbierał w redakcjach „Polityki”, „Gazety Wyborczej” i Onetu. Współpracował z polskimi edycjami „Business Insidera” i „Forbesa”.
Z punktu widzenia sprzedawcy e-commerce to taka randka w ciemno z klientem. Może coś kupi, może nie kupi, ale trudno zrozumieć, co myśli i czuje w trakcie wirtualnych zakupów. Czy sztuczna inteligencja to zmieni i włączy światło w tej relacji?
Pandemia przyśpieszyła proces uelastycznienia rynku pracy. Wynajmujemy pracowników, sprzęt, a także coraz częściej także oprogramowanie. Biznes czasów (post)covidowych to nie tyle nowe ekosystemy pracownicze, co wręcz nowa filozofia korzystania z urządzeń i programów.
Roboty współpracujące, zwane też kobotami, są coraz popularniejsze. Zmiany gospodarcze i społeczne pokazały, że stają się niezbędne. Dobitnie pokazała to pandemia i Brexit.
Media społecznościowe jakie znamy odchodzą do lamusa. Przyszłością mogą być aplikacje oparte na głosie dające poczucie intymności. Biznes powinien już teraz przygotować się na tę rewolucję.
Przyśpieszona transformacja cyfrowa niesie ze sobą ryzyko zwiększonych zagrożeń. Xopero Software S.A., we współpracy z 21 ekspertami z 13 firm, przygotowało raport „Cyberbezpieczeństwo: Trendy 2021”. Jakie są prognozy specjalistów?
Raport „Indeks Cyfryzacji Gospodarki” jest oceną rozwoju cyfrowych gospodarek 90 państw, a prezentowane w nim wyniki dotyczą 90% światowej populacji internautów. Jak wypada Polska i jak przekłada się to na rodzimy biznes?
Blockchain (łańcuch bloków), przez wiele osób kojarzony głównie z kryptowalutami, przede wszystkim ze słynnym bitcoinem, zmienia kolejne obszary gospodarki.
Transformacja cyfrowa była w planach wielu firm od dawna, ale dopiero w dobie pandemii zyskała najwyższy priorytet.
Dziś niemal każda firma ma swoje konto na Facebooku, często również na Instagramie, Tik-Toku, Twitterze. Media społecznościowe są pierwszym frontem komunikacji. Zmiany, które mogą dotknąć dostawców tych platform, mogą odbić się również na twoim biznesie.
Czy robot będzie lepszym szefem niż ty? To bardzo możliwe. Jeśli tylko sztuczna inteligencja opanuje zdolności miękkie – takie jak poczucie humoru – to zacznie pełnić bardziej ludzkie role i może stać się liderem, za jakim wszyscy chcieliby podążać. To nie science fiction, ta zmiana już się dzieje.
Mijający rok był trudny. Wiele też zmienił. Nie chodzi tylko o przyśpieszoną transformację cyfrową, ale także o kulturową rewolucję. A ta – rzecz jasna – wpływa również na biznes.
Pandemia, akcelerator zmian wszelakich, przyśpieszyła transformację przestrzeni biurowej. Trendem jest oferta biur o wielkości dostosowanej do bieżących potrzeb najemcy, zapewniająca im maksimum swobody w wyborze miejsca na biuro i jego funkcji.
O śmierci e-maila mówi się od dawna. Temat wrócił przy okazji zakupu Slacka – znanej alternatywy dla tradycyjnej poczty elektronicznej – przez firmę Salesforce. Czy faktycznie e-mail odchodzi do lamusa?
Rok 2021 będzie „rokiem wymuszeń”. Wiele firm, które przeprowadziły transformację cyfrową pośpiesznie, pod presją sytuacji, nie jest gotowych na ataki.
W najbliższy piątek, 27 listopada, wypada Black Friday, czyli dzień największej przedświątecznej wyprzedaży. Jednak z powodu lockdownu czarny piątek potrwa aż do początku grudnia, a większość atrakcyjnych promocji oferowana jest w sieci.
Inwestowanie w start-upy wydaje się atrakcyjne, szczególnie w dobie przyśpieszenia technologicznego. Jednak, by inwestować z sensem, poza kapitałem potrzebne są i znajomości w branży.
Jak wynika z raportu Zakupy online w Polsce 2020, przygotowanego przez ExpertSender, aż siedem na dziesięć osób nie ufa reklamom w Internecie lub nie ma zdania na temat ich wiarygodności. Okazuje się, że dynamiczne zmiany w branży e-commerce mocno wpłynęły także na segment reklamowy.
Przyszła spodziewana druga fala koronawirusa, z nią mały lockdown i mniej lub bardziej spontaniczna izolacja. Do tego jest chłodno i deszczowo. Siłą rzeczy zakupy online znów są na fali wnoszącej.
Jakie są oczekiwania Polaków względem innowacyjnych rozwiązań? Jak do innowacyjności powinien podchodzić biznes?
W nowej publikacji 2 Megatrends Dominate the Gartner Hype Cycle for Artificial Intelligence, analitycy podkreślają, że COVID-19 nie zatrzymał rozwoju AI, ale uwypuklił dwa nowe trendy.