Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Pandemia przyśpieszyła proces uelastycznienia rynku pracy. Wynajmujemy pracowników, sprzęt, a także coraz częściej także oprogramowanie. Biznes czasów (post)covidowych to nie tyle nowe ekosystemy pracownicze, co wręcz nowa filozofia korzystania z urządzeń i programów.
Alior Bank od lat z powodzeniem łączy cyfrową i tradycyjną bankowość, oferując liczne innowacyjne rozwiązania, produkty i usługi. Nic dziwnego więc, że został zwycięzcą rozstrzygniętego przed kilkoma tygodniami konkursu konkurs Mistrz Innowacyjnej Transformacji, w kategorii „Technologia i organizacja”.
Pandemia koronawirusa spowodowała, że większość krajów wprowadziła różnego rodzaju ograniczenia mające, często olbrzymi, niekorzystny wpływ na ich gospodarki.
Strategia cyfrowa to zagadnienie, które każdy lider powinien mieć na uwadze w czasach kryzysu. Przypominamy 5 tekstów, które ułatwią firmom zaplanowanie działań na rok 2021.
W firmach z segmentu B2B inicjatywa redukcji kosztów powinna bazować na wiedzy o tym, co stanowi prawdziwą wartość dla klientów.
Inwestowanie w start-upy wydaje się atrakcyjne, szczególnie w dobie przyśpieszenia technologicznego. Jednak, by inwestować z sensem, poza kapitałem potrzebne są i znajomości w branży.
Przyszła spodziewana druga fala koronawirusa, z nią mały lockdown i mniej lub bardziej spontaniczna izolacja. Do tego jest chłodno i deszczowo. Siłą rzeczy zakupy online znów są na fali wnoszącej.
Praca w ramach platform działających w modelu gospodarki współdzielenia, nie spełnia wiązanych z nią nadziei. Czy spółdzielnie pracownicze okażą się lepsze?
Wydarzenia wirtualne mogą być ciekawą alternatywą dla stacjonarnych spotkań, oferując przy okazji dodatkowe wartości oraz możliwości. Historia Warszawskiego Festiwalu Filmowego „Wisła” pokazuje, jak wiele można zyskać na – przymusowej bądź nie – zmianie formatu.
O tym, jak potrzeba i zdolność rozumienia klienta końcowego oraz umiejętność i konieczność poruszania się w cyfrowym ekosystemie determinują optymalny model biznesowy dla danej firmy w cyfrowych czasach, mówi nam Stephanie Woerner, badaczka z MIT Sloan Center for Information Systems Research. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”.
Wiosenne zamknięcie sklepów sprawiło, że proces automatyzacji sprzedaży – który już wcześniej był rosnącym trendem – przyśpieszył.
W czasie pandemii liczba płatnych użytkowników Netflixa wzrosła o około 16 mln. To nowy rekord, jednak czy Netflix utrzyma tendencje wzrostowe? Wszystko wskazuje, że platforma może być ofiarą własnego sukcesu.
Kiedy firmy nie mogą w pełni zaspokoić popytu, liderzy muszą wesprzeć klientów, tworząc przejrzyste kryteria decyzyjne i mechanizmy.
Wchodząc na rynek z produktami i usługami równie dobrymi jak te oferowane przez firmy o ugruntowanej pozycji rynkowej, przełomowi innowatorzy nowego typu sprawiają, że tradycyjnym biznesom jest jeszcze trudniej z nimi konkurować.
Dotychczasowy dynamiczny rozwój i zawrotne tempo przyrostu płac w usługach IT zwolniło wobec pandemii – tak wynika z najnowszych badań Just Join IT, portalu pracy dla programistów, który opublikował wyniki pierwszego barometru ITX.
Pandemia koronawirusa praktycznie zatrzymała funkcjonowanie branży retail i HoReCa. Powolne odmrażanie gospodarki i znoszenie kolejnych zakazów daje nadzieję wielu firmom na przetrwanie i powrót do normalności
W czasie epidemii nawet programiści w Polsce tracą pracę – wskazuje najnowszy raport No Fluff Jobs. Paradoksalnie jednak wciąż brakuje konkretnych specjalistów.
Klienci mają dość informacji o COVID-19, chcą pogodnych komunikatów i powrotu do sytuacji sprzed epidemii. Marki, które będą promować powrót do normalności, mogą zyskać.
Kryzys gospodarczy wywołany epidemią koronawirusa COVID-19 to dla przedsiębiorców czas trudnych decyzji. Pochopne, niewłaściwe decyzje, wsparte niewłaściwą komunikacją, to gotowa recepta na wizerunkową katastrofę. Jak tego uniknąć?
Obecny kryzys daje okazję, aby odnowić relacje z tymi, z którymi straciliśmy kontakt lub którzy są fizycznie odlegli.