W związku ze zmianami w środowisku konsumenckim małe i średniej wielkości marki stoją w obliczu wyjątkowej szansy, by pokazać, na co je stać.
Strategie reakcji dopasowane do infrastruktury organizacyjnej, przy nowych trendach rynkowych, dają ogromne możliwości.
Przez lata snuto opowieści jak to już wkrótce cała nasza działalność przeniesie się do sieci. Zakupy, spotkania, relacje towarzyskie i biznesowe. Gdy nagle – z powodu SARS-CoV-2 – opowieść faktem się stała, okazało się że wiele się zmieniło, choć nie wszystko. Oto krótka lista sukcesów i porażek.
Podczas gdy ciągle jeszcze próbujemy zrozumieć skalę pandemii, nie ulega wątpliwości, że nowe wyzwania, przed którymi stoimy, wskazują na konieczność wprowadzenia w naszym życiu i sposobie prowadzenia biznesu bardziej trwałych zmian.
Dla wielu firm praca zdalna stała się jedynym wyjściem i szansą na przetrwanie trudnych czasów.
Flow omija standardowe problemy i wyzwania. Skupia się na jednym: przepływie wartości.
Montownie – taką łatkę coraz częściej przypina się firmom, które skupiają się głównie na doskonaleniu i sprzedaży produktów. Świat współczesnego biznesu wyżej wycenia kompetencje cyfrowe firm oraz umiejętne łączenie w ofercie zarówno produktów, jak i usług.
Jeszcze przed II Kongresem MIT Sloan Management Review Polska mieliśmy okazję do krótkiej rozmowy z jednym z ekspertów, którzy będą na nim występować. Radosław Kaczorek to specjalista z zakresu cyberbezpieczeństwa i jeden z partnerów grupy Grant Thornton.
Coraz częściej mówi się na temat wpływu automatyzacji na rynek pracy i co będzie ona oznaczać dla różnych zawodów.
Choć coraz więcej osób mówi o transformacji cyfrowej, jasne jest, że większość z nich jej nie rozumie.
Firmy wdrażają technologie cyfrowe w niespotykanym dotąd tempie, a wydatki na transformację cyfrową mają osiągnąć w tym roku oszałamiające 1,25 biliona dolarów.
Steve Jobs był wizjonerem i liderem – żywym uosobieniem Apple. Dlaczego zatem po jego śmierci pozycja Apple się... poprawiła?
– Chcemy budować skalowalne, technologiczne biznesy, a nie rozwiązania dla jednej firmy – przekonuje Tomasz Rudolf, CEO The Heart, jednej z pierwszych polskich „fabryk startupów”.
Co popycha organizacje do przodu? Odpowiedź na to pytanie może przynieść przyjrzenie się metodom analitycznym stosowanym w sporcie.
Firmy, które osiągają szybszy wzrost sprzedaży niż ich rywale, formułują spójną, przekonującą narrację innowacyjną i opierają działalność na czterech dźwigniach pozwalających ją urzeczywistnić.
Sukces cyfrowej transformacji tkwi w zrozumieniu, że nie stoją za nią technologie, tylko ludzie.
W miarę wzrostu wolumenu zaszyfrowanego ruchu sieciowego także cyberprzestępcy coraz częściej stosują narzędzia szyfrujące, co jest poważnym problemem dla osób odpowiedzialnych za wykrywanie i monitorowanie potencjalnych zagrożeń. Aby wykrywać zaszyfrowane złośliwe oprogramowanie, coraz więcej przedsiębiorstw zwraca się ku rozwiązaniom opartym na uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji.
Firmy są w stanie wprowadzać innowacje i rozkwitać, jeśli będą pielęgnować „twórczy” sposób myślenia.
Jak zaangażować pracowników w budowanie zwinności organizacyjnej?