Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Znajdując równowagę pomiędzy ciągłością a przemianą, liderzy mogą skuteczniej zarządzać ewolucją kultury organizacyjnej towarzyszącą transformacji cyfrowej
Dwa lata po pandemii doszliśmy do punktu, w którym zarówno kadra zarządzająca, jak i pracownicy próbują zrozumieć, jak zmieniło ich to doświadczenie i wyobrazić sobie, co będzie dalej. Na początku lutego prowadziłam webinarium z udziałem 250 osób z ponad 100 firm z całego świata. Podczas tego spotkania wielu liderów stwierdziło, że czują się, jakby tkwili „pomiędzy” pewnikami przeszłości a niewiadomą przyszłości.
Niepewność związana z sytuacją za wschodnią granicą Polski sprawia, że wiele firm, spodziewając się zerwanych łańcuchów dostaw, wahań cen energii, niestabilności finansowej i globalnych konsekwencji sankcji nakładanych na Rosję, przechodzi w kryzysowy tryb działania. Przypominamy pięć tekstów, które pomogą liderom działającym w takim trybie podejmować właściwe decyzje.
Zerwane łańcuchy dostaw, ograniczenia w handlu, inflacja. Wciąż doświadczamy skutków kryzysu wywołanego pandemią, a już wkrótce może pojawić się kolejny, związany z rosyjskim atakiem na Ukrainę. Jak sobie z nim radzić? Przypominamy pięć tekstów, które ułatwią odpowiedź na to pytanie.
W związku ze zmianami w środowisku konsumenckim małe i średniej wielkości marki stoją w obliczu wyjątkowej szansy, by pokazać, na co je stać.
Strategie reakcji dopasowane do infrastruktury organizacyjnej, przy nowych trendach rynkowych, dają ogromne możliwości.
Przez lata snuto opowieści jak to już wkrótce cała nasza działalność przeniesie się do sieci. Zakupy, spotkania, relacje towarzyskie i biznesowe. Gdy nagle – z powodu SARS-CoV-2 – opowieść faktem się stała, okazało się że wiele się zmieniło, choć nie wszystko. Oto krótka lista sukcesów i porażek.
Podczas gdy ciągle jeszcze próbujemy zrozumieć skalę pandemii, nie ulega wątpliwości, że nowe wyzwania, przed którymi stoimy, wskazują na konieczność wprowadzenia w naszym życiu i sposobie prowadzenia biznesu bardziej trwałych zmian.
Dla wielu firm praca zdalna stała się jedynym wyjściem i szansą na przetrwanie trudnych czasów.
Flow omija standardowe problemy i wyzwania. Skupia się na jednym: przepływie wartości.
Montownie – taką łatkę coraz częściej przypina się firmom, które skupiają się głównie na doskonaleniu i sprzedaży produktów. Świat współczesnego biznesu wyżej wycenia kompetencje cyfrowe firm oraz umiejętne łączenie w ofercie zarówno produktów, jak i usług.
Jeszcze przed II Kongresem MIT Sloan Management Review Polska mieliśmy okazję do krótkiej rozmowy z jednym z ekspertów, którzy będą na nim występować. Radosław Kaczorek to specjalista z zakresu cyberbezpieczeństwa i jeden z partnerów grupy Grant Thornton.
Coraz częściej mówi się na temat wpływu automatyzacji na rynek pracy i co będzie ona oznaczać dla różnych zawodów.
Automatyzacja i robotyzacja stają się nie tylko coraz łatwiejsze z technicznego punktu widzenia, ale też coraz bardziej opłacalne.
Choć coraz więcej osób mówi o transformacji cyfrowej, jasne jest, że większość z nich jej nie rozumie.
Firmy wdrażają technologie cyfrowe w niespotykanym dotąd tempie, a wydatki na transformację cyfrową mają osiągnąć w tym roku oszałamiające 1,25 biliona dolarów.
Steve Jobs był wizjonerem i liderem – żywym uosobieniem Apple. Dlaczego zatem po jego śmierci pozycja Apple się... poprawiła?
– Chcemy budować skalowalne, technologiczne biznesy, a nie rozwiązania dla jednej firmy – przekonuje Tomasz Rudolf, CEO The Heart, jednej z pierwszych polskich „fabryk startupów”.
Co popycha organizacje do przodu? Odpowiedź na to pytanie może przynieść przyjrzenie się metodom analitycznym stosowanym w sporcie.
Firmy, które osiągają szybszy wzrost sprzedaży niż ich rywale, formułują spójną, przekonującą narrację innowacyjną i opierają działalność na czterech dźwigniach pozwalających ją urzeczywistnić.