Zaangażowanie i efektywność
Jak wspierać motywację wewnętrzną w czasach globalnego spadku zaangażowania
Jednym z największych zmartwień liderów jest dziś niski poziom zaangażowania pracowników. Według ostatnich badań Instytutu Gallupa w Polsce wynosi on zaledwie 14%. Dr Malwinę Puchalską-Kamińską, psycholożkę i trenerkę biznesu z SWPS, zapytaliśmy o to, jak firmy mogą budować zaangażowanie, koncentrując się na jednostce i jej motywacji wewnętrznej. Rozmawia Maria Korcz.
Motywacja pracowników w erze postpandemicznej: czy coś się zmieniło?
Polska jest krajem, w którym obserwuje się obecnie jeden z najniższych poziomów zaangażowania pracowników w całej Europie. Co jest tego głównym powodem i jak można temu przeciwdziałać?
#zdrowiej w pracy - polityka prozdrowotna , która wzmacnia employer branding firmy
Pandemia i dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość społeczno- -gospodarcza sprawiły, że działy personalne firm muszą zmierzyć się z nowymi zjawiskami. Badanie przeprowadzone na zlecenie enel-med we współpracy z IR Center pokazuje, że 90% badanych wśród najważniejszych trosk codzienności wymienia zdrowie swoje i swojej rodziny. Dlatego częścią strategii employer branding stają się kompleksowe rozwiązania wellbeing, stawiające na równi profilaktykę i edukację zdrowotną, ochronę zdrowia oraz spersonalizowaną ofertę leczenia.
Zaangażowanie w czasach turbulencji i niepewności
Niepewna sytuacja gospodarcza i związane z tym poszukiwanie przez firmy oszczędności – między innymi poprzez redukcję zatrudnienia – sprawiają, że zaangażowanie pracowników rośnie. Jednak organizacje, które już przed kryzysem odnotowywały wysoki poziom zaangażowania, mogą mieć teraz problem z utrzymaniem wysokiej aktywności zespołów. Jak radzi sobie z tym Unum Życie? O sposobach na podnoszenie zaangażowania pracowników i trendach w zarządzaniu zespołami opowiada Michał Płaczkiewicz, dyrektor Działu HR i Komunikacji Korporacyjnej w Unum Życie.
Skończmy z szufladkowaniem
W budowaniu inkluzywnej kultury organizacyjnej nie chodzi o podziały na starszych i młodszych, kobiety i mężczyzn, Polaków i mniejszości narodowe. Chodzi o to, by tworzyć wszystkim bez wyjątku takie warunki rozwoju, aby wyzwolić ich potencjał z korzyścią dla firmy. O nowoczesnym podejściu do promowania różnorodności, równości i inkluzywności z Karoliną Szmidt, prezeską zarządu i dyrektorką personalną Henkel Polska, rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”..
Liderzy skazani na porażkę
Czasem zdarza się, że najważniejsze stanowiska w firmach są źle zaprojektowane. To powoduje, że ludzie, którzy zdecydują się je zająć, są z góry skazani na niepowodzenie.
Być czy nie być… na spotkaniu, czyli 6 rad od Elona Muska na temat produktywności
Elon Musk nie przestaje zaskakiwać. Prawdopodobnie najbardziej pracowników Twittera – firmy, której stał się nowym właścicielem. Musk nieraz podkreślał, że produktywność jest jego kluczem do sukcesu. Niewątpliwie dąży do tego, aby ludzie, którzy dla niego pracują, kierowali się tą samą zasadą. Nic więc dziwnego, że postanowił wysłać do nich maila z sugestiami dotyczącymi poprawy ich wydajności.
Pozwól pracownikom mówić i zdobądź ich zaufanie
Budowanie zaufania pracowników jest – zgodnie z nowymi badaniami – sposobem zapobiegania wykluczeniom i dostarcza informacji na temat tego, jak skutecznie zwiększyć inkluzywność w miejscu pracy.
Jak podejście oparte na wartościach wspiera cele biznesowe
Nowy model rozwijania różnorodności, równości i integracji w organizacji może zwiększyć satysfakcję pracowników.
Dlaczego w pracy nie rozmawiamy o tym, co nadaje jej sens?
Dostrzeżenie znaczenia wykonywanej przez nas pracy nie będzie możliwe dopóty, dopóki menedżerowie nie nauczą się pokonywania czterech barier przeszkadzających w mądrych rozważaniach na temat tego, co nadaje sensu działaniom poszczególnych ludzi.
Najlepsze firmy doceniają własnych ludzi
Badania pokazują, że poziomy awans również dobrze wpływa na satysfakcję pracownika, a co za tym idzie na wyniki pracodawcy.
Wpływ pracy zdalnej na dobrostan pracowników
Dostosowanie zasad pracy zdalnej do konkretnych sytuacji życiowych pracowników może zaowocować ich lepszym samopoczuciem, a co z tym idzie – większą wydajnością.
Czterostopniowy proces reorganizacji pracy
Lęk przed porażką dotyka wielu liderów, którym powierzono zadanie sprostania nowym oczekiwaniom pracowników. Właściwym podejściem jest potraktowanie tego wyzwania jako procesu dającego firmie szansę na rozwój.
Przerwij związek między płacą a wynikami
Eksperyment polegający na wyeliminowaniu modelu pay-for-performance (płaca za wyniki) przyczynił się do poprawy wyników, utrzymania i zaangażowania pracowników sprzedaży w Hilti Group.
Pięć kategorii dla doskonalszych KPI
Badania pokazują, że większa jawność KPI i ich wyraźniejsze dopasowanie mają kluczowe znaczenie dla ogólnej skuteczności mierzenia wyników.
Dlaczego błędne KPI zagrażają transformacji cyfrowej
Udane inicjatywy związane z cyfryzacją wymagają od liderów określania wskaźników efektywności w odniesieniu do celów biznesowych popartych danymi, a nie do zasobów technologicznych.
W poszukiwaniu idealnego KPI
W jaki sposób radykalne uproszczenie sposobu mierzenia wyników pomogło pewnej firmie uzgodnić działania pracowników z celami organizacji, inwestować w bardziej przemyślany sposób oraz zaszczepić kulturę uczenia się i współpracy.
Od B2B do B4B, czyli sposób na bardziej zrównoważony biznes
Jaka jest różnica między B2B a B4B? Być może brzmi to trywialnie, ale odkryliśmy, że zmiana postrzegania firmy z business-to-business (B2B, biznes-do-biznesu) na business-for-business (B4B, biznes-dla-biznesu) może przyczynić się do zwiększenia przychodów, poprawy retencji klientów i motywacji pracowników.
Empatyczny marketing, nie tylko na czasy kryzysu
Empatia staje się kluczem do nawiązania głębokiej relacji z odbiorcami. Nawet jeśli stoją za nią motywacje ekonomiczne.
Przestań mówić pracownikom, że mają być odporni!
Budowanie zespołów, które potrafią przetrwać niepewność i zmiany, wymaga stworzenia systemów wsparcia i dialogu.