Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak zarządzać wieloma zmianami naraz, by nie doprowadzić do kolizji

Dowiedz się, na czym powinni skupić się liderzy zarządzający wieloma zmianami wprowadzanymi w tym samym czasie, by uniknąć chaosu i maksymalnie wykorzystać ich potencjał.

Większość porad dotyczących wprowadzania zmian organizacyjnych koncentruje się na realizacji pojedynczych inicjatyw. W stabilnym środowisku miało to sens – projekty można było planować i wdrażać stopniowo, w uporządkowanej kolejności, niczym kontrolerzy lotów koordynujący starty samolotów na jednym pasie, jeden po drugim, w bezpiecznych odstępach czasu. Jednak w dzisiejszych realiach, naznaczonych dynamicznie zmieniającymi się rynkami, globalnymi kryzysami i błyskawicznym postępem technologicznym, organizacje muszą działać szybko i wielotorowo. To tak, jakby kontrolerzy lotów pod presją czasu pozwalali na równoczesny start wielu samolotów – ryzyko kolizji rośnie wykładniczo. Niestety, menedżerowie odpowiedzialni za zmiany wciąż zbyt słabo rozumieją mechanizmy takich „kolizji” i sposoby minimalizowania związanego z nimi ryzyka.

Nieumiejętne zarządzanie zależnościami między różnymi inicjatywami może negatywnie wpłynąć na wyniki organizacji na trzy sposoby. Po pierwsze, może skutkować powstaniem wielu pozornie niezależnych projektów, które charakteryzują się niejasnymi priorytetami i brakiem wystarczających zasobów do skutecznej realizacji. Po drugie, rodzi niespójne motywacje wśród menedżerów, którzy skupiając się na własnych wskaźnikach efektywności (KPI), niechętnie angażują się we współpracę między działami – nawet jeśli mogłaby ona przynieść większe korzyści całej organizacji. Po trzecie, uniemożliwia menedżerom dostrzeganie wzajemnych powiązań między ich inicjatywami a działaniami innych zespołów. W efekcie dochodzi do nieoczekiwanych konfliktów związanych z alokacją zasobów lub harmonogramami wdrożeń. Takie napięcia osłabiają skuteczność poszczególnych projektów i obniżają ogólną efektywność organizacji.

Zostało 81% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

ROUVEN KANITZ

adiunkt w Instytucie Przywództwa i Organizacji (ILO) na Uniwersytecie Ludwiga Maximiliana w Monachium

QUY NGUYEN HUY

profesor specjalizujący się w innowacjach technologicznych na katedrze Solvay oraz profesor strategii w INSEAD

JULIA BACKMANN

adiunktka na University College Dublin

MARTIN HOEGL

kierownik Instytutu Przywództwa i Organizacji (ILO) na Uniwersytecie Ludwiga Maximiliana w Monachium


Najpopularniejsze tematy