Pandemia sprawiła, że zmieniły się nie tylko preferencje klientów, ich zwyczaje zakupowe, ale też stosunek do nowych technologii, które coraz bardziej ułatwiają dokonywanie zakupów. Dlatego właśnie w 2022 roku jedną z kluczowych kwestii będzie zrozumienie nowych potrzeb odbiorców produktów i usług. Przypominamy 5 tekstów, które to ułatwią.
1. Klientom sklepów internetowych nie zawsze zależy na szybkiej dostawie
Analiza danych ze sklepów internetowych pokazuje, że czas realizacji zamówienia to tylko jeden z wielu parametrów, które mają znaczenie dla klientów.
![W 2022 r. skoncentruj się na kliencie - 5 tekstów, które ci to ułatwią](https://assets.mitsmr.pl/f/res-minimized/RDovKifRZsAaE/1682579352/2h8Y6yPt7kKEfI7DimcyjXFGW7jHPHYL.jpg)
2. Jak grupować klientów, by łagodzić konsekwencje zmian popytu
Znalezienie komplementarnych prawidłowości w zachowaniach klientów może pomóc przeciwdziałać kosztownym skutkom gwałtownych wahań popytu.
![W 2022 r. skoncentruj się na kliencie - 5 tekstów, które ci to ułatwią](https://assets.mitsmr.pl/f/res-minimized/RkNc7PBwC3gCd/1682579352/im4i8zMGnnyNEmmCq8iiFkKalUR0yxqg.jpg)
3. Nowe metody pozyskiwania klientów w e‑commerce
– Treści produktowe, które klient zobaczy, wchodząc na naszą platformę sprzedażową, w pierwszym momencie, decydują o tym, czy u nas zostanie, czy uda się do konkurencji – mówi Rafał Wasyluk, Head of EMEA Commerce CoE, w firmie VMLY&R. Rozmawia Paulina Kostro.
![W 2022 r. skoncentruj się na kliencie - 5 tekstów, które ci to ułatwią](https://assets.mitsmr.pl/f/res-minimized/R25HlzOIMr8WR/1682579353/tWL8hzdL7SfAxdk6qbPFJgsbsDcDdmeG.jpg)
4. Jak wygrywać, koncentrując się na efektach osiąganych przez klienta
Obecnie klienci nie kupują produktu, kupują rozwiązanie swoich problemów. Produkt nie jest celem, lecz środkiem do celu. Przedstawione w artykule trzy modele przychodów ułatwią monetyzację zadowolenia klienta, ponieważ są zorientowane na cel zakupu, tzn. na pożądany efekt uzyskany przez nabywcę, a nie na sprzedaż środków, czyli produktów i usług.
![W 2022 r. skoncentruj się na kliencie - 5 tekstów, które ci to ułatwią](https://assets.mitsmr.pl/f/res-minimized/R1QM0vnJ6TkTd/1682579353/27btJioMkOtGHzhK5VZQbYtWitRphgjA.jpg)
5. Zanim zaczniesz ciąć koszty, poznaj swoich klientów
W firmach z segmentu B2B inicjatywa redukcji kosztów powinna bazować na wiedzy o tym, co stanowi prawdziwą wartość dla klientów.
![W 2022 r. skoncentruj się na kliencie - 5 tekstów, które ci to ułatwią](https://assets.mitsmr.pl/f/res-minimized/R1NBfPYbLWtbQ/1682579354/4GchaSS8FDw3IysT7jKnhDAHWazdQ4Xa.jpg)