Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Zanim zaczniesz ciąć koszty, poznaj swoich klientów

W firmach z segmentu B2B inicjatywa redukcji kosztów powinna bazować na wiedzy o tym, co stanowi prawdziwą wartość dla klientów.

Zakłócenia gospodarcze spowodowane przez trwającą pandemię wymuszają na prezesach firm B2B podejmowania wielu decyzji. Często najpilniejsze z nich dotyczą tego, czy i jak ciąć koszty.

Tak jak w minionych okresach dekoniunktury, tak i teraz niektórzy prezesi decydują się na obniżkę wynagrodzeń i wysyłanie pracowników na przymusowy urlopy. Natomiast inni stosują bardziej stopniowe podejście: renegocjują kontrakty z dostawcami; wycofują nierentowne produkty; ograniczają działalność regionów i działów, które osiągają wyniki poniżej oczekiwań; oraz przestawiają się na tańsze w obsłudze kanały sprzedaży. Nasze badania pokazują, że obie te metody są błędne.

Zostało 89% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Roger Best

Roger Best jest emerytowanym profesorem marketingu w Lundquist College of Business i współzałożycielem programu Sports Product Management na University of Oregon. 

Shrihari Sridhar

Shrihari Sridhar jest szefem katedry przywództwa biznesowego i profesorem marketingu w Mays Business School na Texas A&M University. 

Vikas Mittal

Vikas Mittal jest profesorem marketingu w Jones Graduate School of Business na Rice University.


Najpopularniejsze tematy