Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
V Kongres „MIT Sloan Management Review Polska” – relacja

Wydarzenia ostatnich trzech lat sprawiły, że świat biznesu musiał dostosować się do nowych realiów przez nie wywołanych. Jak wykorzystywać AI, w tym ChatGPT, do usprawnienia pracy w firmie? Jak tworzyć kulturę innowacji i jak ją mierzyć? Jak dbać o dobrostan i inkluzywność w czasach pracy zdalnej i hybrydowej? Na czym polega zaangażowane przywództwo? Jaka jest rola liderów? Podczas V Kongresu MIT SMRP wraz z uznanymi ekspertami i praktykami biznesu odpowiadaliśmy na te pytania.

Za nami piąty Kongres MIT Sloan Management Review Polska. Podczas ostatniej edycji rozmawialiśmy przede wszystkim o wykorzystaniu sztucznej inteligencji w biznesie, na temat budowania i wprowadzania na rynek innowacyjnych rozwiązań oraz niezmienne poruszaliśmy kwestie związane z przywództwem i zarządzaniem. Wydarzenie było realną odpowiedzią na bieżące wyzwania i problemy polskiego biznesu, które z sukcesem można rozwiązywać przy wsparciu technologii oraz odpowiednich narzędzi.

Na naszej wirtualnej scenie pojawiło się aż 33 ekspertów, poniżej przedstawiamy krótkie relacje z wystąpień wybranych prelegentów.

PYTASZ O PRZYSZŁOŚĆ?
ZAPYTAJ EKSPERTÓW Z NAJLEPSZEJ UCZELNI ŚWIATA

Jarosław Nowak i Sylwester Pruszkowski z Cloudware Polska – Optymalizuj i automatyzuj swój biznes, czyli Instana i Turbonomic 4.0

Eksperci z Cloudware Polska w swoich pierwszych słowach zwrócili uwagę na internetyzację życia, którą przyspieszyła pandemia. Strefa prywatna, jak i biznesowa, przeniosły się do sieci, przez co niektóre, do tej pory dobrze funkcjonujące aplikacje, zaczęły być mocno obciążone.

Nagle aplikacje, które były stworzone do obsługiwania określonej liczby użytkowników, zaczęły sprawiać problemy. Szczególnie właścicielom biznesów z nich korzystających – zaznaczył Jan Nowak i podkreślił, że z tego względu bardzo ważna jest świadomość monitorowania aplikacji, dzięki której możliwa jest reakcja na potencjalne anomalie i zagrożenia.

Podstawą okazuje się być analiza tego, co dzieje się w danej aplikacji, by móc zoptymalizować jej działanie. Pomocne są w tym rozwiązania typu Application Performance Management, czyli aplikacje służące do zarządzania wydajnością i dostępnością aplikacji. Do tej grupy należy rozwiązanie Instana.

Jak zaznaczył Jan Nowak: aplikacje nie żyją w oderwaniu od infrastruktury, dlatego równie ważny jest monitoring właśnie infrastruktury. Tutaj pomocne okazuje się kolejne narzędzie, które prezentowali eksperci podczas swojego wystąpienia, czyli Turbonomic. Jak zapewniają, połączenie obydwu daje prawdziwą wartość i zapewnia ciągłość biznesu.

Więcej o Instana i Turbonomic przeczytasz w oddzielnym artykule poświęconym tym rozwiązaniom, dostępnym TUTAJ.

Małgorzata Pasek i Małgorzata Ignaczewska z Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) jako partner transformacji cyfrowej opartej na innowacjach

KIR może się pochwalić szeregiem wdrożeń narzędzi i rozwiązań, które wspierają transformacje cyfrowe – w takich obszarach, jak np. podpis cyfrowy, weryfikacja tożsamości czy płatności internetowe. Stara się na bieżąco adresować problemy polskiej gospodarki i proponować rozwiązania oparte na innowacyjnych technologiach (blockchain, rozwiązania chmurowe, sztuczna inteligencja).

Technologia blockchain ma naszym zdaniem szczególny potencjał i odgrywa znaczącą rolę w transformacji cyfrowej – powiedziała podczas wystąpienia na naszej wirtualnej scenie Małgorzata Ignaczewska.

Jak podkreślała ekspertka, blockchain umożliwia efektywną współpracę pomiędzy stronami, kiedy mają one względem siebie ograniczone zaufanie. Natomiast dzięki rozwiązaniu od KIR można zawsze zweryfikować, czy dokumenty umieszczone np. w bankowości elektronicznej zachowały swoje pierwotne brzmienie.

Podczas drugiej części prezentacji głos zabrała Małgorzata Pasek, która opowiedziała o potwierdzaniu tożsamości online (mojeID), elektronicznym poświadczaniu woli, jak również o archiwizacji i udostępnianiu dokumentów, a także o płatnościach. Ekspertka opowiedziała ponadto o Fundacji Cyberion, w ramach której KIR wspiera innowacyjność, edukację, przedsiębiorczość i cyfrową transformację przedsiębiorstw.

Uważamy, że trzeba wspierać polskich przedsiębiorców, stąd wydaliśmy poradnik „Jak cyfryzować firmę z myślą o środowisku” – mówiła ekspertka.

Piotr Markowicz z Orange Polska – Stawiamy na rozwiązania dla nowoczesnego przemysłu. Jak 5G i rozwiązania internetu rzeczy wspierają rozwój i innowacje

Piotr Markowicz podczas swojego wystąpienia przybliżył pojęcie Przemysłu 4.0 i opowiedział o technologiach, które go wspierają, czyli 5G i internecie rzeczy (IoT). Mówił też o tym, jak zapewnić cyberbezpieczeństwo w tym obszarze, i przedstawił studium przypadku firm, które zdecydowały się na wdrożenie rozwiązań z obszaru Industry 4.0.

Obecnie mierzymy się wręcz z wysypem rozwiązań IoT na rynku. Niestety nie wszyscy producenci tych narzędzi biorą pod uwagę cyberbezpieczeństwo podczas procesu ich projektowania. Jeśli urządzenie nie jest cyberbezpieczne tworzy dla nas bardzo duże zagrożenie – podkreślał ekspert.

Historycznie takie rozwiązania nie były podłączone do sieci, np. w halach produkcyjnych, teraz się to zmienia i z tego względu zapewnienie cyberbezpieczeństwa tego typu narzędziom jest dziś kluczowe.

Przeczytaj wywiad z Piotrem Markowiczem pt. „Stawiamy na innowacyjne rozwiązania przy wsparciu 5G i IoT”, w którym opowiada m.in. o tym, w jaki sposób Orange Polska wspiera swoich klientów w podejmowaniu decyzji biznesowych opartych na danych i wdrażaniu rozwiązań z zakresu technologii 5G oraz internetu rzeczy.

Małgorzata Gawrysiak z Genesys – Genesys Cloud – wyzwanie, szansa czy konieczność?

Ekspertka w pierwszych słowach podzieliła się swoją życiową dewizą: jesteśmy zbyt silni, żeby bać się zmian, bo one i tak przyjdą, nie jesteśmy zbyt słabi, żeby się do nich dostosować, i na pewno jesteśmy zbyt mądrzy, żeby z nimi nie wygrać. Zwróciła także uwagę, że w naszych organizacjach, na przestrzeni kilku ostatnich lat, niewiele się zmieniło. Wciąż mamy do czynienia z trzema głównymi wyzwaniami: obsługą klienta, obsługą pracownika i obsługą procesów.

Nadal, po 20 latach, „bawimy się” w dziesiątki systemów i silosów, nie widząc jednego klienta czy pracownika, czy jednej wspólnej firmy – podkreślała ekspertka.

Zachęcała tym samym przedsiębiorców do wdrażania w struktury swoich firm rozwiązań, które umożliwią całościowe spojrzenie zarówno na klientów, pracowników, jak i procesy firmowe – jakim jest m.in. Genesys Cloud.

Hanna Walczak z GS1 – (R)ewolucja kodowa – nowy wymiar 2D w Retail

Hanna Walczak opowiadała o rewolucji kodowej, polegającej na przejściu z kodów zwykłych liniowych na kody dwuwymiarowe, czyli tzw. kody 2D – na opakowaniach detalicznych we wszystkich kategoriach produktowych.

Kod kreskowy to jedna z najważniejszych rzeczy, która zaraz po iPhone przyczyniła się do współczesnego handlu. Dźwięk skanowania kodu kresowego słyszany jest 6 miliardów razy dziennie na całym świecie. Co ciekawe, pierwszy zeskanowanym w ten sposób produktem był dziesięciopak gumy do żucia – mówiła ekspertka podczas swojego wystąpienia.

Dziś każdy z nas przywykł już do kodów kreskowych – są one widoczne praktycznie na każdym produkcie, który kupujemy. Czy wobec tego zmiana na kody 2D jest potrzebna? Jako powód podaje się niską pojemność zwykłych kodów kreskowych.

Dzisiejszy handel potrzebuje dostępu do większego zakresu informacji o produktach, a w takim „zwykłym” kodzie zapisany jest tylko numer – nie ma informacji o dacie przydatności produktu, kraju jego pochodzenia czy na temat partii produkcyjnej, z której pochodzi – tłumaczyła Hanna Walczak. Warto podkreślić, że firma GS1 udostępnia przedsiębiorstwom generowanie właśnie kodów 2D, np. GS1 DataMatrix lub QR.

Prof. Dominik Ślęzak z QED Software Garbage In Garbage Out jak możemy pomóc AI?

Profesor Ślęzak podszedł do tematu sztucznej inteligencji (AI) przewrotnie. Postanowił opowiedzieć nie o tym, jak AI może wspomóc nas w działaniach np. zawodowych, ale jak my możemy pomóc jej, aby była dla nas jak najlepszym narzędziem.

Przede wszystkim musimy zadbać o jakość danych, które naszej sztucznej inteligencji dostarczamy – podkreślał ekspert.

Podejście to zostało zaprezentowane w samym temacie wystąpienia Profesora. „Garbage In Garbage Out” oznacza bowiem, że jeżeli AI dostarczymy dane, które są niewystarczającej jakości i nie są odpowiednio przygotowane – ona niczego sensownego się nie nauczy. Jeśli „nakarmimy” ją śmieciami (ang. garbage), to zwróci nam także śmieci i nie będzie działała efektywnie. – Dlatego obecnie tak duży nacisk kładzie się na jakość danych, bo to one są gwarancją tego, że AI może się czegoś nauczyć – tłumaczył prof. Ślęzak.

Ewelina Furtak z Cloudware Polska – Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym. Jak pogodzić różne podejścia i oczekiwania?

Obecnie daje się wyróżnić aż cztery generacje pracowników, z którymi możemy współpracować w ramach zespołów wielopokoleniowych. Najmłodszą jest pokolenie Z, urodzone w latach 1995 –2012. Później mówimy o generacji milenialsów – są to osoby urodzone w latach 1981–1994. Pokolenie X to ludzie urodzeni między 1965 r. a 1980 r. Natomiast najstarsza generacja to Baby Boomers, czyli osoby urodzone w latach 1946–1964. Podczas swojego wystąpienia ekspertka przekonywała, że tylko pracując zespołowo, jesteśmy w stanie osiągać więcej: pracować bardziej dynamicznie, podwyższać swoje kompetencje oraz uczyć się od siebie nawzajem.

Jeśli organizacja stawia na rozwój, powinna tak dobierać pracowników do współpracy, tworzyć takie zespoły, by maksymalnie zwiększać ich potencjał poprzez właśnie wzajemną naukę. Tutaj dobrym przykładem jest łączenie przedstawicieli pokolenia Z – którzy bardzo dobrze poruszają się w środowisku nowych technologii, w tym w social mediach – z przedstawicielami Baby Boomers, czy też milenialsami, którzy mają już na swoim kocie pewne doświadczenia zawodowe i mogą podzielić się nimi ze swoimi młodszymi kolegami i koleżankami z pracy – podkreślała Ewelina Furtak.

Posłuchaj podcastu z Eweliną Furtak pt. „Jak milenialsi widzą i odbierają pokolenie Z”, w którym dzieli się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami dotyczącymi współpracy z najmłodszym pokoleniem na rynku pracy.

Paulina Zasępa z SD Worx Poland – Jak wywołać efekt WOW w zarządzaniu czasem pracy?

Paulina Zasępa poruszyła temat związany z wyzwaniami działów HR oraz tym, jak można im sprostać. Jednym z nich jest czas pracy i zarządzanie nim.

Wszystkim nam marzą się nowoczesne rozwiązania, które zoptymalizują to, jak pracujemy w naszych działach. Również jako pracownicy liczymy na dostęp do narzędzi, które pomogą nam w sposób zdalny, prosty i przyjazny np. wnioskować o urlopy – komentowała ekspertka, zachęcając następnie uczestników wydarzenia do zapoznania się z narzędziem odpowiadającym na to zapotrzebowanie, a mianowicie oprogramowaniem SD Worx.


Partner główny wydarzenia: CLOUDWARE POLSKA
Partnerzy merytoryczni: „MIT Sloan Management Review Polska” i MIT Management Sloan School
Partnerzy honorowi: IAB Polska, Ministerstwo Edukacji i Nauki, Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Polska Agencja Rozwoju Przemysłu
Partnerzy wydarzenia: ARCUS, ETUTOR, GENESYS, GPW, GPW TECH, GS1, KIR, MINDSPACE, ORANGE, OMNILOGY, PROLGIS, SD WORX, SIGNIFY, QED SOFTWARE
Patroni medialni: 3DON.pl, Biznes Tuba, daily web, Forum Polskiej Gospodarki, Klub Integracji Europejskiej, NEWSPOINT, PORADNIK PRACOWNIKA, PORADNIK PRZEDSIĘBIORCY, PRZEDSIĘBIORCY EU, SPRAWNY MARKETING, POLSKIE STOWARZYSZENIE MENEDŻERÓW LOGISTYKI, WYSOKIE NAPIĘCIE.PL, ZROBOTYZOWANY.PL
Organizator: ICAN INSTITUTE

Wszystkim firmom i redakcjom zaangażowanym w promowanie, finansowanie i popularyzowanie naszego wydarzenia serdecznie dziękujemy.


Najpopularniejsze tematy