
Redakcja MIT SMRP
Strategiczne podejście do budowania satysfakcjonującej kariery
Zasady rządzące rynkiem pracy nie są wyryte w skale – zmieniają się, ewoluują i wymuszają na profesjonalistach nieustanne dostosowywanie się do nowych realiów. Świadome zarządzanie karierą, która zapewni długoterminową satysfakcję i zwiększy konkurencyjność, wymaga więc strategicznego podejścia, zrozumienia własnych potrzeb oraz aktywnego poszukiwania nowych możliwości rozwoju.
Jak skutecznie poprawić i utrzymać koncentrację, aby skalować biznes w świecie pełnym rozpraszaczy?
Współczesny świat przypomina ogromny magnes nieustannie przyciągający naszą uwagę. Powiadomienia, wiadomości, spotkania, media społecznościowe – wszystko to wciąż i wciąż konkuruje o nasz czas i energię. A teraz wyobraź sobie, że musisz w takich warunkach rozwijać firmę. Jak efektywnie skalować biznes, jeśli ledwo nadążasz z codziennymi zadaniami? Jak utrzymać koncentrację w świecie pełnym rozproszeń?
Strach przed szefem blokuje innowacyjność w firmie
Milczenie pracowników podczas spotkań to często sygnał, że w organizacji panuje atmosfera lęku. Taki stan rzeczy może prowadzić do poważnych konsekwencji, zarówno dla kultury pracy, jak i dla wyników całej firmy. W tym artykule przyjrzymy się, jak lęk przed pracą, zarządzanie przez strach oraz strach przed szefem wpływają na wydajność zespołów i co możesz zrobić, aby poprawić sytuację.
Stabilność emocjonalna lidera - czy to fundament skutecznego przywództwa?
Świat liderów to arena szybkich decyzji, presji i ciągłej adaptacji. Emocje mogą być kluczowym atutem lub siłą prowadzącą do chaosu. Jak je kontrolować, by wzmacniały skuteczność przywództwa, a nie osłabiały organizację? Odpowiedź tkwi w inteligencji emocjonalnej i świadomej samoregulacji.
Dlaczego firmy odwracają się od DEI?
Jeszcze kilka lat temu programy dotyczące różnorodności, równości szans i kultury inkluzywnej były sztandarowymi inicjatywami największych korporacji, które obiecywały budowanie bardziej sprawiedliwych miejsc pracy. Dziś jednak obserwujemy rosnącą liczbę firm wycofujących się z tych działań. Co sprawiło, że to, co kiedyś uważano za niezbędny element współczesnego biznesu, teraz postrzegane jest jako zbędne obciążenie?
Wydarzenie „Biznes jest kobietą: inspiracja, wiedza, działanie”, czyli siła wspólnoty na drodze do sukcesu
„Nigdy nie bój się mówić głośno – Twój głos może być początkiem zmiany” – te słowa wypowiedziała Malala Yousafzai, pakistańska działaczka na rzecz praw kobiet i laureatka Pokojowej Nagrody Nobla. W duchu odwagi, przełamywania barier i solidarności w różnorodności spotkaliśmy się 19 grudnia 2024 roku z gronem ambitnych liderek na śniadaniu biznesowym „Biznes jest kobietą – inspiracja, wiedza, działanie”.
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Zapraszamy na jubileuszową 10. edycję TEDxWarsawWomen, pod hasłem “ŁączyMY”
Od ponad dekady TEDxWarsawWomen skupia się na promowaniu siły kobiet w tworzeniu i wprowadzaniu pozytywnych zmian na świecie. 10. edycja wydarzenia odbędzie się 22 listopada, w Multikinie, Złote Tarasy, w Warszawie.
Konferencja I ❤ Marketing & Technology już w przyszłym tygodniu!
XVIII edycja największej konferencji marketingowej w Polsce zbliża się wielkimi krokami. Już 22-24 października setki uczestników dowiedzą się, jakie marketingowe trendy warto wykorzystać w planowanych działaniach, a o których lepiej już zapomnieć.
E-commerce Trends Summit 2024 – generuj rekordową sprzedaż online i podbijaj nowe rynki
Konferencja E-commerce Trends Summit 2024 była poświęcona najnowszym trendom i wyzwaniom w branży e-commerce, które odbyło się 19 września 2024 roku w formule hybrydowej. W wydarzeniu udział wzięło ponad 350 osób uczestników, którzy zgromadzili się w Centralnym Domu Technologii w Warszawie i online. Organizatorem był ICAN Institute. Eksperci poruszali kluczowe tematy, takie jak wykorzystanie sztucznej inteligencji w handlu, quick commerce, hiperpersonalizacja oraz sposoby ochrony przed oszustwami. Dyskusje dotyczyły również przyszłości AI w branży e-commerce, nowoczesnych płatności i skutecznych strategii SEO. Uczestnicy zdobyli praktyczną wiedzę, która wspiera rozwój e-commerce i ekspansję na nowe rynki.
Nowa edycja I ❤ Marketing & Technology już w październiku!
22-24 października 2024 w Warszawie odbędzie się XVIII edycja największej konferencji marketingowej w Polsce. Marketerki i marketerzy z całego kraju ponownie spotkają się w Multikinie Złote Tarasy, aby zawalczyć o względy uczestniczek i uczestników, a tym samym… zdobyć upragnioną statuetkę w kształcie serca.
DIMAQ Day, czyli odpowiedź na współczesne wyzwania digitalu
Na ewolucję współczesnego digital marketingu wpływa wiele czynników, a do najważniejszych należy zaliczyć rozwój sztucznej inteligencji, zmieniające się potrzeby odbiorców, coraz większe znaczenie cyberbezpieczeństwa oraz kształtowanie się nowych grup konsumentów. To właśnie między innymi te kwestie zostaną poruszone podczas tegorocznej konferencji DIMAQ Day, którą organizuje IAB Polska. W tym roku wydarzenie odbędzie się w trzech lokalizacjach – Katowicach (8.10), Wrocławiu (9.10) i Poznaniu (10.10).
Co kryje się w nazwie marki?
Czy róża (rose) o innej nazwie (na przykład snose) pachniałaby równie pięknie?
BCC For The Future. Liderzy Jutra
Najważniejsze biznesowe wydarzenie roku BCC for the Future 2024 już 10 i 11 października w Warszawie!
Konferencja „Trendy HR”: Organizacja Gotowa na Przyszłość
18 czerwca 2024 roku odbyła się konferencja „Trendy HR” zorganizowana przez ICAN Institute, która zgromadziła ekspertów z dziedziny zarządzania kapitałem ludzkim, technologii i biznesu. Wydarzenie to było okazją do wymiany doświadczeń, poznania najnowszych trendów oraz narzędzi wspierających rozwój HR w firmach.
Brakuje Ci wiary we własne kwalifikacje? Być może to syndrom oszusta!
Dowiedz się, jak złagodzić syndrom oszusta, budując zaufanie wśród członków swojego zespołu.
Innowacyjne zarządzanie przestrzenią do pracy
Praca hybrydowa stała się nową normalnością, dlatego przestrzenie biurowe muszą zostać tak przeprojektowane, by zmiana miejsca wykonywania obowiązków służbowych była prosta, efektywna i przyjemna. W odpowiedzi na te wyzwania, z którymi musi się zmierzyć większość przedsiębiorców, powstała inicjatywa HWEC – Hybrid Workplace Experience Centre. Dziesięć firm: Bene, Jabra, Lenovo, Microsoft, Sharp / NEC, Waldmann, Colliers, Exclusive Networks, Hays i Sonte, będących ekspertami w dziedzinie projektowania hybrydowych miejsc pracy, połączyło siły, by wspólnie rozmawiać o nowoczesnym środowisku biurowym, które pozwoli ściągnąć i zatrzymać największe talenty. W cyklu 12 artykułów przedstawimy istotne obszary budowania odpowiedniej dla organizacji przestrzeni do pracy. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej propozycjom firmy Waldmann.
Radar - Dlaczego warto włączyć pracowników do rozgrywki
Vicente Reynal jest prezesem i przewodniczącym Ingersoll Rand, globalnego producenta przemysłowego. Swoją karierę rozpoczął jako kierownik zmiany w AlliedSignal (obecnie Honeywell Aerospace) zaraz po studiach z inżynierii mechanicznej i lean manufacturing na MIT. Obecną funkcję objął po fuzji Gardner Denver z Ingersoll Rand. Niedługo potem udostępnił udziały w kapitale wszystkim swoim pracownikom. „MIT Sloan Management Review” rozmawiał z Reynalem na temat jego niekonwencjonalnego podejścia do zwiększania wyników dzięki akcjonariatowi pracowniczemu. Przedstawiamy najciekawsze fragmenty tej rozmowy.
Radar - Co kryje się w nazwie marki?
Czy róża (rose) o innej nazwie (na przykład snose) pachniałaby równie pięknie?
Czy generatywna AI zastąpi marketingowe badania rynku?
Sam Ransbotham i Shervin Khodabandeh, gospodarze podcastu Me, Myself i AI, rozmawiają z Ayelet Israeli, profesorką na wydziale marketingu Harvard Business School, o wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji w badaniach marketingowych i zrozumieniu preferencji konsumentów.