Technologie rozszerzonej rzeczywistości (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR) mogą oddziaływać na wiele zmysłów. Dlatego też ich potencjał biznesowy jest ogromny. Dziś stoimy u progu rewolucji, którą może przynieść wykorzystanie tych technologii.
Jak VR i AR zmieni szkolenia korporacyjne. Opinie ekspertów
Technologia AR i VR świetnie sprawdza się w zajęciach praktycznych – np.: nauka montażu, naprawy, techniki sprzedaży – ale również tam, gdzie ważne jest szybkie i skuteczne przyswojenie wiedzy. O tym, jak i dlaczego wirtualna i rozszerzona rzeczywistość może w tym pomóc mówią Karolina Koszuta, CEO Iron Vr, Adrian Łapczyński CEO EPIC VR i Piotr Baczyński, prezes zarządu Immersion.
![5 tekstów na temat wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które zmienią twoje myślenie](https://assets.mitsmr.pl/f/res-minimized/R2T9vfU7sbQuK/1682552341/2aTCffUaHfqYP21k9aA9Tdwg2WRFVCGU.jpg)
Egzoszkielety, VR i AR w miejscu pracy. Pomoc czy zagrożenie?
Systemy wspomagania pracowników, takie jak egzoszkielety bądź okulary AR i VR, teoretycznie mają sprawić, że praca będzie lżejsza i bardziej wydajna. Czy jednak ich operatorzy dokładnie tak postrzegają te innowacyjne rozwiązania? A może traktują je jako zagrożenie dla swoich miejsc pracy?
![5 tekstów na temat wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które zmienią twoje myślenie](https://assets.mitsmr.pl/f/res-minimized/R1ejN1ejBEaSg/1682552341/1geftIS8YxjcpEFgvg6Y0e97RmMnsQxY.jpg)
Jak reklamować się w grach?
Gry takie jak Fortnite, Cybepunk 2077 czy Minecracft to już nie tylko zabawa, ale też ogromne przestrzenie dla reklamy i nowe możliwości dla marketingu.
Kilkunastominutowe, interaktywne i niesamowicie efektowne show z Arianą Grande w roli głównej zgromadziło tłumy na serwerach gry Fortnite. Pierwszy w pełni wirtualny koncert VR był kolejnym przykładem tego, że dzisiejsze gry sieciowe to dużo, dużo więcej niż popularna roz(g)rywka.
![5 tekstów na temat wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które zmienią twoje myślenie](https://assets.mitsmr.pl/f/res-minimized/RCtEoPXKvMecW/1682552342/1NTnqzt9dlDKybjzTLdS3QJFe6HqnRNg.jpg)
Metawersum kusi biznes, ale czy będzie tam bezpiecznie?
Metawersum ma być doświadczane nie tak, jak dzieje się to obecnie, za pomocą dwuwymiarowych aplikacji, lecz poprzez intensywne zanurzenie w trójwymiarowy świat, np. dzięki stosowaniu okularów VR i trójwymiarowych obiektów. Prawdziwe metawersum nie jest więc ani światem wyłącznie wirtualnym, ani przeniesionym doń obrazem rzeczywistości. Jest stykiem obu światów. Dla biznesu to szansa na wejście na kompletnie nowe rynki i zaproponowanie nowych usług.
![5 tekstów na temat wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które zmienią twoje myślenie](https://assets.mitsmr.pl/f/res-minimized/R7T7P8E6W9b0C/1682552342/23YC9S8X6PkFilnaZy5NlwuyAUqGe8sD.jpg)
Rzeczywistość poszerzona – przygotuj na nią swoją firmę
Amerykański poeta T.S. Eliot pisał, że „ludzkość nie może znieść zbyt wielkiej dawki rzeczywistości”. Czy zatem łatwiej nam będzie funkcjonować w ramach nowego zjawiska, jakim jest rzeczywistość poszerzona? Potencjalnie niesie ona ze sobą ogromne korzyści, ale niestety również poważne zagrożenia.
![5 tekstów na temat wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które zmienią twoje myślenie](https://assets.mitsmr.pl/f/res-minimized/R1S0NUqYgmYSd/1682552343/1RZwCWyfB9AHqLaaYKGulIOP9zwsW6IO.jpg)