Rafał Pikuła
Redaktor MIT Sloan Management Review Polska.
Transformacja technologiczna to już nie wybór
Do tej pory wydawało się, że najważniejszym wyzwaniem dla biznesu w nadchodzących miesiącach będzie powrót do normalności po wygasającej pandemii. Tymczasem nowy kryzys zmienia priorytety transformacji.
Puste biurko. Cyfrowe zarządzanie obiegiem dokumentów
Nowoczesne rozwiązania z obszaru digitalizacji i automatyzacji procesów backoffice umożliwiają nie tylko optymalizację kosztów, ale także wspierają firmy na drodze cyfrowej transformacji.
Certyfikowane produkty zmienią także twój biznes
Ktoś zapłacił milion złotych za „wirtualną miłość” influencerki, ktoś inny prawie 600 tys. dolarów za obrazek z kotkiem. Absurd? Niekoniecznie. NFT może zmienić strategię marketingową twojej firmy, jej procedury księgowe, a nawet ofertę wartości.
Jak utrzymać produktywność podczas pracy zdalnej? Czy istnieje uniwersalna metoda?
Firma marketingowa MAGIC PEN kilka miesięcy temu przeszła na pracę zdalną. Po początkowym etapie wzrostu produktywności poziom zaangażowania spadł. Pracownicy nie potrafią utrzymać koncentracji, choć ich praca --- tworzenie treści content marketingowych --- wymaga maksymalnego skupienia. Pomóc ma technologia, a konkretnie aplikacja luźno oparta na technice pomodoro.
Nasz raport: CRM i ERP - nowe wymiary transformacji cyfrowej
Dziś bez systemów CRM i ERP trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu. Choć oba systemy się uzupełniają, to mogą służyć różnym celom przedsiębiorstwa.
Czy wiesz, że...
To seria krótkich informacji ze świata biznesu i nowych technologii. Pokazujemy w nich ciekawe zjawiska, nieoczekiwane statystyki i inspirujące grafiki.
Sposób na pracę hybrydową. Aplikacja pracownicza
Producent sprzętu AGD zdecydował się na wprowadzenie po pandemii hybrydowego modelu pracy. Chcąc ułatwić pracownikom zorganizowanie swoich obowiązków na nowo, zarząd chce wdrożyć aplikację pracowniczą, pozwalającą rezerwować biurka, sale konferencyjne, organizować pracę zespołów, ułatwiającą komunikację i załatwianie kwestii administracyjnych. Jak wdrożyć taką aplikację w sposób najbardziej efektywny?
TikTok, czyli biznes zaangażowany
TikTok to najszybciej rosnąca platforma rozrywkowa służąca do dzielenia się krótkimi materiałami wideo, a także najczęściej pobierana aplikacja na świecie w 2020 roku. TikTok ma niebywale duży potencjał biznesowy i dziś wszystkie marki zabiegają o to, by się na nim znaleźć. Jak to się stało, że aplikacja z filmikami o tańcu i kotkach stała się potężnym narzędziem marketingu, zmieniającym powoli rynek e-commerce?
Czwarta rewolucja przemysłowa to konieczność
Przemysł 4.0 ma prowadzić do wzrostu tempa produkcji i jej efektywności. Jednak bez wykwalifikowanych kadr i wsparcia systemu edukacyjnego dla pracowników rewolucja technologiczna będzie funkcjonowała w ograniczonym zakresie i w niewielkim wycinku naszej gospodarki. Poza technologią liczą się także ludzie.
Silniki rekomendacji napędzają rewolucję w sieci
Jesteśmy od nich coraz bardziej zależni i coraz bardziej na nich polegamy. Mowa o mechanizmach rekomendacji. O ich fenomenie opowiada Michael Schrage, profesor MIT Sloan School of Management i autor książki Silniki rekomendacji, której polska wersja niebawem ukaże się staraniem ICAN Institute.
Trening na żądanie. Jak technologia (i pandemia) zmieniają branżę fitness
Przedłużający się lockdown sprawił, że rozwiązania, które miały być tymczasowe, mogą zostać z nami na stałe. Dotyczy to również produktów i usług, które z fizycznych stały się cyfrowe. To szansa dla biznesu i korzyść dla klienta. Historia fikcyjnej sieci siłowni HEROS opowiada o tym, jak może wyglądać problem transferu produktów i usług do sieci.
Mistrzowie Innowacyjnej Transformacji i LIDERZY JUTRA
W ramach październikowego kongresu IMR rozstrzygnięte zostały dwa konkursy dla przedsiębiorców organizowane przez ICAN Institute – Mistrz Innowacyjnej Transformacji oraz Liderzy Jutra. Poniżej prezentujemy nagrodzone firmy, ideę konkursu i zasady przyznawania wyróżnień. Serdecznie gratulujemy nagrodzonym!
Czas pożegnać się z papierem
Obecna sytuacja zrewolucjonizowała sposób i styl pracy wielu z nas. Zmieniły się nasze biura i narzędzia pracy. Staliśmy się – czy tego chcieliśmy, czy nie – cyfrowi. Czas więc, by przejść na wyższy poziom elektronicznego obiegu dokumentów.
Jak przenieść wydarzenie do sieci i na tym zyskać?
Wydarzenia wirtualne mogą być ciekawą alternatywą dla stacjonarnych spotkań, oferując przy okazji dodatkowe wartości oraz możliwości. Historia Warszawskiego Festiwalu Filmowego „Wisła” pokazuje, jak wiele można zyskać na – przymusowej bądź nie – zmianie formatu.
Praca zdalna w chmurze
Pandemia COVID-19 sprawiła, że to, co było benefitem albo rzeczywistością start-upów, stało się powszechną praktyką niemal wszystkich firm. Chodzi oczywiście o pracę zdalną. Obecna rzeczywistość powoduje, że jest ona czymś więcej niż tylko realizacją zawodowych zadań w domu. Wyższy poziom pracy wirtualnej gwarantują rozwiązania chmurowe.
Wynagrodzenie to nie wszystko, czyli co zrobić by zatrzymać specjalistę IT
To prawda – głównym powodem zmiany miejsca pracy dla informatyków jest wyższe wynagrodzenie. Głównym, ale nie najważniejszym. Co więc trzeba zrobić, by przekonać specjalistę IT do pozostania w firmie?
Nowa normalność. Jak odnaleźć się w zmienionej rzeczywistości
COVID-19 zmienił spojrzenie praktycznie każdej organizacji na możliwość zdalnej pracy, zmuszając wiele organizacji do zmiany korporacyjnych standardów czy w ogóle rozważenia możliwości pracy na odległość – opowiada Mariusz Chochołek, Head of Enterprise T-Mobile Polska, prezes zarządu w T-Systems Polska.
Technologia wspiera ciało. Jak utrzymać klientów w erze cyfrowej?
[PRAKTYCZNE STUDIUM DECYZJI] Dobrze rozwijająca się sieć siłowni stara się ugruntować swoją pozycję na rynku. Jedynym wyjściem jest transformacja cyfrowa.
Dojrzałość cyfrowa szczepionką na koronawirusa
Epidemia to krytyczny czas dla biznesu. Niemal wszystkie firmy czeka zastój i poważne straty, niektórym grozi bankructwo. Najlepiej w tej trudnej sytuacji poradzą sobie organizacje zaawansowane cyfrowo i te, w których praca zdalna jest standardem, a nie wyjątkiem.
Z piłką nożną jest jak ze start-upem
Być może analiza danych zabija pewien romantyzm piłki nożnej, ale wciąż w centrum futbolu jest człowiek – opowiada Jerzy Dudek, były bramkarz reprezentacji Polski, FC Liverpoolu i Realu Madryt, dziś zapalony golfista, ambasador zegarków marki CITIZEN w Polsce.