CZY WIESZ, ŻE to seria krótkich informacji ze świata biznesu i nowych technologii. Pokazujemy w nich ciekawe zjawiska, nieoczekiwane statystyki i inspirujące informacje.
Czy wiesz, że...
…od początku 2020 roku powstało w Polsce 5,5 tys. sklepów internetowych? Dane zebrane pod koniec roku dowodzą, że ten trend się utrzymał i w sieci działało o 10 tys. lub nawet 12 tys. więcej polskich sprzedawców niż rok wcześniej. Zainteresowanie kupujących sklepami internetowymi nie okazało się chwilowe. Choć po wiosennym zeszłorocznym szczycie intensywność zakupów online zmalała, wciąż jest dużo większa niż przed pandemią. Dojście do takiego poziomu rozwoju we wcześniejszym tempie zajęłoby branży ecommerce ok. 3–5 lat.
Czy wiesz, że...
…ponad jedna trzecia firm z sektora MŚP deklaruje wysoki poziom zaawansowania w procesach cyfryzacji, a 24% jest w fazie adaptacji nowych strategii IT? Kluczowymi elementami, z powodu których średni i mniejsi przedsiębiorcy interesują się wybranymi technologiami chmurowymi i cyfrowymi, są poziom bezpieczeństwa (26%) oraz lokalizacja na terenie Polski (23%), ze względu na przepisy prawne związane choćby z RODO.
Czy wiesz, że...
...technologiczne biznesy platformowe to prawdziwe fabryki dochodu? Najlepszym przykładem jest tu Amazon, który w ciągu każdej minuty zarabia ponad 800 tysięcy dolarów. Pozostałe firmy z wielkiej piątki GAFAM (Google, Amazon, Facebook, Apple, Microsoft) również okazują się niezwykle dochodowe.
Czy wiesz, że...
...w niektórych branżach można było odnieść wrażenie, że niemal 100% pracowników zmieniła model pracy na zdalny? W rzeczywistości w 2020 roku niecałe 9% osób aktywnych zawodowo realizowała w ten sposób w Polsce swoje obowiązki zawodowe. To wyraźnie mniej w porównaniu z krajami Europy Zachodniej, takich jak Niemcy czy Francja, a zwłaszcza znacznie mniej w porównaniu z Finlandią (25,1%) i Irlandią (21,5%).
Czy wiesz, że...
…media społecznościowe istnieją tak naprawdę od niedawna, ale są dziś jednym z najlepszych kanałów marketingu i sprzedaży? Do końca trzeciego kwartału 2020 roku aż 4,5 miliarda osób aktywnie korzystało z mediów społecznościowych. Przeciętny użytkownik sieci korzysta z nich średnio 144 minuty dziennie. Treści wideo są 40 razy częściej udostępniane niż inne treści, zaś posty ze zdjęciami są 2,3 razy bardziej angażujące niż te pozbawione obrazu. Za pomocą mediów społecznościowych odbywa się 71% transakcji online. Aż 44% użytkowników sieci używa mediów społecznościowych, by znaleźć informację o wybranej marce, a 66% kupujących korzysta z aplikacji zakupowych na smartfonie lub tablecie.
Indeks górny Dane na powyższej infografice nie sumują się. Jedna osoba może aktywnie używać kilu różnych serwisów. Indeks górny koniecDane na powyższej infografice nie sumują się. Jedna osoba może aktywnie używać kilu różnych serwisów. Indeks górny Źródła: https://financesonline.com/technology‑statistics/ Indeks górny koniecŹródła: https://financesonline.com/technology‑statistics/