Przemysł 4.0
Hiperpersonalizacja jako nowy paradygmat w budowie relacji z klientem
Cyfryzacja i Przemysł 4.0 sprawiają, że budowa relacji z klientami przypomina cyfrowe randki, a każde takie spotkanie to okazja do wywarcia możliwie jak najlepszego, kolejnego „pierwszego” wrażenia. Nowe oczekiwania klientów pojawiają się w odpowiedzi na stymulacje płynące z rynku, co w efekcie jeszcze bardziej kształtuje rynek. Technologie cyfrowe, chmura, usługi SaaS, współpraca człowieka z AI, zwinność i zmiany w kulturze organizacyjnej to kluczowe elementy nowego paradygmatu hiperpersonalizacji. W ten sposób przekracza ona tradycyjne granice marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, stając się kluczowym elementem strategii biznesowej.
Kiedy stopniowa zmiana jest lepsza od radykalnej transformacji
Przedsiębiorstwa przemysłowe być może nie są pionierami rewolucji cyfrowej, jednak ich ewolucyjne podejście do przeprowadzania udanych inicjatyw w sferze technologii cyfrowych kryje w sobie cenne lekcje dla innych sektorów.
Kompetencje cyfrowego lidera przyszłości
Dla współczesnego lidera szczególne znaczenie mają cyfrowe kompetencje. O tym, dlaczego tak się dzieje i jakie są to umiejętności, opowiada Jarosław Gracel – wiceprezes zarządu i dyrektor ds. Przemysłu 4.0 w firmie ATOR, członek Rady Programowej „MIT Sloan Management Review Polska”
.
Jak VR i AR zmieni szkolenia korporacyjne. Opinie ekspertów
Technologie rozszerzonej rzeczywistości (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR) mogą oddziaływać na wiele zmysłów. Dlatego też ich wykorzystanie w edukacji i szkoleniach – także korporacyjnych – to ważny trend.
Roboty napędzane sztuczną inteligencją w magazynach
W ciągu kilku lat każde zadanie, które wcześniej wykonywał człowiek, może zostać częściowo lub całkowicie zautomatyzowane. Robotyzacja wpłynie też na magazynową architekturę.
Łańcuchy dostaw muszą być zautomatyzowane
Jedną z konsekwencji pandemii Covid-19 było zerwanie łańcuchów dostaw. Aby się to nie powtórzyło, trzeba postawić na optymalne wykorzystanie sztucznej inteligencji i powszechną automatyzację procesów.
Czwarta rewolucja przemysłowa to konieczność
Przemysł 4.0 ma prowadzić do wzrostu tempa produkcji i jej efektywności. Jednak bez wykwalifikowanych kadr i wsparcia systemu edukacyjnego dla pracowników rewolucja technologiczna będzie funkcjonowała w ograniczonym zakresie i w niewielkim wycinku naszej gospodarki. Poza technologią liczą się także ludzie.
Scenariusze ratowania łańcuchów dostaw
Pandemia koronawirusa ujawniła konieczność usprawnienia powolnie dotychczas reagujących łańcuchów dostaw. Wykorzystując dane i współpracując z partnerami nad planowaniem scenariuszy, firmy będą mogły łatwiej dostosować się do wymogów nowej rzeczywistości.
Zalety samowystarczalnej produkcji
W sytuacji, w której pandemia odsłania słabości globalnych łańcuchów dostaw, nową drogę wskazują cyfrowe technologie produkcyjne.
Praca z robotami w świecie po pandemii
Gotowe do działania od razu po podłączeniu (plug-and-play) systemy automatyki można błyskawicznie konfigurować – aby reagować na nagłe skoki zapotrzebowania – i równie szybko zmieniać ich konfigurację, kiedy nastąpi zmiana potrzeb.
Cyfrowy bliźniak pomoże zrozumieć świat
Doskonała cyfrowa kopia fizycznych elementów świata rzeczywistego umożliwia prowadzenie symulowanych eksperymentów w czasie rzeczywistym oraz dokładniejsze przewidywanie wyników fizycznych badań. A to tylko początek listy benefitów, które wymieniają firmy korzystające z technologii digital twin.
Koboty. Konieczność czy luksus?
Roboty współpracujące, zwane też kobotami, są coraz popularniejsze. Zmiany gospodarcze i społeczne pokazały, że stają się niezbędne. Dobitnie pokazała to pandemia i Brexit.
Roboty sprawdzają się w czasach pandemii
Pandemia koronawirusa byłaby znacznie większym wyzwaniem, gdyby nie technologie, takie jak choćby internet, zakupy online, czy płatności elektroniczne. Równie ważna w czasach nowej normalności jest robotyzacja, dzięki której może funkcjonować wiele zakładów.
Wyścigi pojazdów autonomicznych napędzają rozwój tej technologii
Doprowadzanie autonomicznych samochodów wyścigowych do granic ich możliwości pozwala testować technologie, które ostatecznie trafiają do klientów indywidualnych.
Internet ciał: kiedy organizm staje się urządzeniem
Internet rzeczy oferuje możliwość łączenia wielu urządzeń wyposażonych w czujniki – ale to dopiero początek. Okazuje się, że urządzeniem podłączonym do internetu rzeczy może być także... ludzkie ciało.
Polskie firmy chcą kupować samochody elektryczne. Dlaczego więc tego nie robią?
70% Polaków rozważa czy wręcz planuje zakup samochodu elektrycznego. Warto zderzyć tę informację z inną statystyką – 75% nowych samochodów w Polsce to auta firmowe.
Egzoszkielety, VR i AR w miejscu pracy. Pomoc czy zagrożenie?
Systemy wspomagania pracowników, takie jak egzoszkielety bądź okulary AR i VR, teoretycznie mają sprawić, że praca będzie lżejsza i bardziej wydajna. Czy jednak ich operatorzy dokładnie tak postrzegają te innowacyjne rozwiązania? A może traktują je jako zagrożenie dla swoich miejsc pracy?
OKIEM CZYTELNIKA: Technologiczna zmiana
Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych kojarzy się w społecznym odbiorze głównie z produkcją tradycyjnych dokumentów i banknotów. Tymczasem firma dynamicznie wprowadza na rynek produkty oraz systemy IT. Są wśród nich rozwiązania zarówno dla obywateli, jak i dla biznesu. O technologicznym obliczu PWPW rozmawiamy z dyrektorem Pionu Produktów Cyfrowych spółki, Konradem Jaczewskim.
Rozwój odnawialnych źródeł energii sprawia, że do gry wraca wodór, a nawet… węgiel
Ścieżki rozwoju nowych źródeł energii, jakie śledzić będziemy w ciągu najbliższych lat, rysują się coraz bardziej konkretnie – i coraz bardziej fascynująco. To zupełnie różne pomysły i skrajnie odrębne technologie, ale łączy je wspólny mianownik – wodór. Nadchodzi epoka wodoru.
Edge computing wymusi na telekomach kooperacje z innymi firmami
Coraz popularniejsze staje się wykorzystywanie architektury rozproszonych zasobów IT, czyli edge computingu. Dzieje się tak za sprawa rosnącego Internetu rzeczy (IoT). Nic dziwnego, że ten trend przykuwa uwagę branży telekomunikacyjnej i IT. Mimo że edge computing jest na razie w powijakach, można się spodziewać, że w nadchodzącej dekadzie znacząco zyska na znaczeniu.