Rozwój pracowników
Cyfrowi nomadzi w dobie pandemii – fenomen workation
Pandemia odcisnęła swoje nieodwracalne piętno na każdym aspekcie prowadzenia działalności zarobkowej. Jednym z najbardziej wyrazistych przykładów jest znaczące spopularyzowanie się pracy zdalnej oraz hybrydowej. Czemu zatem nie pracować, podróżując?
Relacje w pracy – jak nad nimi pracować?
Większość z nas od razu dostrzega, że ktoś w miejscu pracy zachowuje się agresywnie. Nieuprzejmości, przezwiska, grubiański język widoczne są od razu. Trudniej wyłapać i udowodnić zachowania toksyczne, manipulacje czy kłamstwa. Co powinien zrobić szef, gdy zauważy, że relacje między pracownikami nie są, oględnie mówiąc, dobre, szczególnie za sprawą jednej osoby, wpływając nie tylko na atmosferę w pracy, ale również na gorsze wyniki firmy? Na pytanie odpowiada Monika Reszko, psycholog biznesu, autorka książek, publikacji, badań i programów rozwojowych. Rozmawia: Paulina Kostro.
Michał Gembal: „Uczenie się do końca życia jest naszym obowiązkiem”
Z Michałem Gembalem z firmy Arcus oraz Federacji Inicjatyw Oświatowych rozmawiamy m.in. o kompetencjach przyszłości, w które warto inwestować już dziś.
Współczesna kobieta: liderka, partnerka, matka
Kobiety w Polsce mają pełen dostęp zarówno do edukacji, jak i do pracy. Mogą zarządzać własnym majątkiem i posiadają pełne prawa wyborcze. Wydawałoby się, że cel równouprawnienia w 2022 roku został osiągnięty. Dlaczego więc, mimo trwającej od lat debaty o równości płci Polki wciąż ustępują pierwszeństwa i dostosowują się? Dlaczego nie wierzą w siebie i nie traktują marzeń oraz ambicji zawodowych priorytetowo, choć są lepiej wykształcone, a także bardziej empatyczne i znacznie lepiej zarządzające – co potwierdzają liczne badania. O tych i wielu innych zagadnieniach rozmawiano podczas konferencji Helping Hand „Współczesna kobieta: liderka, partnerka, matka”.
Pracodawcy między sobą walczą – pracownicy wygrywają
Rynek pracy ciągle funkcjonuje pod dyktando pracowników. Pracodawcy szukają talentów, ludzi o odpowiednich kompetencjach, a tych jak na lekarstwo. ManpowerGroup we współpracy z THRIVE przeprowadził badanie Czego pragną pracownicy. Od przetrwania do pasji, z którego wynika, że priorytetem dla talentów jest dobre samopoczucie emocjonalne i fizyczne.
Jeśli nie możesz obsadzić stanowisk, zdefiniuj je na nowo
Gwałtowny wzrost liczby pracowników odchodzących z pracy w miarę przedłużania się pandemii COVID-19 oraz zwiększające się problemy pracodawców z talentami, na i tak już ubogim rynku pracy, wywołał przewidywalną reakcję: zwiększenie wynagrodzeń i jeszcze lepsze benefity.
Najlepsi pracownicy mają supermoc: są szczęśliwi
Przeprowadzone na szeroką skalę badanie wykazało, że dobre samopoczucie oraz zadowolenie z życia sprzyjają osiąganiu doskonałych wyników w pracy.
Jak zerwać z wypaleniem w 4 krokach
To był przepis na wypalenie: dwa lata pracy, często po godzinach, przy jednoczesnym pełnieniu funkcji rodzica czy opiekuna, w poczuciu izolacji od przyjaciół i współpracowników, którzy mogliby zagwarantować emocjonalne i praktyczne wsparcie. Jak wykazały badania przeprowadzone przez Korn Ferry w 2021 roku, 89% profesjonalistów twierdziło wówczas, że są wypaleni, a zdecydowana większość (81%) przyznała, że są wypaleni bardziej niż na początku pandemii.
5 tekstów na temat rozwoju pracowników
Pracodawcy, którzy inwestują w rozwój personelu, lepiej przygotowują go do pełnienia obecnych ról. Zwiększa to wartość wykonywanej pracy, co przynosi korzyść firmie. Oto pięć tekstów, które pomogą menedżerom w lepszym zrozumieniu potrzeb pracowników i zapewnieniu im odpowiednich ścieżek rozwoju.
Jak ograniczyć liczbę spotkań?
Fakt, że ludzie są istotami społecznymi – Homo socialis – nie oznacza, że zawsze i wszędzie chcą ze sobą przebywać. Szczególnie dotyczy to organizacji, gdzie spotkania stały się tak liczne, że pojawiły się wezwania do zatrzymania tego „szaleństwa zebrań”.
Zaskakująca wartość oczywistych spostrzeżeń
Potwierdzanie tego, w co ludzie już wierzą, może pomóc organizacjom przezwyciężyć bariery na drodze do zmian.
Dobry handlowiec — jakie powinien posiadać kompetencje?
Dobry handlowiec potrafi w skuteczny sposób przekonać potencjalnego klienta do zakupu towaru lub usług generujących zyski dla swojego pracodawcy. Nie każda osoba jednak sprawdzi się na takim stanowisku, ponieważ wymaga ono nie tylko odpowiedniego wykształcenia i wiedzy, ale także pewnych cech osobowości, które często trudno jest wypracować. Jakie kompetencje powinien posiadać dobry handlowiec? Podpowiadamy.
Co czterodniowy tydzień pracy oznacza dla przyszłości pracy?
Pandemia COVID-19 wywarła zasadniczy wpływ na życie ludzi, w tym zawodowe, między innymi zmieniając sposób organizacji pracy w stronę bardziej elastycznych jej modeli. Coraz popularniejszy staje się na przykład pomysł czterodniowego tygodnia pracy. Zgodnie z nim ludzie pracują przez cztery dni, do dyspozycji mają trzydniowy weekend i, co najważniejsze, nie wiąże się to z żadną obniżką ich wynagrodzenia.
Czy warto podpisać umowę o zakazie konkurencji z pracownikiem?
Rotacja to częsty problem w wielu organizacjach. To oczywiste, że pracownicy odchodzą. A powody tych odejść mogą być różne. Chęć osobistego rozwoju, potrzeba nowych wyzwań, ale też na przykład niesprzyjająca atmosfera pracy.
Już 21 czerwca 2022 r. zapraszamy na V edycję Kongresu HR
Po dwóch latach wracamy do formuły stacjonarnej i spotkamy się w Katowicach, aby poruszyć najważniejsze tematy z branży. Zdefiniujemy wyzwania na nadchodzący czas oraz ocenimy wpływ aktualnej sytuacji geopolitycznej na decyzje podejmowane przez działy HR.
Pracownicy chcą się uczyć online
Instytut badawczy Randstad opublikował 21 kwietnia kolejną edycję badania rynku pracy, które prowadzone było od 3 do17 marca br. Wniosek? Pracownicy chcą się kształcić, ale wolą robić to online.
W poszukiwaniu utraconego szczęścia z pracy
Tradycyjne modele zarządzania nie sprawdzają się dzisiaj, bo zostały wymyślone 150 lat temu. Miejsca pracy mogłyby i powinny być lepsze, pod warunkiem że firmy porzucą anachroniczne metody działania i dadzą pracownikom więcej swobody. O tym, dlaczego warto to zrobić i jak przeprowadzić taką zmianę, opowiada Pim de Morree, współtwórca ruchu Korporacyjnych Rebeliantów. Rozmawia Joanna Koprowska.
Chcesz rozwinąć swoją firmę? Postaw na ludzi
Fundamentem każdej firmy są ludzie. To oni odpowiadają za zysk (lub jego brak), rozwój oraz wizerunek marki. Wielu przedsiębiorców stawia sobie pytania: Jak inni robią to, że są najlepsi? Dlaczego osiągają takie sukcesy? Czemu jakaś firma jest wiodącą na rynku? Odpowiedź bywa prosta. Za każdym sukcesem stoją ludzie zatrudnieni w firmie, organizacja pracy, pozytywna kultura organizacyjna i właściwe zarządzanie zespołem.
Jak odkryć w sobie przedsiębiorczość? Poznaj opinię absolwenta programu ITL Management™
Czy kolejne studia menedżerskie to dobra inwestycja? Zobacz, co na ten temat sądzi Mikołaj Buczyński, Project Manager w City Cosmetics, i poznaj praktyczne wskazówki, które mogą pomóc w podjęciu decyzji.
Kluczowe trendy w obszarze nauki i rozwoju pracowników
Zdalny i hybrydowy model pracy przyjął się i jest powszechnie stosowany w wielu przedsiębiorstwach. Podobnie jak podejście do miejsca pracy, zmienił się sposób zdobywania wiedzy i nowych umiejętności – coraz częściej w tym obszarze wykorzystujemy zalety komunikacji na odległość.