CZY WIESZ, ŻE: Prawdopodobnie już w 2024 roku ceny samochodów z napędem elektrycznym zrównają się z cenami pojazdów spalinowych. A potem… To już niedługo – za nieco ponad cztery lata. Prawdopodobnie właśnie w 2024 roku ceny detaliczne samochodów z napędem elektrycznym zrównają się z kosztem zakupu pojazdów z napędem spalinowym, przynajmniej na rynku amerykańskim. Dlaczego ceny samochodów elektrycznych spadną? Powodów jest co najmniej […]
Oto ciekawy test poziomu uczciwości, którego wyniki mogą okazać się przydatne również na płaszczyźnie biznesowej: ponad 17 000 portfeli podrzuconych na ulicach 355 miast w 40 krajach świata. Badanie było anonimowe (100% szczerości ludzkich zachowań) i polegało na mierzeniu, jaka część znalezionych portfeli zostanie zwrócona. Dodatkowo portfele różniły się od siebie: nie zawierały gotówki lub też w środku […]
CZY WIESZ, ŻE: W Polsce znajduje się przedsiębiorstwo, które emituje najwięcej dwutlenku węgla w Europie. Uwaga, w tym porównaniu nie prezentujemy wpływu na środowisko naturalne z perspektywy całych gospodarek konkretnych państw. Zestawiamy jedynie wybrane przedsiębiorstwa – głównie państwowe – więc nie jest to podstawa do wyciągania bardziej ogólnych wniosków. Chociaż… Pierwszy wniosek, jaki można wyciągnąć z danych przedstawionych przez Komisję […]
Globalne ocieplenie i ekologia to jedne z najgorętszych tematów naszych czasów. Wielu naukowców mówi wprost, że jesteśmy o krok od klimatycznej katastrofy. Nowoczesne technologie dają szansę na zmniejszenie zagrożenia, ale także na nowe źródła przychodów dla firm zajmujących się ochroną środowiska. Na początek kilka faktów. Według wskazań Światowej Organizacji Meteorologicznej obecny poziom stężenia dwutlenku węgla w atmosferze osiągnął poziom […]
Najkrótsza historia start‑upu: pomysł, rozwój, sukces (czasem gigantyczny), kryzys. Dlaczego kryzys? Czy da się go uniknąć? Jak tego dokonać? Albo konkretniej: dlaczego hulajnogi miejskie i usługi łączenia przewoźników z klientami powiązane są ostatnio z tak wieloma problemami? Dwie historie, jeden wniosek W tym artykule posłużymy się dwoma historiami nowoczesnych firm, które osiągnęły w ostatnim czasie ogromną popularność. Pierwsza dotyczy start‑upu, […]
Blisko cztery lata temu na posiedzeniu Zgromadzenia Ogólnego ONZ w Nowym Jorku przyjęto Agendę 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju. W jej ramach wyznaczono 17 celów, które stały się ważnym drogowskazem dla biznesu. Redakcja „Harvard Business Review Polska” we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu postanowiła sprawdzić, jak polski biznes mierzy się z tymi wyzwaniami.Coraz więcej firm w Polsce poświęca uwagę społecznej […]
W ubiegłym roku ponad 230 tysięcy Polaków uczestniczyło w różnych formach aktywności związanych z promocją zdrowego stylu życia, wspieranych przez Santander Consumer Bank. Lider rynku consumer finance w Polsce konsekwentnie angażuje się w promocję nordic walkingu, popularyzuje ideę transplantologii i wyjaśnia, jakie trudności muszą pokonywać każdego dnia chorzy na mukowiscydozę. Partnerem materiału jest Santander. Działająca od ponad czterech lat Akademia Zdrowia […]
Staliśmy się uczestnikami i obserwatorami zmian w podejściu biznesu do społecznej odpowiedzialności – coraz więcej firm w Polsce realizuje działania CSR, które wykraczają poza obszar filantropii. Coraz częściej przedsiębiorcy patrzą na zrównoważony rozwój długofalowo, realizują działania zakorzenione w modelu biznesowym oraz w idei odpowiedzialnego wytwarzania produktów i usług. W Benefit Systems fundament strategii CSR stanowi sport i jego system wartości. Partnerem materiału jest […]
Wolontariat pracowniczy, programy grantowe oraz program stypendialny to najważniejsze działania, jakie prowadzi Fundacja Santander Bank Polska S.A. im. Ignacego Jana Paderewskiego. Partnerem materiału jest Santander. Fundacja Santander Bank Polska już od ponad 20 lat wspiera oddolne inicjatywy pracowników realizowane w ramach wolontariatu pracowniczego, organizując m.in. duże akcje centralne: „Witaj Szkoło z Santander”, „Zbiórka żywności” czy „W gwiazdkowej […]
Konsumenci coraz większą wagę przykładają do zrównoważonego stylu życia, zaś w odpowiedzi na ich potrzeby przedstawiciele rozmaitych branż wprowadzają kolejne innowacje. Tymczasem na rynku już od dawna jest obecny produkt w ekologicznym opakowaniu: piwo w butelce zwrotnej. Niestety, mimo kampanii edukacyjnych i wysiłków browarów, jego potencjał nie jest w pełni wykorzystywany, a wraz z wyrzuconymi tonami szkła konsumenci tracą miliony złotych. Partnerem […]