Proces sprzedaży produktu lub usługi polega na ciągłej współpracy działów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Efektywna ich kooperacja to jedno z najbardziej zyskownych działań, które należy praktykować w każdej firmie.
Integracja działów sprzedaży i marketingu, według badania przeprowadzonego przez Aberdeen Group, zapewnia nawet 20% wzrost przychodu firmy. Dziś, gdy większość z nas wciąż pracuje zdalnie, tego typu usprawnienie procesów biznesowych i efektywny kontakt międzydziałowy może stanowić nie lada wyzwanie.
O szerszej perspektywie tego zagadnienia oraz rozwiązaniach, które warto wprowadzić w swoich firmach, aby zintegrować działy marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, opowiada Ariel Galik - konsultant biznesowy w Salesforce, który pracuje na rynkach Europy Wschodniej i Środkowej wspierając klientów Enterpise w procesach digitalizacji i rozwoju technologii Salesforce.
Obejrzyj rozmowę, a dowiesz się:
dlaczego działy marketingu, sprzedaży i obsługi klienta nie dzielą się ze sobą danymi o klientach oraz jak to zmienić;
czy wyznaczanie wspólnych celów dla tych działów może być pomocne w obalaniu silosów i poprawie kooperacji?
czym jest wizja klienta 360 i w jaki sposób zaimplementować ją w struktury firmy;
jak przełożyć strumienie danych pochodzące z działów sprzedaży, obsługi klienta i marketingu na przydatne informacje biznesowe?
jakie są realne zyski integracji działu handlowego, marketingowego oraz obsługi klienta?