Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
W pogoni za sprzedażą na platformie Amazon i w innych dużych serwisach internetowych wielu marketerów traci kontrolę nad przekazem swojej marki.
Według danych serwisu Statisa w roku 2021 roku wartość sprzedaży detalicznej prowadzonej online wyniosła na całym świecie około 4,9 biliona dolarów. Przewiduje się, że liczba ta wzrośnie o 50 procent w ciągu najbliższych czterech lat, osiągając około 7,4 biliona dolarów do 2025 roku.
Firmy i ich liderzy muszą ponownie przeanalizować kluczowe założenia dotyczące zachowań klientów, by sprostać wyzwaniom ery postpandemicznej.
Niewielkie platformy, często zamknięte dla większego grona użytkowników, w zamian za to gromadzące zaangażowane społeczności internetowe są nowym pomysłem na to, jak łączyć marki z ich odbiorcami. Oto, co marketerzy muszą o tym wiedzieć.
Eksperymentalny marketing wykorzystujący nowe technologie może pomóc markom w pokonaniu cyfrowej przepaści i nawiązaniu bardziej osobistego kontaktu z klientami.
Zaangażowanie jest Świętym Graalem marketingu w mediach społecznościowych. To jeden z głównych wskaźników skuteczności kampanii w social mediach, a także sygnał mówiący o tym, jak odbiorcy traktują twoją markę. Dlatego wciąż poszukiwane są nowe sposoby na zaangażowanie odbiorców. Jednym z nich jest content interaktywny.
Każdy, kto planuje prowadzić sklep internetowy, musi pamiętać o tym, by najpierw stworzyć własne miejsce w sieci, gdzie zaprezentuje swoje produkty. W poniższym artykule wskażemy najważniejsze czynniki decydujące o tym, czy strona internetowa spełnia najważniejsze projektowe wymogi.
Poprawa wglądu w działania dostawców wymaga wysiłku, ale może prowadzić do nowych możliwości rynkowych.
Analiza danych ze sklepów internetowych pokazuje, że czas realizacji zamówienia to tylko jeden z wielu parametrów, które mają znaczenie dla klientów.
E-commerce obecnie jest nie tylko wyłącznie kanałem sprzedaży, ale przede wszystkim kanałem inspiracji i komunikacji. Z tego powodu warto poświęcić czas na opracowanie odpowiedniej strategii dotyczącej treści produktowych.
- Treści produktowe, które klient zobaczy wchodząc na naszą platformę sprzedażową w pierwszym momencie, decydują o tym czy u nas zostanie czy uda się do konkurencji – mówi Rafał Wasyluk, Head of EMEA Commerce CoE, w firmie VMLY&R. Rozmawia Paulina Kostro.
Wzrost e‑commerce z jednej strony jest szansą na dotarcie do nowych odbiorców, z drugiej zaś wyzwaniem, któremu trzeba sprostać. Jak zatem wybrać odpowiednie technologie dla naszego biznesu i nie pogubić się?
Omnichannel ułatwia zdobywanie nowych klientów i wzmacnia relacje z już obecnymi. Warto jednak pamiętać, że klienci coraz częściej oczekują spójnego doświadczenia, niezależnie od tego, z jakiego kanału skorzystali w celu dokonania zakupu. Ciekawe rozwiązania w tym zakresie oferuje Salesforce, z czego korzystają już największe firmy.
E-commerce stał się kluczem do zdobywania nowych klientów i rozwijania marki. Jednak aby osiągnąć sukces potrzebna jest odpowiednia strategia, której ważnymi elementami są zarówno działania marketingowe, jak i współpraca z innymi firmami pozwalająca zwiększyć potencjał. Dobrym tego przykładem są wspólne działania marek Lexmark i x-kom.
Pandemia koronawirusa wprowadziła wiele niepewności i zagrożeń, ale także pozwoliła pojawić się nowym trendom i przyspieszyła cyfryzację biznesu oraz – bardziej lub mniej trwale – zmieniła zachowania klientów.
LPP jest przykładem firmy, która po wybuchu pandemii praktycznie z dnia na dzień musiała zapewnić skalowalność swojego biznesu. Było to możliwe dzięki przejściu z rozwiązań on premise do chmury obliczeniowej. Dzięki temu udało się obsłużyć większe zainteresowanie klientów i wykorzystać przewagi konkurencyjne na rynku.
Jak wynika z badań BCG, ponad 70% transformacji cyfrowych się nie udaje. Aby zwiększyć szansę na powodzenie, warto postawić na sprawdzone rozwiązania, które przyspieszą procesy biznesowe i ułatwią klientom dokonywanie zakupów.
Przyspieszenie w zakresie przechodzenia do kanałów cyfrowych za sprawą pandemii nastąpiło 21 razy szybciej niż przewidywały osoby zajmujące się transformacją cyfrową w firmach. Według prognoz, wartość polskiego rynku e-commerce w 2026 roku będzie wynosić 162 mld zł, a 85% Polaków deklaruje chęć dalszych zakupów online. Co to oznacza dla twojego biznesu?
Każdy nowy trend pojawiający się w sektorze handlu elektronicznego ma na celu zaspokojenie potrzeb kupujących niemalże w trybie natychmiastowym. Polscy sprzedawcy dostosowują się do tych oczekiwań, dzięki czemu branża e-commerce w kraju wciąż rośnie.
Dynamiczny rozwój sektora e-commerce wcale nie musi oznaczać, że tradycyjne sklepy znikną. Tym bardziej że gigant handlu online, Amazon, stawia na sprzedaż stacjonarną.