Dobry biznes zarabia, ale jest też pozytywnie oceniany w wymiarze etycznym. Na święta przypominamy pięć tekstów pokazujących, dlaczego jest to ważne.
1. Dlaczego budowanie etycznej kultury organizacji należy zacząć od liderów
Uczciwość musi być priorytetem przede wszystkim dla kierownictwa, o ile ma być traktowana poważnie w całej firmie. Wywiad z Robertem Chesnutem, radcą prawnym i głównym specjalistą ds. etyki w Airbnb.
2. Czas na zrównoważony rozwój
Biznes coraz częściej koncentruje się na zrównoważonym rozwoju, przez co na znaczeniu zyskują nowe technologie, konieczność ciągłego uczenia się i przywództwo oparte na wartościach. O tych trendach opowiada Dominika Bettman, do niedawna prezes Siemens Polska, a obecnie dyrektorka zarządzająca Microsoft Polska, członkini Rady Programowej „MIT Sloan Management Review Polska”, autorka książki „Technologiczne magnolie. Gdy większość z nas uwierzy, że dzięki technologiom zmienimy świat na lepsze”. Rozmawia Paweł Górecki.
3. Christensen: innowacja jest kluczem do tego, by ludzie stawali się lepsi
Jeszcze nigdy sposób myślenia Christensena nie był tak istotny, jak dzisiaj, gdy technologia i kapitał powodują gwałtowne przyspieszenie tempa innowacyjności. Co naprawdę wiemy o sile destabilizacji i dokąd może nas ona zaprowadzić? Oto jeden z ostatnich wywiadów z Claytonem Christensenem, światowym autorytetem w dziedzinie innowacji.
4. Niepewność AI – klucz do etycznej technologii przyszłości
Co by było, gdyby firmy tworzyły algorytmy z myślą o potrzebach użytkowników, a nie o własnych celach?
5. Zaufanie do AI – nie taka prosta sprawa
Jeszcze jesteśmy na początku ery sztucznej inteligencji, a ta już sporo namieszała w naszej codzienności, zmieniając to, jak pracujemy, korzystamy z internetu czy przemieszczamy się po mieście. Brak regulacji i zasad etycznych dotyczących zarządzania rozwojem AI wywołuje coraz większy niepokój opinii publicznej. Jak zmniejszyć lukę zaufania do AI oraz zadbać o bezpieczeństwo, prywatność i spokój społeczeństwa?