Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Współpraca wirtualna nie zabija kreatywności 

Pandemia COVID‑19 zamknęła nas wszystkich z całą naszą pracą w wirtualnej przestrzeni. Z dnia na dzień menedżerowie i ich zespoły, zamiast przeprowadzać burze mózgów w salach konferencyjnych, zostali zmuszeni do przeniesienia wszystkich tych twórczych dyskusji na platformy elektroniczne typu Zoom i Webex oraz inne podobne narzędzia.

Mogłoby się wydawać, że te drastyczne zmiany metod pracy zespołowej bardzo zaszkodzą kreatywności w biznesie, bo przecież utraciliśmy spontaniczne kontakty i rozmowy twarzą w twarz. Jeden z moich bardziej aktywnych studentów (na studiach podyplomowych) – młody, ufający twardym danym menedżer z firmy konsultingowej z sektora technologii – wychodził właśnie z tego założenia, pytając, w jaki sposób, moim zdaniem, praca w środowisku wirtualnym „zabija” procesy opierające się na kreatywności, choćby takie, jakie jego firma przeprowadza z klientami, na przykład wyznaczanie zakresu badanego problemu, analiza możliwych rozwiązań, prototypowanie oraz testowanie produktów. Moja odpowiedź go zaskoczyła.

Na podstawie badań przeprowadzonych zarówno przeze mnie, jak i wielu innych naukowców na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat uważam, że przejście na pracę zdalną może wręcz poprawić kreatywność i proces powstawania pomysłów w zespole pomimo ograniczonej komunikacji w świecie „fizycznym” Indeks górny 1.

Zostało 92% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Leigh Thompson

Leigh Thompson jest profesorem zarządzania oraz dyrektorem ośrodka badawczo-naukowego Kellogg Team and Group Research Center w Kellogg School of Management na Northwestern University. Jej najnowsza książka nosi tytuł Negotiating the Sweet Spot: The Art of Leaving Nothing on the Table (wyd. Harper-Collins Leadership, 2020).

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy