Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Popraw metody pomiaru różnorodności, a rezultaty też się poprawią

By zyskać dokładniejszy wgląd w obszar różnorodności, równych szans i kultury inkluzywnej oraz móc opracowywać skuteczniejsze interwencje, menedżerowie powinni zmienić podejście do zbierania danych.

Jeżeli liderzy organizacji liczą na poprawę w obszarze różnorodności, równych szans i kultury inkluzywnej (diversity, equity, inclusion – w skrócie DEI), powinni koniecznie wprowadzić metody pomiaru postępów i rozliczania menedżerów z rezultatów osiąganych w tej dziedzinie. Jest to coś, co w tej chwili niewiele organizacji robi skutecznie.

Wielu menedżerów podpisuje się pod deklaracjami na rzecz różnorodności i integracji, zobowiązując się tym samym do wdrażania mierzalnych działań. Jednak świadomość, że należy coś mierzyć, nie jest tożsama z wiedzą, jak to trzeba robić. W przypadku wielu organizacji brak zrozumienia, jakie dokładnie parametry i w jaki sposób monitorować oraz jak interpretować zebrane dane, jest przeszkodą w działaniach na rzecz różnorodności, równości i włączania, uszczuplającą zwrot z inwestycji w ten obszar.

W tym artykule przedstawiamy wnioski z ponad trzydziestu lat naszych badań naukowych i praktycznego doświadczenia, sformułowane w postaci pięciu czynników, które należy uwzględnić przy podejmowaniu decyzji o sposobie pomiaru danych i śledzenia postępu w obszarze szeroko pojętej różnorodności w organizacji.

Skuteczne pomiary DEI zaczynają się od dobrze postawionych celów

Pierwszym krokiem do poprawy pomiarów oraz projektowania skutecznych działań w dziedzinie DEI jest uzyskanie jasnego obrazu celów strategicznych i krótkoterminowych organizacji dla obszaru różnorodności, równych szans i integracji. Po co w ogóle zbieramy dane i monitorujemy sytuację w tym wymiarze? Czy chcemy zwiększyć liczebność jakiejś niedoreprezentowanej grupy, czy może ustalić istnienie nierówności płacowych pomiędzy pracownikami bądź stanowiskami? Po określeniu szerszych celów należy przełożyć je na mniejsze, bardziej konkretne, których osiągnięcie dałoby wymierne rezultaty, a także pomogłoby opracować plany oraz procesy związane z pomiarami.

Zostało 90% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Noelle London

prezeska i założycielka Illoominus, firmy analitycznej ze specjalizacjąw obszarze DEI

Larissa R. Garcia

doktorantka w C.T. Bauer College of Business

Enrica N. Ruggs

profesor nadzwyczajną w C.T. Bauer College of Business

Derek R. Avery

profesor i kierownik Katedry Włączającego Przywództwa w C.T.Bauer College of Business przy University of Houston

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy