Kultura organizacyjna
Jak Kubota przekształciła klapki w symbol narodowy i czego ta historia może nauczyć liderów
Co zrobić, gdy pierwszy pomysł na biznes nie przynosi oczekiwanych rezultatów? Jak zbudować markę, która nie tylko przetrwa, ale i rozkwitnie na konkurencyjnym rynku? I wreszcie – jak dbać o siebie, by móc skutecznie prowadzić biznes? Historia reaktywacji marki Kubota dostarcza odpowiedzi na te pytania.
Nowe umiejętności kluczem do zmiany kultury organizacyjnej
Wykorzystanie nowych umiejętności – już na etapie ich nauki – do rozwiązywania istotnych problemów w firmie pomaga przekształcić sceptyków zmiany w zwolenników, co prowadzi do trwałej transformacji kultury organizacyjnej.
Dlaczego konkursy na innowacje bywają stratą czasu (i jak to zmienić)
Nie wszystkie konkursy organizowane przez firmy powinny się odbywać w myśl zasady „zwycięzca bierze wszystko” czy być oceniane wyłącznie przez kadrę zarządzającą. Nowe badania pokazują, jak podejść do organizacji takich inicjatyw, aby osiągać określone cele.
Wzrost znaczenia raportowania wpływu na środowisko
Unijne regulacje w zakresie raportowania będą oddziaływały na przedsiębiorstwa poza granicami Europy, wymagając od nich informowania o ich wpływie na środowisko daleko poza granicami UE.
Radar - Luka pokoleniowa na rynku pracy
Jaki jest cel prowadzenia działalności gospodarczej i jaką rolę odgrywa ona w społeczeństwie? W obliczu podziałów politycznych i społecznych oraz konieczności negocjacji z zespołami pracowników, które często bywają źródłem konfliktów, to pytanie nabiera coraz większego znaczenia.
Benefity to rzecz zbędna?
Do niedawna przy wyborach pracodawców dotyczących benefitów dominował trend „im więcej, tym lepiej”. Stawką było większe zadowolenie zatrudnionych, mające się przekładać także na efektywność ich pracy. Coraz częściej jednak pracodawcy, którzy wiele zainwestowali w rozwój świadczeń, są rozczarowani. Nadmiarowe, nietrafione, źle wdrożone korzyści, zamiast pomagać, obciążają firmę finansowo i organizacyjnie. Debenefityzacja to racjonalizacja podejścia do benefitów i projektowanie ich tak, by naprawdę sprzyjały pracy.
Jak projektowanie włączające pomaga pozyskać nowych klientów
Rozczarowanie klienta jest niekorzystne dla biznesu. Jednak niektóre produkty rozczarowują codziennie w sposób niezamierzony. Skorzystaj z tych podpowiedzi, aby projektować produkty dla bardziej zróżnicowanych społeczności.
Era przejrzystego raportowania dotyczącego zrównoważonego rozwoju już tu jest
Obowiązkowe raportowanie ESG oferuje inwestorom i zainteresowanym stronom nowe spojrzenie na przyszłość twojej firmy. Jaką narrację zamierzasz im przedstawić?
Uczyń swoich pracowników lepszymi sojusznikami
Liderzy mogą unikać konfliktów z pracownikami i budować wartość firmy poprzez lepszą komunikację oraz uwzględnienie ich zdania w procesie podejmowania strategicznych decyzji.
Zmuś ludzi, by wrócili do biura… i strać najlepszych z nich
Pracownicy twojej organizacji osiągający najlepsze wyniki chcą, aby kadra kierownicza skupiała się na wynikach i odpowiedzialności, a nie na przypinaniu identyfikatorów w biurze.
Gorące serca i zimne realia: jak budować empatię w zespole
Empatyczni przywódcy nie wystarczą, gdy systemy, procesy i decyzje organizacji prowadzą do zaniku troski i zrozumienia innych. Oto cztery kroki do wykształcenia empatii w firmie.
Święta na bogato
Święta tuż, tuż, a przedsiębiorcy zaczynają otwierać portfele, by obdarować swoich pracowników świątecznymi bonusami, na co wskazuje najnowsze badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy Randstad we współpracy z Gfk. Czy jest to gest mający na celu złagodzenie finansowych wyzwań, przed którymi stają pracownicy? Czy może po prostu zwyczajna hojność ze strony przedsiębiorców?
Popraw metody pomiaru różnorodności, a rezultaty też się poprawią
By zyskać dokładniejszy wgląd w obszar różnorodności, równych szans i kultury inkluzywnej oraz móc opracowywać skuteczniejsze interwencje, menedżerowie powinni zmienić podejście do zbierania danych.
Wykorzystaj sieć kontaktów między pracownikami, by zmieniać kulturę organizacji
Przeprowadzanie ankiet badających wartości wyznawane przez pracowników ma swoje ograniczenia. Lepszy wgląd w kulturę organizacyjna oraz pomysły na to, w która stronę należy ja zmieniać, można zyskać dzięki analizie wzorców współpracy.
Świadczenia pracownicze. 11 trendów w twojej ofercie
Benefity pracownicze nabierają nowego znaczenia w ofercie pracodawcy. Świadczenia pozapłacowe to coś więcej niż tylko pogoń za standardem. To szukanie wyróżników, do czego niezbędna jest spora dawka wrażliwości i uważności na zmieniające się trendy społeczne i rynkowe, ale przede wszystkim gotowość na zrozumienie potrzeb swoich pracowników.
Elastyczna przestrzeń biurowa
W ostatnich latach wspieranie dobrostanu i personalizacja pozapłacowych benefitów stały się kluczowymi czynnikami, wpływającymi na decyzje pracowników o pozostaniu w danej organizacji. To oznacza, że pracodawcy, którzy pragną zachować swoją konkurencyjność, muszą ponownie zdefiniować doświadczenia oferowane w miejscu pracy, by zatrzymać najlepsze talenty. Mindspace, globalny dostawca butikowych, elastycznych przestrzeni biurowych, wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom, oferując nie tylko stylowo zaprojektowane wnętrza, które sprzyjają większemu zaangażowaniu oraz pomagają zachować równowagę między życiem prywatnym a zawodowym, ale również szereg udogodnień i benefitów.
Jak zbudować trwale wygrywającą organizację?
Biznes powinien rozwijać strategie i modele biznesowe, które biorą pod uwagę długi horyzont, a nie jedynie natychmiastowe zyski. Wywiad z Wojciechem Szapielem, Prezesem Zarządu Inventity Foundation.
Jak reagować na opór wobec różnorodności
Nasilające się głosy przeciwników promowania różnorodności w biznesie powodują, że liderzy firm wycofują się ze złożonych deklaracji lub ograniczają swoje działania. Jednak zwolennicy inkluzywności wcale nie muszą się wycofywać.
Czy krótkie spodenki łamią zasady służbowego dress code’u?
Fale upałów zalewają amerykańskie miasta, a ponad połowa pracowników w USA chciałaby nosić w pracy krótkie spodenki.
Lojalność pracowników pilnie poszukiwana
W badaniu Talent Trends 2023 ponad połowa Polaków (60%) stwierdziła, że aktywnie poszukuje pracy albo planuje szukać jej w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. O transformacji kultury pracy i zmieniających się oczekiwaniach pracowników opowiada Paweł Wierzbicki, Executive Director PageGroup. Rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”.