Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Tradycyjne modele zarządzania nie sprawdzają się dzisiaj, bo zostały wymyślone 150 lat temu. Miejsca pracy mogłyby i powinny być lepsze, pod warunkiem że firmy porzucą anachroniczne metody działania i dadzą pracownikom więcej swobody. O tym, dlaczego warto to zrobić i jak przeprowadzić taką zmianę, opowiada Pim de Morree, współtwórca ruchu Korporacyjnych Rebeliantów. Rozmawia Joanna Koprowska.
W niespokojnych czasach, a z takimi mamy ostatnio nieustająco do czynienia, największe szanse na utrzymanie się na rynku i odnoszenie sukcesów mają te firmy, które wcześniej zadbały o odpowiednią kulturę organizacji. Przedstawiamy najlepsze teksty poświęcone kulturze organizacji.
Przeprowadzanie ankiet badających wartości wyznawane przez pracowników ma swoje ograniczenia. Lepszy wgląd w kulturę organizacyjną i ukierunkowane sposoby jej zmiany można zyskać dzięki analizie wzorców współpracy.
Nowe działania muszą stać się nawykami, aby firma osiągnęła pozytywną i trwałą zmianę.
Przedstawiamy kilka propozycji działań pozwalających liderom poprawić własne przywództwo cyfrowe i zaangażować zespół w zmianę kultury organizacyjnej.
Czego możemy się spodziewać w przypadku kształtowaniu kultury pracy w modelu hybrydowym? Z jakich nawyków musimy zrezygnować, a jakich nabrać? Czy rację miał Alivn Toffler mówiąc o znaczeniu umiejętności uczenia się cały czas. O tym, oraz o istotnych zmianach kultury organizacyjnej pod kątem dostosowania jej do hybrydowego modelu pracy, mówiła Paulina Basta, dyrektorki HR na CEE w Unit4 Polska.
Jako że cyfrowe technologie przekształcają organizacje i pracę, jest kilka zadań, które liderzy muszą zrealizować właściwie.
Poznaj czteroetapową metodę, która pomoże firmie stworzyć skuteczny plan cyfrowej odporności, aby w razie cyberataku mogła minimalizować szkody i podtrzymywać działalność operacyjną.
Wnioski z badań mogą poprawić jakość spotkań zdalnych i podtrzymać zaangażowanie uczestników.
Transformacja cyfrowa w polskich firmach produkcyjnych przyspiesza, a to za sprawą konieczności zachowania dystansu społecznego.
Klienci mają dość informacji o COVID-19, chcą pogodnych komunikatów i powrotu do sytuacji sprzed epidemii. Marki, które będą promować powrót do normalności, mogą zyskać.
Kryzys gospodarczy wywołany epidemią koronawirusa COVID-19 to dla przedsiębiorców czas trudnych decyzji. Pochopne, niewłaściwe decyzje, wsparte niewłaściwą komunikacją, to gotowa recepta na wizerunkową katastrofę. Jak tego uniknąć?
Zarządzanie zmianą podczas transformacji cyfrowej jest nie lada wyzwaniem. O tym, co należy zrobić aby przygotować firmę do tego procesu, czy takie zadanie powinno być sprawowane przez jedną osobę oraz o barierach transformacji cyfrowej opowiada Łukasz Kosuniak z Grow Consulting, autor książki „ABC Marketingu B2B”.
– Kapitał ludzki to najważniejszy kapitał każdej firmy. Tyle że ten kapitał ma to do siebie, że ma własne aspiracje nie tylko zawodowe, lecz życiowe – wyjaśnia Anna Streżyńska, była minister cyfryzacji i prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, założycielka firmy MC2 Innovations.
Dobre produkty łączą pokolenia. Na „Gwiezdnych wojnach” wychowywali się ojcowie, synowie, a teraz przed tą możliwością będą stały i wnuki. Podobnie jest z Apple’em, Mercedesem, Rolexem czy Ralphem Laurenem.
Liderzy muszą kształtować i mierzyć cyfrową kulturę, której wprowadzenie powinno poprzedzać cyfrową transformację
Emocje pozwalają nam dowiedzieć się, co motywuje ludzi do pracy oraz jak poprawić ich wyniki.
Najlepsze środowiska innowacyjne powstają w sposób naturalny, organiczny, pod warunkiem, że mają po temu warunki
Na całym świecie pracownicy dysponujący zaawansowanymi umiejętnościami analitycznymi ciągną w kierunku metropolii. Jednak nawet jeśli centrala twojej firmy nie znajduje się w Dolinie Krzemowej, Pekinie ani Bangalore, nie trać nadziei.
Twój sukces zawodowy zależy od tego, czy będziesz w stanie rozpoznać znaki świadczące o nadchodzących zmianach oraz czy będziesz mieć siłę i odwagę, by na te zmiany szybko zareagować.