biznes technologie innowacje
technologiczna strona biznesu
biznes technologie innowacje
najważniejsze informacje zebrane w jednym miejscu
X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Podejmuj decyzje na podstawie właściwych danych

Analitycy często nie potrafią generować wniosków, które pomagałyby w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych, ale to nie ich wina. Przywódcy muszą zadbać o to, aby analityka bazowała na potrzebach decyzyjnych.

Gdybyśmy poprosili prezesa dowolnej dużej firmy, aby wymienił współczesne dobre praktyki w dziedzinie zarządzania, z pewnością wspomniałby o podejmowaniu decyzji na podstawie danych. Przedsiębiorstwa mają dziś więcej danych niż kiedykolwiek wcześniej, ale wielu menedżerów wyższego szczebla twierdzi, że informacji, jakie otrzymują w wyniku ich analizy, nie da się wykorzystać do działania, lub ogólnie są rozczarowujące[1].

W praktyce podejmowanie decyzji na podstawie danych często sprowadza się do znalezienia zastosowania dla informacji, które już mamy pod ręką. Firmy szukają sposobów na czerpanie korzyści z dostępnych danych, co niekoniecznie oznacza, że analitycy udzielają odpowiedzi na właściwe pytania. Takie nastawienie nie chroni też przed wpływem wcześniejszych założeń i bodźców motywacyjnych.

Zostało 90% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!





Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Stefano Puntoni

Stefano Puntoni jest profesorem marketingu w Rotterdam School of Management na Erasmus University oraz dyrektorem pracowni Psychology of AI w Erasmus Centre for Data Analytics.

Bart de Langhe

Bart de Langhe jest naukowcem-behawiorystą i profesorem marketingu w Esade – Ramon Llull University.