Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Fiasko projektów związanych z analizą danych często bywa wynikiem błędnego zdefiniowania problemu. Odpowiednie podejście na wczesnym etapie może temu zapobiec.
Pandemia COVID-19 pokazała, jak szybko musimy adaptować się do nowych warunków otoczenia. Wcześniej badania nad szczepionkami trwały ok. 10 lat, a przecież szczepionki przeciw COVID dopuszczono już po kilku miesiącach od rozpoczęcia pandemii.
Do tej pory wydawało się, że najważniejszym wyzwaniem dla biznesu w nadchodzących miesiącach będzie powrót do normalności po wygasającej pandemii. Tymczasem nowy kryzys zmienia priorytety transformacji.
Technologie cyfrowe rewolucjonizują marketing. Sprawiają, że nie tylko zmienia się sposób dotarcia do potencjalnego klienta, ale także sam przekaz. Przedstawiamy pięć tekstów, które pokazują, jakie korzyści i wyzwania wiążą się z tą zmianą.
Instytut Gartnera już kilka lat temu przewidywał, że przedsiębiorstwa, które nie postawią na rozwiązania chmurowe, będzie można porównać do tych, które w swojej działalności nie korzystają z internetu. Pandemia w pełni potwierdziła tę tezę, udowadniając, że takim firmom grozi nie tylko zacofanie technologiczne, ale nawet zniknięcie z rynku. W 2022 roku jednym z najgorętszych trendów związanych z chmurą obliczeniową jest CPaaS. Co to takiego?
Zakupy online i zakupy stacjonarne to dwa zupełnie różne światy? Nic bardziej mylnego. Cyfrowe rozwiązania wprost napędzają sprzedaż tradycyjną.
Dostęp do danych bywa niekiedy utrudniony. Czasem jednak, do uczenia modeli AI czy pozyskiwania wiedzy, można wykorzystywać dane syntetyczne – sztucznie wygenerowane, ale podobne do rzeczywistych.
Dziś bez systemów CRM i ERP trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu. Choć oba systemy się uzupełniają, to mogą służyć różnym celom przedsiębiorstwa.
Jedną z konsekwencji pandemii Covid-19 było zerwanie łańcuchów dostaw. Aby się to nie powtórzyło, trzeba postawić na optymalne wykorzystanie sztucznej inteligencji i powszechną automatyzację procesów.
Obecnie 5G jest wykorzystywane głównie w zakresie dostępu do internetu, choć w kolejnych latach coraz większe znaczenie będzie odgrywały połączenia M2M (ang. machine to machine), wykorzystywane w rozwiązaniach IoT, co poza rynkiem konsumenckim będzie głównym motorem wzrostu.
Jednym z głównych filarów rządowego Nowego Ładu jest program „Cyber Poland 2025”. Zakłada on między innymi szybką cyfryzację i automatyzację firm w Polsce. Chociaż w programie konkretów brak, to przyśpieszona transformacja jest faktem i może zmienić rynek pracy.
O tym, jak dzięki zbiorowej inteligencji rozwiązywać problemy o wielkiej wadze, oraz o roli eksperymentu i kulturze krytycznego myślenia w tworzeniu innowacji opowiada Steven Spear z MIT Sloan School of Management, ekspert w dziedzinie projektowania skomplikowanych innowacyjnych przedsięwzięć biznesowych.
W powszechnej opinii firmy funkcjonujące jako cyfrowe platformy powinny szybko zwiększać skalę swojej działalności. Jednak na niektórych rynkach jest to błędne podejście.
Na najwyższych szczeblach firmowej hierarchii rzadko można spotkać menedżerów, którzy rozumieją znaczenie nowych technologii dla biznesu. Jeśli jednak się na nich znają, to ich wpływ na wzrost jest ogromny.
Świadomość, że o innowacyjne pomysły i duże zmiany łatwiej, wbrew pozorom, w trudnych czasach, może pomóc liderom podtrzymać innowacyjność w organizacji nawet wtedy, gdy kryzysu nie ma.
Wysiłki wkładane w rozwój sztucznej inteligencji (AI) spełzną na niczym, jeżeli organizacje nie zapewnią odpowiedniego dostępu do danych w procesie rozwoju i cyklu życia produktu.
Analitycy często nie potrafią generować wniosków, które pomagałyby w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych, ale to nie ich wina. Przywódcy muszą zadbać o to, aby analityka bazowała na potrzebach decyzyjnych.
Firmy muszą opracować nowe strategie konkurowania, by odnieść sukces na wiodących platformach internetowych.
Społeczeństwa ceniące pracę zespołową przodują w produkcji. A te, które szanują indywidualizm potrafią wykorzystać łączącą się z nim kreatywność jednostek.
Brak odpowiednio wykwalifikowanych kadr i wystarczających budżetów to największe bariery uniemożliwiające polskim firmom zapewnienie im cyfrowego bezpieczeństwa. Mimo to rodzime firmy wykazują wysoki optymizm względem oceny dojrzałości wdrożonych podczas pandemii zabezpieczeń. Według ekspertów KPMG może to wynikać z dość niskiej świadomości organizacji co do skali i złożoności współczesnych cyberzagrożeń.