Im chętniej firmy wykorzystują jakąś konkretną technologię, tym większe zainteresowanie nią wykazują hakerzy. Dlatego prócz inwestycji w innowacyjne rozwiązania wewnątrz organizacji, pracodawcy powinni pamiętać też o rozwijaniu kompetencji swoich zespołów IT. W końcu niekompetentny człowiek nadal pozostaje najsłabszym ogniwem systemów bezpieczeństwa.
Innowacyjne firmy są w stanie wykreować nowe kategorie rynkowe, ale często nie potrafią ich zdominować
Aby wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji, liderzy muszą skoncentrować starania na poprawie kultury organizacji i kompetencji decyzyjnych.
O optymalnym systemie opodatkowania dużych platform technologicznych opowiada Seth Benzell z MIT Initiative on the Digital Economy oraz Chapman University.
Wysiłki wkładane w rozwój sztucznej inteligencji (AI) spełzną na niczym, jeżeli organizacje nie zapewnią odpowiedniego dostępu do danych w procesie rozwoju i cyklu życia produktu.
Przyśpieszona transformacja cyfrowa niesie ze sobą ryzyko zwiększonych zagrożeń. Xopero Software S.A., we współpracy z 21 ekspertami z 13 firm, przygotowało raport „Cyberbezpieczeństwo: Trendy 2021”. Jakie są prognozy specjalistów?
Raport „Indeks Cyfryzacji Gospodarki” jest oceną rozwoju cyfrowych gospodarek 90 państw, a prezentowane w nim wyniki dotyczą 90% światowej populacji internautów. Jak wypada Polska i jak przekłada się to na rodzimy biznes?
Świetny produkt, silne relacje biznesowe, długoterminowa współpraca z klientami i kultura organizacyjna, w której ludzie mogą na sobie polegać - to składowe oferty wartości, które można realizować praktycznie bez udziału marketingu i sprzedaży
Coraz większe ilości danych wymagają nie tylko przestrzeni na firmowych serwerach, ale także możliwości szybkiego do nich dostępu. Ten zapewnia technologia, a konkretnie pamięci masowe flash i nowoczesne interfejsy NVMe. Jednym z rozwiązań, na które warto zwrócić szczególną uwagę, jest IBM FlashSystem.
Rok 2021 będzie „rokiem wymuszeń”. Wiele firm, które przeprowadziły transformację cyfrową pośpiesznie, pod presją sytuacji, nie jest gotowych na ataki.
Analitycy często nie potrafią generować wniosków, które pomagałyby w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych, ale to nie ich wina. Przywódcy muszą zadbać o to, aby analityka bazowała na potrzebach decyzyjnych.
Efektywne stosowanie analityki wymaga, aby przywództwo objął dyrektor ds. danych. Musi on być wyposażony w odpowiednie narzędzia i otrzymywać niezbędne wsparcie ze strony organizacji, aby móc realizować firmową wizję analityczną.
Przedsiębiorstwo musi precyzyjnie określić, jakiego rodzaju specjalistów potrzebuje, aby móc działać na podstawie zgromadzonych przez siebie danych.
Cyfrowy biznes wymaga, aby specjaliści do spraw technologicznych umieli stosować nowe metody pracy.
Sztuczna inteligencja wymaga od zarządu większego obeznania z tą technologią oraz zwrócenia uwagi na związane z nią zagrożenia i korzyści.
Pandemia koronawirusa byłaby znacznie większym wyzwaniem, gdyby nie technologie, takie jak choćby internet, zakupy online, czy płatności elektroniczne. Równie ważna w czasach nowej normalności jest robotyzacja, dzięki której może funkcjonować wiele zakładów.
Hakerzy nie śpią, a specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa wciąż jest za mało. O tym, jak w tych realiach zadbać o cyfrowe bezpieczeństwo firmy i własne, opowiada nam Paula Januszkiewicz, CEO CQURE, światowej klasy ekspert ds. bezpieczeństwa w IT i jedyna Polka z dostępem do kodu źródłowego systemu Windows.
Firmy mogą wyjść z kryzysu silniejsze jeśli skupią się na introspekcji, pogłębianiu relacji i uczeniu się.
Model subskrypcyjny to zmiana sposobu myślenia całej organizacji. O nieoczywistych meandrach ekonomii subskrypcji podczas E-commerce Trends Summit mówił Krystian Wesołowski z Blue Media.
Poziom wiedzy o kliencie końcowym oraz zdolność do funkcjonowania w środowisku cyfrowym pozwalają ustalić optymalny model biznesowy dla organizacji- twierdzi Stephanie L. Woerner z MIT Sloan Center for Information Systems Research. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor naczelny MIT Sloan Management Review Polska.