Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak kryzys przyspieszył przejście na model omnichannel

Coraz więcej detalistów prowadzi zaawansowaną transformację cyfrową, kładąc rosnący nacisk na cyfrowe kanały sprzedaży i spójne doświadczenie klientów. Epidemia i związane z nią ograniczenia znacząco przyspieszyły te procesy. Zjawisko to analizujemy na przykładzie firmy CCC, polskiego producenta, dystrybutora i sprzedawcy obuwia, działającego na 29 rynkach.

Mieszkaniec budapeszteńskiej dzielnicy Józsefváros, Kovacs Arpad, siedząc na kanapie w salonie, włącza nową aplikację CCC. Ściągnął ją w dniu jej debiutu na węgierskim rynku, piątego czerwca tego roku. Wybiera interesującą go parę butów do biegania. Wcześniej korzystał już ze strony CCC, narzędzie marketing automation rozpoznaje go i poleca dodatki i pantofle, które mogą go zainteresować. Kilka miesięcy temu w sklepie stacjonarnym CCC w Polsce wykonał skan 3D swojej stopy i zapisał go w systemie (obecnie możliwość skanowania stopy jest dostępna tylko w Polsce, ale już w te wakacje zostanie uruchomiona we wszystkich 6 krajach, w których funkcjonuje e‑commerce CCC). Dzięki temu jest pewien, że wybrane buty będą na niego pasować.

Gdy tylko decyduje się na zakup, zamówienie od razu wysyłane jest do centralnego magazynu CCC (obsługiwanego przez eobuwie.pl) w Zielonej Górze. Następnie trafia ono do tzw. kompletacji, w domyśle – do sekcji CCC Węgry. Pracownik magazynu znajduje wybraną parę i wrzuca na sorter. W zależności od tego, czy jest to zamówienie jedno- czy wielopozycyjne, buty trafiają do odpowiedniego regału przy stole do pakowania. Pracownik tego stanowiska wyjmuje buty z pudełka, sprawdza, czy są tego samego rozmiaru i czy nie ma uszkodzeń fabrycznych. Dodatkowo weryfikuje to kamera umieszczona nad stanowiskiem. Następnie pudełko z butami trafia do firmy, która przewozi buty do hubu logistycznego na Węgrzech. Już po dwóch dniach od złożenia zamówienia pan Kovacs biega w nowych butach po alejkach pobliskiego parku Orczy‑Kert. Gdyby zamówiony towar mu się nie spodobał, ma możliwość odesłania go w ciągu 30 dni, oczywiście przed użyciem. W pudełku ma gotową etykietę zwrotną...

Zostało 90% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Paweł Górecki

Redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”

Marcin Czyczerski

prezes zarządu CCC

Jakub Jasiński

Dyrektor ds. omnichannel CCC

Michał Pachnik

Head of Ecommerce Campaigns & Mobile APP at CCC

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy