W Polsce CVC (corporate venture capital) to stosunkowo młoda forma inwestowania w sektorze innowacji. Korporacje zazwyczaj nie inwestują bezpośrednio w start‑upy czy nowe technologie, lecz skupiają się na generowaniu przychodów ze swojej podstawowej działalności gospodarczej. Rozwój różnych branż oraz intensywna konkurencyjność nowych rozwiązań sprawiają, że korporacje muszą doganiać szybko zmieniające się otoczenie biznesowe.
Działalność R&D jest jedną z odpowiedzi na zmieniające się potrzeby, skupia się ona jednak głównie na tworzeniu innowacyjnych produktów, ich rozwijaniu i prowadzeniu badań, a nie na inwestycjach typu CVC. Istnieje także model tzw. venture studio, który koncentruje się na wewnętrznej promocji pracowników oraz nie przyjmuje zewnętrznych projektów, bo skupia się na wykorzystaniu wewnętrznych zasobów. Najlepsze pomysły mogą zostać wdrożone na rynek poprzez spin off lub spin out, a następnie poszukiwać zewnętrznego finansowania. Przykładem takiej działalności jest venture studio prowadzone w ramach Żabka Group.