Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Angażowanie pracowników w rozwój i innowacje

Bob Stiller założył firmę Green Mountain Coffee Roasters w 1981 r. i kierował jej dynamicznym rozwojem. Do 2012 r. pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej. W 2009 r. Nasdaq uznał akcje firmy za najbardziej dochodowe w ciągu dekady, a magazyn „Business Ethics” dwukrotnie wyróżnił ją jako najlepszą korporację obywatelską. Pod jego kierownictwem Green Mountain Coffee stała się największym dostawcą kawy fair trade, Stiller opisał swoje doświadczenia w książce „Better & Better: Creating a Culture of Purpose, Engagement, and Transformative Human Engagement” McGraw Hill, (2025). Kluczowym elementem jego sukcesu jest metoda „doceniającego dociekania” (appreciative inquiry), koncentrująca się na wzmacnianiu pozytywnych aspektów organizacji. W rozmowie z „MIT Sloan Management Review” opowiedział, jak wpłynęła na jego firmę i styl przywództwa.

Co zainspirowało cię do wykorzystania tej metody?

Po raz pierwszy zastosowaliśmy tę metodę, kiedy poprosiliśmy pracowników o podzielenie się świeżymi pomysłami na usprawnienie realizacji naszych celów. Zebraliśmy grupę około 20 osób i nauczyliśmy je podstawowych technik przeprowadzania wywiadów. Następnie sparowaliśmy uczestników, dając im zestaw pytań do rozmowy z partnerem – część z nich miała charakter osobisty, a część dotyczyła efektywności działań.

Zostało 57% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »


Najpopularniejsze tematy