Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Więcej w: Zespoły i współpraca
Lepsze wyniki przez poprawę klimatu organizacyjnego
Kompetencje przywódcze

Lepsze wyniki przez poprawę klimatu organizacyjnego

Wielu menedżerów sprowadza motywowanie zespołu do przyznawania premii. To niekiedy skuteczna metoda, ale bardzo kosztowna i działająca na krótką metę. Menedżerowie mogą osiągnąć trwalsze efekty znacznie mniejszym kosztem, gdy zamkną lukę w oczekiwaniach swojego zespołu w zakresie sześciu czynników wpływających na klimat organizacyjny. Menedżerowie marzą o posiadaniu wysoce zmotywowanego zespołu podwładnych. Zakładają bowiem, że silna motywacja zaowocuje z czasem lepszymi […]

Mik Kuczkiewicz Monika Sielicka Paweł Motyl
1 listopada 2006
Zostałem menedżerem: ratunku!
Kompetencje i szkolenia

Zostałem menedżerem: ratunku!

Początkujący menedżerowie z firmy InnovationCom razem z awansem na stanowisko dostają obszerny podręcznik poświęcony polityce i procedurom firmy i od razu zostają wrzuceni na głęboką wodę. Ale czy jest to najlepsze rozwiązanie? Zmiany na menedżerskich stanowiskach należą do kluczowych aspektów zarządzania. Częścią tego procesu jest awansowanie na stanowiska menedżerów osób, które uprzednio nie miały takiego doświadczenia. Zwykle są to […]

Alicja Ozdowy-Bietkowska
1 listopada 2006
Kompetencje przywódcze

Zostałem menedżerem… – komentarz 1

Zostałem menedżerem… – komentarz 1 Nie jest jeszcze za późno, aby ocalić stanowisko i karierę Rafała Burzyńskiego w InnovationCom. Odpowiedzialność za zmianę sytuacji powinni wziąć na siebie zarówno sam Burzyński, jak i bezpośredni jego przełożony Jan Zbicki oraz odpowiedzialna za zarządzanie kadrami Agata Mróz. Najwięcej do zrobienia ma Burzyński. Musi jednak znaleźć w sobie wystarczająco dużo odwagi, aby otwarcie […]

Przemek Pohrybieniuk
1 listopada 2006
Jak kierować pracą zespołu, w którym jest „gwiazda”?
Kompetencje przywódcze

Jak kierować pracą zespołu, w którym jest „gwiazda”?

Praca zespołów jest normą we współczesnym biznesie. Szczególnie dotyczy to zespołów międzyfunkcjonalnych skupiająch ludzi z różnych działów firmy. Powołanie zespołu międzyfunkcjonalnego często wiąże się z trudnym zadaniem. Niewątpliwie takim zadaniem jest opracowanie strategii firmy, co wymaga zarówno wiedzy na temat różnych obszarów działania firmy, jak i kreatywności w poszukiwaniu nowych opcji rozwoju i rozwiązań istniejących problemów. Trudno więc wyobrazić sobie […]

Agnieszka M. Staroń Mirosława Białobrzeska
1 października 2006
Kompetencje przywódcze

Jak kierować pracą zespołu… – komentarz 2

Problemy dotyczące pracy zespołowej TOP Biura wynikają z niewłaściwego postępowania z dotychczasową gwiazdą firmy. Rozwiązanie tej kwestii przez Grzegorza Kozłowskiego, lidera zespołu, pozwoli na opracowanie i wdrożenie nowej strategii firmy. Menedżer kierujący pracą zespołu zadaniowego może zastosować różne rozwiązania, w zależności od konkretnych uwarunkowań sytuacyjnych, w tym m.in. od swojego stylu pracy, osobowości oraz doświadczeń i umiejętności menedżerskich, a także od stopnia […]

Andrzej Woźniakowski
1 października 2006
Kompetencje przywódcze

Jak kierować pracą zespołu… – komentarz 1

Prezes TOP Biura Karol Wójcik musi wesprzeć w działaniach Grzegorza Kozłowskiego, lidera zespołu opracowującego nową strategię rozwoju firmy. Aby praca zespołu stała się efektywna, prezes powinien przestać faworyzować swojego ulubionego, zdolnego menedżera i wziąć także pod uwagę istotny problem pracy zespołowej. Nie zdaje sobie bowiem sprawy z destrukcyjnego wpływu jednego menedżera na działanie całego zespołu. Prawdziwym źródłem problemów […]

Maja Stankowska
1 października 2006
Kompetencje przywódcze

Jakimi liderami są polscy menedżerowie?

Badania dotyczące stylów przywódczych i stylów podejmowania decyzji wskazują, że niezależnie od miejsca pochodzenia i różnic kulturowych ludzie odnoszący sukcesy w zarządzaniu działają w podobny sposób. Co więcej, zmiany stylów ich działania w czasie przebiegają podobnie, bez względu na szerokość geograficzną i miejsce pracy. Na tle wyników światowych badania przeprowadzone przez polskie biuro Korn/Ferry na populacji ponad 1000 polskich menedżerów wskazują […]

Dominik W. Falkowski Krzysztof Nowakowski
1 września 2006
Kompetencje przywódcze

Rozwój liderów w firmie

Firmy poświęcają wiele energii na poszukiwanie najlepszych metod rozwoju kompetencji swoich kluczowych liderów. Tymczasem często szybsze efekty może przynieść poprawa ich zaangażowania. Badanie zaangażowania i satysfakcji pracowników jest bardzo rozpowszechnione wśród polskich firm. Niemal nikt nie troszczy się natomiast o poziom zaangażowania liderów. W większości organizacji jest ono przyjmowane jako czynnik oczywisty, wynikający z funkcji i stanowiska, na jakim znalazł […]

Katarzyna Pałamarz
1 lipca 2006
Od stacjonarności do mobilności: organizacja przestrzeni biura
Kultura organizacyjna

Od stacjonarności do mobilności: organizacja przestrzeni biura

Współczesne biuro jest przestrzenią komunikacji – skomplikowanym tworem istniejącym w czasie i przestrzeni, w obszarze relacji rzeczywistych oraz w niewymiernej, wirtualnej sferze przekazywania, magazynowania i udostępniania informacji. Gdy porozumiewamy się, korzystając z tych wszystkich udogodnień, które oferują nam nowoczesne technologie komunikacji, przestrzeń biura uelastycznia się i otwiera na wymianę. I natychmiast zasklepia się, tworząc stałą, choć nie zawsze widoczną barierę, gdy tylko pojawia […]

Adam Czyżewski Elżbieta Czyżewska
1 kwietnia 2006
Kultura organizacyjna

Czy ten zespół powinien… – komentarz 3

Nie trzeba szczególnej wnikliwości, aby dostrzec, że problem występujący w Fixtecie to problem przywództwa. Szef firmy, Tomasz Orłowski, ma wiele cech predestynujących go do kierowania rozwojem firmy. Potwierdzają to jego pierwsze trzy lata w Fixtecie i ogólna historia jego osiągnięć w biznesie. Udowodnił, że potrafi wyszukiwać i motywować zdolnych ludzi. Sytuacja Fixtetu wymaga jednak zmian i nowych rozwiązań w następujących wymiarach: strategii […]

Bogdan Łapiński Katarzyna Pałamarz
1 września 2005

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!