Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Więcej w: Zespoły i współpraca
Nie kradnij moich najlepszych pracowników!
PRZYWÓDZTWO

Nie kradnij moich najlepszych pracowników!

Wyszkolił świetnych fachowców, którzy potem odeszli do konkurencji. Stefan Nowak jest cenionym menedżerem firmy Telmin. Nie dość, że udało mu się zrestrukturyzować podupadający dział, to słynie także z wyszukiwania talentów wśród pracowników i szkolenia ich. Stworzył zespół naprawdę świetnych fachowców, ale nie potrafi zatrzymać ich w swoim dziale. Wykorzystują tę słabość konkurenci oraz szefowie innych komórek i podkupują mu […]

Witold Jankowski Dorota Szeląg Anna Kostrzewska Tadeusz Sudoł
1 maja 2005
Smok o trzech głowach,czyli grupowe przywództwo
PRZYWÓDZTWO

Smok o trzech głowach,czyli grupowe przywództwo

Przywództwo zwykle kojarzy się z jednym liderem, który nadaje ton organizacji. Jednak w dużych firmach, o złożonych strukturach, często powstają nieformalne grupy liderów, którzy wspólnie kierują takimi przedsiębiorstwami. Sukces takiej grupy przywódców zależy od kilku, trudnych do spełniania warunków. Większość publikacji na temat przywództwa rozpatruje sytuację, kiedy w organizacji jest jeden wyraźny lider. To on tworzy klimat przywództwa. To […]

Sunil Sreenivasan Philip King Sławomir S. Sikora
1 grudnia 2004
Uwaga na różnice kulturowe
Kultura organizacyjna

Uwaga na różnice kulturowe

Cudów nie ma – w firmach międzynarodowych nie da się uniknąć różnic kulturowych. Również w polskich przedsiębiorstwach z zagranicznym kapitałem prowadzą one do wielu nieporozumień utrudniających codzienną pracę, a nawet – paraliżujących realizację przyjętych projektów. W efekcie maleje skuteczność i konkurencyjność firm. Okazuje się, że tego typu nieporozumienia szczególnie mocno uderzają w tak newralgiczne sfery, jak organizacja pracy i komunikowanie się. Aby rozwiązać […]

Joanna Chylewska
1 lipca 2004
Tomasz Borucki: harmonogram projektu kluczem do przekonania niezdecydowanych
Kompetencje przywódcze

Tomasz Borucki: harmonogram projektu kluczem do przekonania niezdecydowanych

Szef IT, wraz ze swoim zespołem, powinien jak najszybciej ułożyć harmonogram projektu. Wyznaczyć wyraźne etapy zakończone tzw. produktami cząstkowymi, czyli takimi elementami systemu CRM, które dają użytkownikom wymierne korzyści. Mariusz Taborski popełnił kilka niby niewielkich, za to elementarnych błędów, które często zdarzają się kierownikom projektów. Przede wszystkim zajął się przedsięwzięciem od końca, a powinien zacząć od […]

Tomasz Borucki
1 marca 2004
Kompetencje przywódcze

Poznaj innych, ale też daj poznać siebie

Polscy menedżerowie często popełniają jednocześnie dwa poważne błędy w motywowaniu pracowników – nie tylko nie starają się poznać ich oczekiwań i ambicji, ale w dodatku sami nie komunikują im swoich oczekiwań i wymagań. Błąd 1.: Wiem najlepiej, jak zmotywować swoich ludzi Zamiast odbywać indywidualne rozmowy i odkrywać w każdym pracowniku to, co motywuje go do efektywnego działania, polscy menedżerowie wybierają zwykle […]

Sławomir Nitek
1 grudnia 2003
Dym z uszu, piana na ustach, czyli dyrektor działu dostaje szału
Kompetencje przywódcze

Dym z uszu, piana na ustach, czyli dyrektor działu dostaje szału

Twój najlepszy menedżer właśnie stracił nad sobą panowanie i publicznie upokorzył koleżankę. Co teraz? Czyż życie nie byłoby łatwiejsze, gdyby ludzie byli doskonali? Czy prowadzenie interesów nie byłoby prostsze, gdyby presja na poprawę bieżących wyników szła w parze z celami strategicznymi? Z drugiej strony, o ileż nudniejsze byłoby życie menedżera! Niestety, nacisk na osiąganie często sprzecznych ze sobą celów może […]

Witold Jankowski
1 grudnia 2003
Sztuka gry o najwyższą stawkę
PRZYWÓDZTWO

Sztuka gry o najwyższą stawkę

Wypowiadając się o biznesie, menedżerowie często używają terminologii wojennej. Mówią o atakowaniu konkurentów i obronie przed ich zakusami, o zwalczaniu przeciwnika jego własną bronią, o dotrzymywaniu pola i miażdżącej przewadze, o polu walki, o kampanii (reklamowej). Choć inspirujące, analogie te są oczywiście przesadzone. O ile bowiem w biznesie gra idzie o pieniądze, prestiż i pracę, o tyle na wojnie stawka jest najwyższa z możliwych – ludzkie życie. Tu nie […]

Sławomir Petelicki
1 października 2003
Efektywność = motywacja ludzi + usprawnienie procesów
INNOWACJE

Efektywność = motywacja ludzi + usprawnienie procesów

Zwiększenie efektywności w zakładzie produkcyjnym zależy niewątpliwie od przepływu informacji, wiedzy oraz usprawnienia procesów. Aby jednak osiagnąć sukces, trzeba wcześniej starannie przygotować personel, który musi utożsamiać się z wprowadzanymi zmianami, a w idealnym układzie – sam je inicjować. Dlatego przed rozpoczęciem procesu świadomego i stałego zwiększania efektywności, konieczne jest zbudowanie zespołu pracowników, który będzie miał silną motywację, by poszukiwać lepszych […]

Tomasz Domagalski
1 lipca 2003

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!