Platformy społecznościowe
Media społecznościowe nie tylko zmieniają sposób, w jaki się komunikujemy, ale także to, jak wygląda dziś biznes. Dzięki social mediom zmienia się nie tylko marketing, ale również sprzedaż. Co czeka nas w przyszłości?
Pokaż więcejCzy firmowe platformy społecznościowe to tylko miejsce na czczą gadaninę o sobie?
Aby wyciągnąć jak najwięcej z korporacyjnych narzędzi społecznościowych służących do dzielenia się wiedzą, należy zachęcać użytkowników, żeby angażowali się w tworzenie większej ilości treści, a nie tylko budowali swoją markę osobistą.
Social selling w B2B – jak zacząć, dlaczego warto i jakich pułapek się wystrzegać?
O wdrażaniu i wykorzystywaniu sprzedaży społecznościowej, jej zaletach, jak i pułapkach, rozmawiamy z Dariuszem Borowskim, aktywnym od dwudziestu lat w obszarze w marketingu B2B specjalistą patrzącym na social selling z trzech perspektyw.
Jakie media społecznościowe wybrać do promocji marki?
W Polsce z mediów społecznościowych korzysta prawie 26 milionów użytkowników – niemal 70% wszystkich mieszkańców kraju. Najpopularniejszym medium społecznościowym w naszym kraju jest YouTube, który odwiedza 93% internautów.
Chcesz skutecznie sprzedawać online? Załóż... sklep stacjonarny
W zeszłym roku w obszarze polskiej sieci internetowej pojawiło się aż 12 tysięcy nowych sklepów internetowych. Mimo to klienci nie rezygnują z zakupów w placówkach stacjonarnych, chętnie sięgają także po rozwiązania hybrydowe.
Internauci w walce z fałszywymi informacjami
Skutecznym sposobem na walkę ze zjawiskiem fake news jest zaangażowanie użytkowników mediów społecznościowych.
Zanim sprzedasz, daj coś od siebie
Sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych jest możliwa i co najważniejsze --- efektywna. Aby jednak wykorzystać ich potencjał, niezbędne jest opracowanie nowej strategii.
Robert Bednarski: Lajki to za mało
Pojedyncze wskaźniki nie mogą służyć ocenie całych kampanii, a zwłaszcza ich wartości biznesowej.
Jak platforma społecznościowa zmieniła firmę?
Szczegóły dotyczące wdrażania platformy, która umożliwiła wielokierunkową komunikację, wymianę wiedzy i doświadczeń oraz ułatwiła procesy konsolidacyjne w firmie Atlas.
7 kroków do zwiększenia sprzedaży dzięki LinkedIn
W czym tkwi sprzedażowa moc LinkedIn?
Jak pozycjonowanie w sieci wpływa na karierę menedżerów
Media społecznościowe sprawiły, że pozycjonowanie w sieci stało się kluczowym czynnikiem decydującym o karierze.
Firmy platformowe rosną dzięki efektom sieciowym
Na dłuższą metę jedynie odpowiednio duża skala biznesu może zagwarantować przewagę firmom platformowym.
Klaudyna Polanowska-Skrzypek: Marki powinny dostosować się do kanału komunikacji i potrzeb grupy docelowej
Obecności firmy w mediach społecznościowych powinny przyświecać dwa zasadnicze cele: kształtowanie pozytywnego wizerunku oraz budowanie zaufania i lojalności wśród konsumentów.
Społecznościowa komunikacja wewnętrzna
Firmy wciąż nie mają dobrego pomysłu, jak za pośrednictwem wewnętrznych mediów społecznościowych wykorzystać kreatywność pracowników.
Handlowcy powinni iść z duchem czasu
Stare sposoby dotarcia do klienta za pomocą mediów tradycyjnych są dziś nieskuteczne. O nowych zasadach sprzedaży i marketingu opowiada David Meerman Scott, światowy autorytet w dziedzinie sprzedaży.
Agnieszka Bomba: platformę cyfrową łatwiej uruchomić, niż utrzymać
Tworzenie platformy internetowej rządzi się dziś innymi prawami niż jeszcze kilkanaście lat temu. Znacznie trudniej jest przebić się przez informacyjny gąszcz z nową formułą i utrzymać na rynku.
Michał Siejak: Marka jest obietnicą
Tylko jedno z spośród trzech rozwiązań, które padły na naradzie, rekomendowałbym jako właściwe do rozwiązania problemów producenta soków i napojów. Zakłada ono starą jak świat zasadę: „przyznać się do błędu, przeprosić, zadośćuczynić”.
Efekt kuli śniegowej
Dzięki mediom społecznościowym konsumenci zyskali nieograniczoną możliwość publicznego oceniania produktów i usług. Dlatego firmy muszą stosować przemyślaną strategię społecznościową, gdyż nawet drobne potknięcie w świecie wirtualnym może wywołać głęboki kryzys w świecie realnym.
Marcin Winkler: Szczerość wobec konsumentów
Klienci mają rację nawet wówczas, gdy się mylą” – to zdanie, przytaczane często przez ekspertów od marketingu, szczególnie zyskało na aktualności i znaczeniu w czasach gwałtownego rozwoju Internetu i wzrostu popularności mediów społecznościowych.
Michał Olbrychowski: Polityka aktywności w mediach społecznościowych
JuicePol nie ma jeszcze do czynienia z kryzysem, ma jednak poważny problem do rozwiązania. Stan ten najprawdopodobniej nie przerodzi się w prawdziwy kryzys, ale sytuacja wymaga pewnych działań zaradczych.
"Prezes jest głupi", czyli realna walka na wirtualnym polu bitwy
Przychodzisz do pracy. Siadasz przed komputerem. Pijesz poranną kawę, sprawdzasz pocztę. Włączasz przeglądarkę. Widzisz niepochlebny wpis na temat twojej firmy. Informacja rozlewa się w błyskawicznym tempie…